Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 3573
Hei.

Jeg prøver å koble pcen min til min tv via HDMI-kabel.
Jeg har gjort dette før, og da har det ikke vært noen problemer i det hele tatt..

Så på en film nå i stad, og fikk se ca. halvparten før det kom feilmelding opp på tven. "Støtter ikke videoformat".

Jeg har prøvd å ta ut og inn HDMI-kabelen, men jeg får bare samme beskjed på tven.

Pcen min reagerer på at jeg har koblet den til tven, fordi den endrer skermoppløsning. Så, hvordan får jeg opp bilde på tven min igjen?

Jeg har Windows Vista, Philips flatskjerm-tv, HDMI-kabel...
Sist endret av stian3108; 8. februar 2010 kl. 01:20. Grunn: Får jeg ikke endret tittel?
hvilket skjermkort har du?
må ha litt mere info
Prøv å endre oppløsningen som sendes til TVen, men kan det være brudd på kabelen eller i noen av kontaktene?
NVIDIA GeForce 8600M GS

Det som er skjermkortet, er det ikke?

Sitat av Frenor Vis innlegg
Prøv å endre oppløsningen som sendes til TVen, men kan det være brudd på kabelen eller i noen av kontaktene?
Vis hele sitatet...
Skjer ingen ting når jeg endrer oppløsning.. Trur ikke det er brudd på kabel eller noe, eller så hadde det jo ikke reagert når jeg plugga i noe.
du kan prøve å endre videoformatet.
Sist endret av Mathsterk; 8. februar 2010 kl. 01:36.
Sitat av mathsterk Vis innlegg
du kan å prøve å endre videoformatet.
Vis hele sitatet...
Hvordan gjør man det da..?
Jeg tror det er et brudd et sted. Prøv med andre maskiner, andre kabler og andre tver.
Ja, det er ledningen det er noe galt med. Jeg har brukt den veldig varsomt. Jeg byttet inn denne kabelen 22. september fordi det var noe feil på den forrige hdmi-kabelen.

Det skal vel tåle at jeg drar den ut fra tv-dekoderen min og til pcen min en gang i blant?!
Vet noen om jeg får byttet den inn, eller er det for sent? Fikk som sagt ny kabel i slutten av september.

Takk for all hjelp!
trur d e litt for seint å bytte ledning.HDMI ledninger e ikke så ekstremt dyre, så lenge d ikke e snakk om 5 meter eller lengre
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Det er viktig at du drar i selve pluggen, og ikke i kabelen. Det kan være grunnen til at de ryker, kjent sak på billige HDMI-kabler - eller billige kabler generelt.

Hva slags oppløsning kjører du mot tven?