Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 1635
Hallo..

Har jobbet litt videre med SpotifyCtrl Scriptet mitt, Fjernet litt Bugs og forskjellig
Dette er en Forbedret Versjon Fra den første utgaven jeg laget for en stund tilbake: SpotifyCtrl v.1

Viss du lurer på hva dette er:
Så er dette ett script jeg har laget slik at du slipper å gå inn på selve Spotify Vinduet for å skifte sang... Med dette kan du Skifte Sang/Pause/Justere Volum ++ uten å må åpne Spotify Vinduet, Du gjør alt ved hjelp av "Hotkey's".


Hotkey's:

Win + Høyre (Piltast) = Neste Sang
Win + Venstre (Piltast) = Forrige Sang
Win + Opp (Piltast) = Mer Volum
Win + Ned (Piltast) = Mindre Volum
Win + Space = Pause/Play
Win + I = Skjul/Vis Ikon (Fra oppgavelinje)
Win + T = Vis Sangtittel (I "Tooltip")


Problemer med Version 1 var at man ikke kunne holde inne Ctrl for å skifte mellom flere Sanger .. så man måtte slippe Ctrl mellom hver sang, dette var jo da ganske irriterende.. Jeg Slet litt med å finne ut hvordan man skulle fikse dette, men fant til slutt ut at grunnen til at man bare fikk skifte en sang av gangen er fordi Ctrl er brukt som "Hotkey" til så mange andre programmer at det ble litt Krasj, Så det jeg gjore var å bytte ut Ctrl med Win (Windowstasten)

Har også Fjernet litt diverse Småbugs og forskjellig.


Her kan du laste den ned Gratis
VSO - SpotifyCtrl v.2
(Står "Save file to your PC: click here" Ganske langt nede på Høyresiden)

Er Takknemelig For ris og ros
Og bare rop ut å si ifra om du har funnet en Bug
Flotters!

Har brukt v. 1.0 helt til nå! ( :

EDIT: Fungerer ikke i Windows 7 da dette aktivere snarveier til flytting av vinduer, og div. til oppg. linja.
Sist endret av Oneblo; 8. november 2009 kl. 02:20.
Sitat av Feint Vis innlegg
Flotters!

Har brukt v. 1.0 helt til nå! ( :

EDIT: Fungerer ikke i Windows 7 da dette aktivere snarveier til flytting av vinduer, og div. til oppg. linja.
Vis hele sitatet...

Hmm, Det må være fordi jeg har brukt Windowstasten som "Hotkey"..

Tenkte litt på at det kunne bli problemer med dette, men fant ingen annen bra løsning på det ... Prøve å lage slik at "Hotkey'en" Var Shift, Alt og diverse kombinasjoner.. men er så mange programmer som bruker de tastene til alt mulig rart, så det fikk scriptet til å klikke litt..

Jeg Bruker XP, Så vet ikke hvordan det vil reagere i Vista eller... Men skal forske litt på saken
Funker dette også om du er inne i ett spill ? eller fullskjerms program ?
Hva med å bruke flere knapper samtidig som hotkey? Alt og ctrl holdt ned, for eksempel?
Sitat av locked65 Vis innlegg
Funker dette også om du er inne i ett spill ? eller fullskjerms program ?
Vis hele sitatet...
Dette må vel være alfa omega. Dersom man må spotify vinduet aktivt, er dette ingen vits.

Edit: Funka hvertfall med Firefox i fult vindu..

Men utfordringen til NFF's kjære programmerere, må vel være å få spotify til å skippe tracket, noen hundredels sekunder før den opprinnelig slutter, for å slippe relame. Reklamen kommer jo alltid etter en sang, og dersom man manuelt skipper tracket, slipper man reklamen....
Sist endret av reklame; 8. november 2009 kl. 12:29.
Man har jo også "Toastify", noe som er veldig likt det du har laget.
Sitat av reklame Vis innlegg
Dette må vel være alfa omega. Dersom man må spotify vinduet aktivt, er dette ingen vits.

Edit: Funka hvertfall med Firefox i fult vindu..

Men utfordringen til NFF's kjære programmerere, må vel være å få spotify til å skippe tracket, noen hundredels sekunder før den opprinnelig slutter, for å slippe relame. Reklamen kommer jo alltid etter en sang, og dersom man manuelt skipper tracket, slipper man reklamen....
Vis hele sitatet...
Nei, man slipper ikke all reklamen selv om man skifter rett før den er ferdig.
Sitat av Viva La sk33to Vis innlegg
Nei, man slipper ikke all reklamen selv om man skifter rett før den er ferdig.
Vis hele sitatet...
Kan godt være reklamen kommer FØR et track også, men jeg vet at dersom en playlist er ferdigsplilt kommer det reklame. Altså etter et track.

Uansett, det som er det virkelige problemet med Spotify er reklamen. Ikke hvordan man justerer volumet, skipper track og pauser, da man ofte har hokeys til dette fra før.
<?php getUserTitle(); ?>
MrMrtn's Avatar
Sitat av reklame Vis innlegg
Uansett, det som er det virkelige problemet med Spotify er reklamen. Ikke hvordan man justerer volumet, skipper track og pauser, da man ofte har hokeys til dette fra før.
Vis hele sitatet...
Jeg har ikke hotkeys til dette fra før, så jeg takker Doh! på det sterkeste fordi han tok initiativ til å lage et slikt program.

Selvom Spotify har reklame, så tilbyr de faktisk gratis musikk, og hvis Jonathan from Spotify plager deg så mye, så kjøp premium
Sitat av killtheking Vis innlegg
Man har jo også "Toastify", noe som er veldig likt det du har laget.
Vis hele sitatet...
Joda, men Toastify har vel ikke mulighet til å vise hvilken sang man spiller når som helst? Tror det bare er når en ny sang starter.
Sitat av bolla3 Vis innlegg
Joda, men Toastify har vel ikke mulighet til å vise hvilken sang man spiller når som helst? Tror det bare er når en ny sang starter.
Vis hele sitatet...
Jo, man kan faktisk se hvilken sang man spiller "når som helst".
Sitat av killtheking Vis innlegg
Jo, man kan faktisk se hvilken sang man spiller "når som helst".
Vis hele sitatet...
Uffda! Kjenner at jeg skulle ha konferert med google før jeg kastet den påstanden ut i luften. Jeg ser nå at du har helt rett. (til mitt forsvar så sluttet jeg å bruke Toastify for en ganske god stund siden.)
Sitat av locked65 Vis innlegg
Funker dette også om du er inne i ett spill ? eller fullskjerms program ?
Vis hele sitatet...
Ja, det burde funke uansett hva du har oppe



Sitat av Franklin Vis innlegg
Hva med å bruke flere knapper samtidig som hotkey? Alt og ctrl holdt ned, for eksempel?
Vis hele sitatet...
Har sett litt på dette, og jobber med saken, men er litt vanskelig siden Ctrl/alt/shift er brukt til så mange snarveger fra før av,.. det gjør at det vanligvis bare går å skifte en sang av gangen... men skal se om jeg får til noe..

Hadde kunnet laget F.. tastene, men de er brukt til ganske mye rart de også..

men bare å komme med forslag til taste-kombinasjoner


Sitat av reklame Vis innlegg
Dette må vel være alfa omega. Dersom man må spotify vinduet aktivt, er dette ingen vits.

Edit: Funka hvertfall med Firefox i fult vindu..

Men utfordringen til NFF's kjære programmerere, må vel være å få spotify til å skippe tracket, noen hundredels sekunder før den opprinnelig slutter, for å slippe relame. Reklamen kommer jo alltid etter en sang, og dersom man manuelt skipper tracket, slipper man reklamen....
Vis hele sitatet...
Har ett eget script jeg jobber med for å slippe reklamen .. og dette med å skippe til neste track rett før det fungerer ikke ... eneste metoden jeg har funnet ut som virker er å logg ut, og inn igjenn... har fått til å lage sånn at den logger ut og inn igjenn automatisk, men problemet er å få d til å fortsette der du slapp sisst, det er veldig vanskelig siden spotify-vinduet har ett litt spesielt layout alt...
Veldig bra program Men likte bedre ver 1 med ctrl hotkeys. Windows knappen på ver2 gjør at spill osv ofte legger seg ned Lage en knapp som bytter mellom og bruke win og ctrl?
la brukeren velge hva han/hun vil ha som hotkeys!
Sitat av Mathiasbk Vis innlegg
la brukeren velge hva han/hun vil ha som hotkeys!
Vis hele sitatet...
Ja, dette er jo en mulighet... men har seg jo sånn at viss du vil bruke Ctrl,Shift eller Alt, så får du bare låv å skifte 1 sang av gangen...
Du må slippe Ctrl/Shift/Alt mellom hver sang da...
Kan jeg foreslå win+alt og så piltaster? Windowstasten og alt ligger jo rett ved siden av hverandre.
Sitat av fulloggal Vis innlegg
Kan jeg foreslå win+alt og så piltaster? Windowstasten og alt ligger jo rett ved siden av hverandre.
Vis hele sitatet...
Og hvordan forbedrer det på noen måte? Fullskjermsprogrammer legger seg fortsatt ned når du trykker inn win-knappen, du bare legger til enda en knapp å trykke på.
De legger seg ikke ned på min maskin hvis jeg trykker an tast i tilleg til windowstasten. Hvis du slipper windowstasten før piltasten så skal det gå fint.
Trådstarter
Der oppdaget jeg visst en bug megselv..

Viss spotify ikke kjører fra før av når du starter scriptet.. så får du jo beskjed om du vil starte spotify ... viss man trykker ja da, da fungerer alt, men da blir den å vise sangtittel (i Tooltip) hver gang "Aktivt" vindu skifter tittel... altså hver gang du bytter vindu eller skifter fane i Firefox eller noe sånnt...

Dette skal jeg få fikset viss det blir noe nt version etterhvert
▼ ... over en uke senere ... ▼
Supert program, KP til deg
Bruker dette støtt og stadig, det er rett og slett helt sjef!

Virker i CS 1.6, men ikke i Burnout Paradise forresten
I f.eks "Toastify" kan en velge mellom å bruke CTRL+ALT + Piler/Mellomrom for å styre sangene, eller en kan bruke ALT GR, noe som er veldig lett egentlig

Skal prøve SpotifyCtrl en dag tho