Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 970
Hei,

Sitter for tiden å ser på tabletops men er egentlig helt grønn på dette området. Har lyst til å begynne i det små med litt mixing hjemme, for å så leie meg selv ut til fester/utesteder senere.

Har sett på American Audio CK-1000 fra soundshop.no til 6 399,-. Er det noen som har erfaringer med denne? Evt. erfaringer med nettbutikken? Er dette et greit turntable å begynne med? Burde jeg har et mindre/mer komplisert mixbord?

Sitat av soundshop.no
Info:
- Plays MP3, CD & CD-R discs
- Display shows track (song) title and artist when a MP3 disc is played (ID3TAG)
- Advanced cueing with track searching by frame (not by each second)
- Advanced Track Search by track (song) title or by Folder Search
- Quick MP3/CD recognition
- TAP sync BPM
- Tempo Lock
- Instant Start
- Digital Scratch FX
- TAP Button for manual BPM
- Anti Shock (20 sec. per side)
- +10 track advance button
- Seamless loop
- BOP effect
- Q-Start
- Pitch range: +/- 4%, +/- 8%, +/- 16%
- Selectable elapsed, remain & total remaiming time display
- Single or continuous play

MIXER MAIN FEATURES:
- 2 Channel Pro mixer built-in
- Inputs: 2 CD (built-in), 2 Line, 1 Aux, 1 Mic
- Bass, Mid, Treble & Gain adjustment for each channel
- Master Level, Mic Level, Cue Pan & Cue Level adjustment
- Stream Flow™ LED indicators for each channel
- Flip Flop On/Off button – Relay playback between two CD Players
- Auxilary input on face – Mini Jack great for Portable MP3 players or satellite radio receivers

REAR PANEL FEATURES:
- XLR Balanced XLR Outputs
- Digital Output (S/PDIF)
- 2 additional line inputs
- Mic input (XLR or ¼” input)
- Multi-voltage Switch: 115V/60Hz or 230V/50Hz
- Power On/Off button
- Dimensions (LxWxH): 450x285x110mm
- Weight: 6 kgs.

OBS! Det finnes egen flightcase til dette produktet! (CK Case)
Vis hele sitatet...
Takker for svar!
Sorry, men det der er boss!
Jeg ville heller gått for Pioneer eller Denon sine spillere, enkle eller doble. Også en mixer itilleg. Sjekk finn, eller eBay.. Masse bra tilbud der.
Og ikke forvent at du får deg jobb over natten. Har en kompis som ikke har lært seg beatmatching enda, etter et halvt år.
Kan du ikke beatmatching, har du ikke mye på et utested å gjøre.

Er ikke meningen å være negativ her, men dette er fakta. Jeg har drevet med djing i et halvt år nå og jeg digger det! Men så må det sies at jeg begynte med djing pågrunn av min kjærlighet til musikk, ikke penger! Hehe
Sist endret av amfibiguruen; 4. februar 2010 kl. 17:59.
Føler kanskje at "det der er boss" ikke er så veldig konstruktivt. Er det et generelt dårlig merke, har du egne erfaringer med den? Er det stor forskjell fra denne og andre?
Jeg forstår jo godt at jeg ikke kan leie meg selv ut etter 1 uke. Det var mer langtidsplaner som jeg føler var grei informasjon til dere som har tenkt å hjelpe meg. Jeg skal sjekke ut Pioneer eller Denon sine. Takker.

Beatmatching har jeg allerede holdt litt på med i Virtual DJ, men det bli jo en del anderledes når man faktisk skal gjøre det med henda.

Kan jo også legge til at budsjettet ligger på rundt 6000 kr. I hvert fall i begynnelsen.
Ok, ser nå at det kanskje ble litt skarpt og dumt, sorry...

Det er mye delte meninger om American Audio. Jeg hadde og et budsjett på rundt 6000, men jeg kom fram til at å heller vente litt å slenge på 3000 til, slik at jeg kunne kjøpe meg noe av litt mer kvalitet var lurt. Det er noe med følelsen på og spille på noe som virker ekte vs følelsen av å trykke litt på noe som ser ut og kjennes ut som en leke.

Du kan absolut lære basic på den ck-1000, men du vil ikke ha muligheten til å ha 100% styringen og bare leke seg skikkelig. Du kommer til å få behov for å oppgradere etterhvert da. Så hvorfor ikke slenge på 3000 til og få et stykke med skikkelig kvalitet.

Om du så finner ut at djing ikke er helt din greie, så er det _MYE_ lettere og få solgt det til en bra pris etterpå om det er kvalitetsmerker. Er et lite marked for American Audio her i Norge.

Sorry for skriveleifs og dårlig forklaring.. Håper dette ble litt mere konstruktivt
Sist endret av amfibiguruen; 5. februar 2010 kl. 00:53.