Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 2419
Hei.. Jeg sitter for tiden med å lage en timeliste gjennom excel.. Det jeg trenger hjelp til er følgende:

Jeg har ett skjema for hver uke, Mandag - Søndag, og ønsker å ha en tabell som kalkulerer klokkeslettet (f.eks. 08:00 - 12:00) til timer. Det som jeg ikke får til er at når klokken blir over 17:00 skal egne timer skrives opp..

Jeg jobber i ett firma der de får skifttillegg etter klokken 17 og skifttillegg i helgene. Derfor trenger jeg kodene til excel hvor hver enkeltime blir satt i en kolonne og timer etter kl 17 blir i en kolonne og en egen kolonne for de timene i helgene..

Hvorfor?

Enkeltimer har en grunnlønn på x kr. Skifttillegget er på x kr. og det samme for helgene. Derfor ville det være lurt å ha ett skjema som var enkelt å fylle inn..

Det jeg ser for meg er noe sånt:

Mandag: 15:00 - 20:30

Enkelttimer: 5,5
Skifttillegg: 3,5
Helg: 0

Noen som ser tegninga? Noen som har noe lignende program som kan sende meg sin fil? eller sende kodene her?

TAKK!
Siden det straks er jul så lagde jeg en løsning til deg

Hvis den ikke er helt slik du ville ha den så er den såpass lettskreven at du enkelt kan endre den selv. Jeg har ikke drevet med Excel på evigheter, så alt er basic Excel-formulaer, men det fungerer. Laget i engelsk Office 2007-versjon, så alle kommandoer er på engelsk og filformatet er .xlsx.

Lykke til og god jul!

SD
oi supert! Du kunne vell ikke tenke deg å fikse litt på den? Jeg har ikke så mye peiling på excel ser du...
Det jeg savner er tabeller for en hel måned. Du kan godt dele dem opp slik du har gjort, men lage for eksempel 4. stk. Eller nok til en hel måned med datoer osv.

og så tror jeg det er noe feil med helgetimene. Hver helgetime må også komme opp på enkelttimer, men her må tillegget også komme på helge-timer.

Altså viss jeg jobber 2 timer i helgen så får jeg 2 enkelttimer og 2 helgetimer. Ser du tegningen?

Kan godt sette inn lønna også: 120kr pr enkelttime, 19 etter 17 og 39 i helga.

Tusen takk for en fin julegave så langt SD