Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 1266
Hva er det beste å bruke? Slik: http://www.netshop.no/aspx/produkt/p...spx?plid=44189 eller isopropanol? Legger bomull igjen rester når du bruker det sammen med isopropanol eller rensemidlet til Artic?
Isopropanol fungerer godt det, dog finnes det flere alternativer også. Ta en titt i denne tråden:
http://www.freakforum.nu/forum/showt...t=rengj%F8ring
Enn det produktet jeg linket til da?
Det har jeg dessværre ingen erfaring med.
Men går det an å bruke bomull istedet for q-tips?
Papir og bomull er begge laget av cellulose, så jeg vil tro det legger igjen partikler. Men jeg har ikke hatt problemer med å bruke papir og q-tips
Det går naturligvis ann, bare vær obs på at det kan legge igjenn noe rester, iallefall etter hva jeg kan forstå. Dog tror jeg Q-tips vil være det enkleste - billig er det også. Men det bør ikke være noe stort problem.
Ok. Får vel bruke Q-tips da, tenkte bare at det går fortere med bomull. Da det blir større overflate.
overklokker du? Hvilken kjølepasta bruker du?
Blir vel overklokking når jeg får CPU'n, kan ikke la en AMD BE stå uklokket. http://www.netshop.no/aspx/produkt/p...spx?plid=94362 kjøper denne da den koster nesten det halve av Noctua pastan og er bitte litt dårligere. Er en Noctua kjøler.
Sist endret av jeppfi; 21. oktober 2009 kl. 16:00.
Styr unna den pastaen! Den kjøler sikkert bra, men den er så tykk og den klistrer seg ikke til CPU'n, så den er veldig vanskelig å påføre.
Hva anbefaler du da?
Akkurat nå bruker jeg dealextreme sin kjølepasta, den kjøler bedre enn intel stock pastaen
Skal kjøpe ny pasta når jeg kjøper nytt kabinett og Xigmatek Dark Night kjøleren. Da kjøper jeg enten noctua sin eller Arctic Silver Ceramic.
Ceramic leder jo varmen dårlig da? Scoret ikke så bra på Hardware sin test.

Er Artic Silver 5 bedre da?
Jeg mente også den, blander alle de fra Arctic Silver >_<
Sist endret av looperjohn; 21. oktober 2009 kl. 16:48.
Da blir det AS rens og pasta.
Husk, less is more.
Ha på et veldig tynt lag.
Må finne frem softgun kula. Skulle være en 3/4 av en softgun kule ifølge AS.
Hvordan legger dere pastaen, har i alle år brukt kredittkort og fordelt fint utover,men de 2 siste kjølere jeg monterte har jeg kun lagt på "et riskorn" med pasta , trykkt ned kjøler og vridd frem og tilbake et par ganger. noen innspill her???
Den siste metoden du gjorde er vel rett. Er forskjellig fra single-, dual- og quadcore.
stemmer vel det ja, på f.eks dual så skal vel "riskornet" legges i en tynn linje tvers over kjernene. Quad har jeg ikke erfaring med, 4 små dæsjer der eller? eller 2 linjer?
Det beste er vel å smøre på et syltynt lag med et kredittkort e.l.