Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  28 2061
Hoi Freaks!

Jeg sitter atm å planlegger sommerferien min. Mens jeg sitter her, så kommer jeg på at vi ikke har noen festival-tråd her på det store norske freakforum!

SÅ! Hvilke festivaler er vært å få med seg?
Har dere noen gode festival "Do, and dont"?
og gjerne noen gode minner
Norway Rockfestival kommer til å bli bra i år!

http://www.norwayrock.no/

Legg merke til at ingen av headlinerne er avslørt ennå.

Her er programmet fra i fjor: http://www.norwayrock.no/?vis=artikk...Program%202009

Som du ser har de noe å leve opp til!
hovefestivalen blir jo konge da! gleder meg som en liten unge
skulle ønske jeg kunne dra på hove=/ Men er i Tyskland på de tider
roskilde er en kul festival:-)
er i tyskland da også-_-"
Men satser på å få den med meg neste år!
Hvis du er ute etter minner, opplevelser og utrolig mange folk, ville jeg valgt Roskilde festival i Danmark. Et minus med festivalen er at den er så jævlig stor, så hvis du er ihuga fan av et band og vil stå nærme, må du belage deg på timer med venting. Var på Roskilde i 2008 og det er helt sinnsykt kult!

Hvis du kun er på festival for musikk, ville jeg dratt på en norsk festival. Det er mye mindre folk og ikke minst mye mindre kø. Hvis du velger en festival p.g.a musikken anbefaler jeg deg å være oppdatert på festivalene og velge festivalen du helst vil dra på!

Når alt kommer til alt tror jeg at uansett hvilken festival du drar på kommer du til å ha det kult!
Ahhh.. Festivaler

Selv er jeg en ihugga fan av Roskilde, og har allerede billetten hjemme.
Hvis du er på festivaler kun for musikken finnes det også mange små festivaler rundt omkring i verden, og Europa ikke minst, som booker mange "store" navn.
tenker meg på noen av de små ja Synes det er stilig med de små "Uoppdaga" banda
Noen som har gode tips om slike festivaler?

Gleder meg vilt til Roskilde neste år. stemningen og folka=)
Storåsfestivalen!

En utrolig stor, men intim festival midt i Norges land. Scene i skogen. En utrolig festival som er verd å få med seg! Visuell kunst langt inni skogens kjerne. Herlig
Vil nok også anbefale Norway Rock Festival. Blir nok relativt hårete med Twisted Sister, Megadeath, Immoratal osv...
Roskilde og Storås er jo alltid knall! "Frelst" i 2001
Storås har kanskje litt mere alternativ musikkprofil
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Noen som har vært på Middnatsrocken, eller har tenkt tanken om å dra dit?
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av Halalgeir Vis innlegg
Vil nok også anbefale Norway Rock Festival. Blir nok relativt hårete med Twisted Sister, Megadeath, Immoratal osv...
Vis hele sitatet...
http://www.heavymetal.no/show.articl...d=&artid=11169

Agreed, Norway Rock festival skal jeg få med meg!
Men det er drit at In Flames ikke kommer slik som de gjorde i fjor. Det er ikke normalt og ta to på rad? : / Oh well.

Men Halalgeir, er ikke du barneskole lærer? Og du skal på Norway Rock?
Det står det respekt av! Og fri har du ihvertfall nok av
Var på Norway Rock i fjord, og Hove også. Skal til Wacken Open Air i år, var der sist for 2 år siden. Om du er metal fan er det plassen å være Rekner jeg blir å se på Hove også, siden det bare er 20 min kjøretur dit :P

"Festilval Do and don't?" Veeel, ikke gå inn i moshpiten i sandaler, det gjør F%&ings vondt, alltid ha nok alkohol til at det rekker over frokost.
Det finnes kun en festival for meg, og det er Roskilde. Det er halvparten musikk og halvparten stemning. Har sett f.eks røyksopp både på skilde og pstereo i 09 og stemningen under konserten kan ikke sammenlignes for en femmer.

Det er bare 138 dager igjen, og jeg gleder meg allerede som en unge.
Sitat av Sio Vis innlegg
http://www.heavymetal.no/show.articl...d=&artid=11169

Agreed, Norway Rock festival skal jeg få med meg!
Men det er drit at In Flames ikke kommer slik som de gjorde i fjor. Det er ikke normalt og ta to på rad? : / Oh well.
Vis hele sitatet...
Husk at headlinerne ikke er lansert ennå!
Tror de aller fleste kommer til å bli fornøyde uansett med tanke på at de har et budsjett som er enda større i år.
Men In Flames var jo utrolig bra i fjord da!
Sitat av Up Vis innlegg
Noen som har vært på Middnatsrocken, eller har tenkt tanken om å dra dit?
Vis hele sitatet...
Jeg har vært. Kul greie for min del, da det var min første festival. Var dog så og si edru gjennom hele greia, så det ble samtidig liiiitt kjedelig for min del da det ellers var drita personer i uansett retning man retta blikket. Mulig jeg prøver meg igjen i år også om muligheten er der.

Men for de "sørfra" så er jo også midnattssola en spesiell greie å få med seg
Skånevik Blues festival, Etne. -Fantastisk bra opplegg med utruleg bra musikk og ekstrem party-faktor! ANBEFALES!
Litt Off topic kanskje, men: Noen som har noen generelle tips for første gangs reiser til Wacken? hadde tenkt meg dit i 2011, siden jeg fyller 18 da. Noen som vet om gode reiseruter/har gode tips om det?
Har Wacken billetten min allereie, gleder meg! Utroleg bra lineup i år!

wubster:
Korleis har du tenkt å komme deg dit? Bil/Buss/Tog/Fly?

Moshpit uner Cannibal Corpse skal ein ikkje sjå bort ifrå, men med gode sko sjølvsagt
gentleman #1
ViceR's Avatar
Muse skal spille på Hove <3
Hei, du må dra på Sonisphere i zürich, sveits i sommer. Prisen på billetten er overkommelig, tror det var 800 kr. elns.
Alle de fire store thrash-bandene skal der (Metallica, Megadeth, Slayer og Anthrax).
Det blir mest sannsynlig totalt awesum.
Regner med det er ganske uaktuelt å reise "så" langt for de fleste freaks her, men Karlsøy-festivalen (advarsel: fæl hjemmeside) på Karlsøy i Troms er absolutt verdt å få med seg for de som vil oppleve en annerledes festival. I fjor spilte Gatas Parlament, Joddski (hele Tungtvann kom forsåvidt på mot slutten), Bøyen Beng, Manna og selvfølgelig Karlsøy Prestegaard for å nevne noen.

Sidene er tydeligvis ikke oppdatert siden i fjor så kan derfor ikke si noe om årets program, men musikken er absolutt ikke alt. Er du interessert i en festival med mening, høy dreadsfaktor, røykfylte telt, fantastisk mennesker, flott natur og en helt egen frihetsfølelse, er Karlsøy-festivalen for deg Høres ut som en jævla reklame, men jeg begynte å glede meg sånn smått til årets festival

Manifestet fra hjemmesidene deres:
Dette står vi for:

Karlsøyfestivalen er en musikk- og kulturfestival
med mening!

Den er ei markering av motstand mot
et samfunn der de viktigste verdiene er
lønnsomhet, konkurranse og grådighet.
Den er en protest mot raseringen av distriktene,
miljøødeleggelsene, rasisme og diskriminering.
Den protesterer mot kolonialismen, utbyttinga
og den brutale undertrykkinga av verdens folk.

Karlsøyfestivalen er en fest for og ei feiring av alle positive motkrefter!
Den skal gjenspeile, gjenskape og fremme alle de alternative kreftene
som kjemper for en annen og bedre verden
preget av solidaritet, medfølelse og kjærlighet!
Vis hele sitatet...
Bilder fra 2009
Sist endret av sOHaM; 14. februar 2010 kl. 23:42.
Sitat av Genodor Vis innlegg
Hei, du må dra på Sonisphere i zürich, sveits i sommer. Prisen på billetten er overkommelig, tror det var 800 kr. elns.
Alle de fire store thrash-bandene skal der (Metallica, Megadeth, Slayer og Anthrax).
Det blir mest sannsynlig totalt awesum.
Vis hele sitatet...
Sjølve festivalprisen er overkommeleg, men transporten er vel ikkje like overkommeleg
Tips til gode Reggaefestivaler rundt om i Europa?
Them Crooked Vultures skal til Hove.... sukk.
Sitat av r0adkill Vis innlegg
Regner med det er ganske uaktuelt å reise "så" langt for de fleste freaks her, men Karlsøy-festivalen (advarsel: fæl hjemmeside) på Karlsøy i Troms er absolutt verdt å få med seg for de som vil oppleve en annerledes festival. I fjor spilte Gatas Parlament, Joddski (hele Tungtvann kom forsåvidt på mot slutten), Bøyen Beng, Manna og selvfølgelig Karlsøy Prestegaard for å nevne noen.

Sidene er tydeligvis ikke oppdatert siden i fjor så kan derfor ikke si noe om årets program, men musikken er absolutt ikke alt. Er du interessert i en festival med mening, høy dreadsfaktor, røykfylte telt, fantastisk mennesker, flott natur og en helt egen frihetsfølelse, er Karlsøy-festivalen for deg Høres ut som en jævla reklame, men jeg begynte å glede meg sånn smått til årets festival

Manifestet fra hjemmesidene deres:


Bilder fra 2009
Vis hele sitatet...
Har vært der før en gang, med unntak av alt for mange irriterende hippier som tror at verden hadde vært bedre hvis alle hadde røyket cannabis så er det faktisk en temmelig koselig festival.
Faglært idiot
sengetøv's Avatar
countryfestivalen er jo et must! ^^,