Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 1763
Hei, har akkurat søkt litt, men temaet "tjene penger" er så overveldene stort at jeg må bare spørre her.


Om jeg registrerer PayPal til et norsk bankkort her og et i USA, kan jeg da tjene penger på å sende det frem å tilbake ved å følge med på valutaen?

Ville det vert lovlig?


Søkte etter Forex trading, men jeg er såpass grønn på dette området at jeg ga opp.
Ja, det kan du selvfølgelig tjene godt på. Send pengene frem og tilbake et par ganger i uka, og historisk sett har det vist seg at du gjerne vil kunne på en gjennomsnittlig avkastning på 125 %. Bare sett inn store beløp, ellers blir administrasjonskostnadene for store i forhold til overskuddet. Har selv gjort dette gjennom en del år og det er veldig lønnsomt.
Part time ninja
locked65's Avatar
Dette kalles valutaspekulering og i norge må man vel ha en "lisens" for å drive med denslags. Ergo, ikke lovlig.
Sist endret av locked65; 24. mars 2010 kl. 14:32.
Sitat av locked65 Vis innlegg
Dette kalles valutaspekulering og i norge må man vel ha en "lisens" for å drive med denslags. Ergo, ikke lovlig.
Vis hele sitatet...
har du kilder på dette? sist jeg var i banken var det ingen spørsmål når jeg ville veksle mellom valuta.
Sitat av etse Vis innlegg
har du kilder på dette? sist jeg var i banken var det ingen spørsmål når jeg ville veksle mellom valuta.
Vis hele sitatet...
Det fleste som driver med dette driver med store summer.
Sitat av Cartman Jr Vis innlegg
Det fleste som driver med dette driver med store summer.
Vis hele sitatet...
Likefult mener jeg aldri å ha sett at man må ha lisens for å kunne veksle store summer valuta. Er det noe som hindrer meg å 1 gang i uka gå ned å veksle rundt 100.000kr mellom USD og NOK ut i fra hvordan kursene er? I så fall hvor står det noe om hvor mye man har lov til å veksle uten denne lisensen?

Jeg prøvde å google og kunne heller ikke finne noe informasjon da, så jeg stiller meg tvilende til denne påstanden om ingen har noen kilder på det.
Lovlighet ja.

Er vel ikke "100%" godkjent dette her, men skitt au
Sist jeg var på Forex, vekslet jeg 16000 norske inn i dollar. Da måtte jeg vise ID og mannen i kassa tok ned navnet mitt. Regner med at dette blir holdt øye med hvis det kreves en lisens for å gjøre dette ofte med store summer.
Part time ninja
locked65's Avatar
Har ikke noe 100% kilde på dette. bare noe jeg har hørt beklager at jeg ikke skrev dette.
Rakkamakkafo
Marken's Avatar
Du kan drive valutaspekulasjon som du selv vil. Dette er blant annet noe Nordnet tilbyr sine kunder. Riktignok skal beløpene dine være nokså store for at du skal tjene noe særlig penger på det med tanke på vekslingskostnader/kurtasje. Ingen veksler valuta gratis for deg.

Sitat av SergeGainsbourg Vis innlegg
Ja, det kan du selvfølgelig tjene godt på. Send pengene frem og tilbake et par ganger i uka, og historisk sett har det vist seg at du gjerne vil kunne på en gjennomsnittlig avkastning på 125 %. Bare sett inn store beløp, ellers blir administrasjonskostnadene for store i forhold til overskuddet. Har selv gjort dette gjennom en del år og det er veldig lønnsomt.
Vis hele sitatet...
Gjennomsnittlig avkastning på 125%? De beste profesjonelle aksjefond i Norge på under 70% avkastning i 2009. Du sier altså at hvem som helst klarer å slå dette ved å dytte småpenger rundt omkring?
Sist endret av Marken; 24. mars 2010 kl. 14:58.
Fight Club
TylerDurden's Avatar
Trådstarter
Hva er "administrasjonskostnadene" for å sende 1000NOK til en PayPal konto med kort registrert i USA?


Har kikket litt rundt på MoneyMakerGroup, utrolig mye rart en kan gjøre for å tjene penger online...
Registrerte meg akkurat på ClixSense, ikke store greiene, men vil bare se om man faktisk kan tjene ved å bare klikke på en reklame.
Blir spennende å se om jeg får tilsendt betaling når jeg har nådd 10USD.


Er det noen som kan forklare meg(totalt uviten) hvordan http://www.nextgenmarket.com/ funker?
Sitat av SergeGainsbourg Vis innlegg
historisk sett har det vist seg at du gjerne vil kunne på en gjennomsnittlig avkastning på 125 %.
Vis hele sitatet...
"at du gjerne vil kunne på en gjennomsnittlig avkastning på 125%" dette er en temmelig drøy påstand å komme med. Historisk sett? Har du noen historikk å vise til?
Nei, var bare en spøk i grunn. Trådstarter virker jo temmelig på jordet.
Når det er sagt så er det vel legitim business å investere i valuta, men som finansakrobaten Marken er inne på så gjelder det å ha store beløp. Noe som vel ikke er så aktuelt for sexploit, som vil tjene penger på å "klikke på en reklame".
Ski for your life
kosepaa's Avatar
Sitat av SergeGainsbourg Vis innlegg
Nei, var bare en spøk i grunn. Trådstarter virker jo temmelig på jordet.
Når det er sagt så er det vel legitim business å investere i valuta, men som finansakrobaten Marken er inne på så gjelder det å ha store beløp. Noe som vel ikke er så aktuelt for sexploit, som vil tjene penger på å "klikke på en reklame".
Vis hele sitatet...
Trådstarter er jo ikke på jordet. Han lurer jo bare på om han kan tjene penger på det og om det er lovlig. Og hvor skriver han at han vil tjene penger på å klikke på reklame?
Fight Club
TylerDurden's Avatar
Trådstarter
Å klikke på reklame var mer offtopic, jeg vil bare se om det faktisk er sant, det er ikke noe stort.

Det jeg lurer på om, er det noe å tjene på, om jeg har en venn i USA, som jeg sender si 10 000NOK til når dollaren er lav, og han sender tilbake når den er høy?

Hva vil administrasjonskostnadene vere om vi bruker paypal?
Sist endret av TylerDurden; 24. mars 2010 kl. 17:20.
Ski for your life
kosepaa's Avatar
Ah, leste visst ikke tråden godt nok. My bad.
*** If your transaction involves a currency conversion, it will be completed at a foreign exchange rate PayPal obtains from a financial institution, which is adjusted regularly based on market conditions. This exchange rate includes a 2.5% processing fee above the exchange rate, and the processing fee is retained by PayPal. The specific exchange rate that applies to your multiple currency transaction will be displayed at the time of the transaction.

Om du skal spekulere i valuta og tjene på det nytter det nok ikke med paypal.
Du må nok finne en "meglerside" som tilbyr dette.
Sist endret av preboa; 24. mars 2010 kl. 17:58.
Rakkamakkafo
Marken's Avatar
Husk også at de fleste valutakursene bankene opererer med gjerne er noe høyere enn reell markedsrente.
Fight Club
TylerDurden's Avatar
Trådstarter
Hvilken av foruma her inneholder "meglerside"?


Noe sånt som https://xchanger.org ?
Sist endret av TylerDurden; 25. mars 2010 kl. 08:13.
Hei 'Sexploit' og alle andre interessert i forex trading.

Er du interessert i valutaspekulering så vil jeg absolutt anbefale deg og lese litt mer om forex trading.
Det er alltid lurt å sette seg inn i hva man driver med, spesielt når det handler om penger.
Hvis du har lyst til å eksperimentere litt i forkant uten å investere mye
penger i gebyrer eller valuta, burde du finne deg en online forex broker med gode betingelser.

Fordelen som jeg ser det, er at ved å bedrive valutaspekulering gjennom en broker så får tilgang til et program hvor du enkelt kan bestyre investeringene dine, og automatisere ting ved å feks sette grenser for kjøp og salg.

Den andre store fordelen med å ha tilgang til et forex-program er at du selv kan bestemme hvor avansert du vil gjøre valutaspekuleringen.

En engelsspråklig side som gir en god innføring i forex trading:
http://www.babypips.com/school/ - anbefales

En kort liste over brokere som støtter paypal:
http://www.forex-brokers-online.com/...ds/paypal.html

Selv vil jeg sterkt anbefale deg å velge en broker som støtter Metatrader 4 (MT4), dette er en valutaspekuleringsplattform som er laget av en tredjepart, og er en av de mest brukte plattformene så vidt jeg vet. Programmet har en litt høyere inngansterskel enn mange av programmene til forex brokerne, men til gjengjeld får du muligheten til å sette det opp slik det passer DEG best. Det må også nevnes at det finnes utrolig mange indikatorer ute på nettet til dette programmet. Disse kommer godt med hvis du blir interessert i å ha litt mer kontroll over hva som skjer i markedet, og hvordan du kan tolke og spekulere i informasjonen du har tilgang til.

Oversikt over brokerer som støtter Metatrader:
http://www.earnforex.com/mt4-forex-brokers/

MT4 hjemmeside:
http://www.metatrader4.com/ - ps. MT5 er i betatesting nå.

Til slutt vil jeg bare råde deg til å sette deg inn mulighetene, fordelene og ulempene.
Vit at det er mulig å tjene penger raskt, men også å tape penger raskt.


Ellers lykke til, og ha det morro!

Hilsen en amatør-trader som tjente 200$ på forex trading for en god stund siden. Noen spørsmål?
Fight Club
TylerDurden's Avatar
Trådstarter
Takker KP til deg!
Lisens? Det trenger man vel kun om man skal håndetere andres penger, eller?

Pass på disse brokerne tar forskjellige kommisjoner, og størrelsen på kommisjonen, som er bakt inn i valutaprisen kan være et spørsmål om overskudd eller underskudd for prosjektet.
Sist endret av fxxked; 25. mars 2010 kl. 14:37.