Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 3002
Hei!
En mindre datakyndig venn av meg har klart å rote seg bort på et MSN-virus. Dere kjenner typen der du sender videre en link til alle på MSN-lista osv..

Er det noen kloke hoder her på forumet i dag som kan hjelpe?
Linken som blir sendt er: lmageshack.biz/img/imgbj.jpg

Hvordan kan jeg fjerne dette?
Sist endret av meitemark; 11. november 2009 kl. 22:03. Grunn: pif fil
Hva gjør det viruset? Klarte å klikke på linken selv nå
Du kan vel skifte passord har jeg hørt.
Det jeg lurer på, er hvilken skade kan linken ha for pcen min, jeg trykket på den herifra! Før, mens den var blå, nå er den grå
Sitat av Teknikk Vis innlegg
Det jeg lurer på, er hvilken skade kan linken ha for pcen min, jeg trykket på den herifra! Før, mens den var blå, nå er den grå
Vis hele sitatet...
Ingen skade før du åpner bildet
Fikk ikke noe bilde, det er en pif fil....:S
Hva med å ikke trykke på sånne linker?

"LOL, you are so SEXY on this PIC!!!!!!"

Yepp, hvem som helst av mine venner kunne funnet på å skrive noe sånt og sendt meg en troverdig link i samme slengen..
Du kan vel scanne med Nod32 eller ditt favoritt virus program? Hadde en lik en for rundt ett år siden, kan være di er blitt mer avansert no, men tror ett godt virus-program skal klare og fjerne det.
Sitat av Almenning Vis innlegg
Hva med å ikke trykke på sånne linker?

"LOL, you are so SEXY on this PIC!!!!!!"

Yepp, hvem som helst av mine venner kunne funnet på å skrive noe sånt og sendt meg en troverdig link i samme slengen..
Vis hele sitatet...
Adressa var link i stad.
Udødelig Trefisk
fy0phn's Avatar
Eller er dette Malware? Prøv Malwarebytes' Anti-Malware
Ingen antivirus, melware eller spyware program kan fjerne det, har jeg hørt. Har googla en god del, men finner ikke noe svar på spørsmålet mitt, kun folk som har gjort det samme selv.

@Teknikk: Det skjer ingenting før du kjører pif-fila. Etter det jeg har hørt gjør ikke viruset noen skade heller. Etter det folk sier på andre forum formerer det seg kun. Gjennom MSN og eksterne lagringsmedier (flashdisker, ekstern HDD, CD-ROM osv). Ville dog vært på den sikre siden og fått det fjernet.
Sist endret av McLovin; 11. november 2009 kl. 22:56.
Last ned Revo: http://www.revouninstaller.com/
Bruk det til å slette alt som slettes kan, som omhandler messenger.

Legg så inn igjen, og bytt passord!
Har scannet PCen hennes for malware gjennom fjernhjelp nå. 201 resultater :O
Tar resten i morgen!
Og, takk for all hjelp