Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 659
Hei, har tenkt å sette opp en ny router på hybelen, siden internett er begrenset til en PC (må logge inn på en side, no lignende flyplass-wifi). Har funnet ut om jeg deler nettverket med ICS over LAN og kobler til en ekstra pc, så virker det. Derfor vil jeg koble en wifi-router til LAN porten og dele internet som er inlogget på laptoppen over mitt eget wifi-nettverk.

Har koblet pc'en via LAN til wifi-routeren og satt opp pc'en med ICS slik jeg har testet før. Så kommer jeg til routeren og skal stille den inn, den finner ikke noen internet instillinger (internet IP, netmask og gatway), kan sette de manuelt, men aner ikke hva jeg skal sette dem til.

Ca slik:
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Du behøver ikke ha noen IP på routeren, denne skal fungere som et aksesspunkt som bare vidresender tilkoblinger videre.

Jeg tar forbehold om at du har to NICs i maskinen din også da og bruker din maskin som router ?
wrt54gL med dd-wrt vil funke helt gull , velg "client" på wireless , da vil den nat alt.
det vil si alt ser ut som det kommer fra 1 pc, 90% av hotspot filtrer kun på mac adresse.
første gang koble til routern, skrive inn ssid , koble til en pc i LAN porten , så start eks iexplorer. skrive inn brukernavn/password, du er på net og alle andre som er koblet til LAN porten på routern. for å få wlan vidre ut i huset bruk en eks wap54g(ap) som kobler til lan porten på wrt54gl.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Hei, jeg prøver på noe ala det One_ar vil, men har en D-Link DIR-635, men får det ikke til å funke.

oppsette er som følger:

Kabel modem ----> Server ---> Router ---> andre maskiner kablet/Trådløs


Noen som har en guid eller lignede? Søkt på google, men har ikke klart å finne noe som funker.

Ideen er å sette begrensning på hvor mye båndbredde hver maskin kan bruke, så det er likt for alle og ikke en plutselig tar all båndbredden (Har hatt dette problemet før)