Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 583
Som topic sier, er bare det som ikke klarer å koble til internett :s

Det står at verts det er noe feil med vertsfilen?

Noen som vet hva problemet er?
Sjekk filen c:\WINDOWS\system32\drivers\etc\hosts og se om det ligger noe lugubre oppslag mot msn eller andre Microsoft-relaterte domener.
Sist endret av m0b; 2. oktober 2009 kl. 16:23.
Høres ut som spyware/malware. En annen måte å teste det |d13m0b nevnte er:
Start - kjør - cmd
I vinduet som kommer opp skriver du nslookup www.microsoft.com
Der skal du få noe i denne duren som svar:

Ikke-autoritativt svar:
Navn: lb1.www.ms.akadns.net
Addresses: 207.46.193.254, 207.46.192.254
Aliases: www.microsoft.com, toggle.www.ms.akadns.net
g.www.ms.akadns.net
Samme gjelder meg jeg kommer ikke inn på msn og microsoft.com virker ikke. Jeg bruker Mac med snow leopard!

Prøvde med proxy nå og da fungerte msn og microsoft.com supert. Nightfall vi har vell ikke samme isp ? altibox/lyse har jeg
Sist endret av ohcirlle; 2. oktober 2009 kl. 16:41. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Cahl: Jeg fikk opp akkurat det du skrev. Betyr det at jeg har virus eller malware? Og det rare er at begge pceene mine på samme nettverk ikke klarer å koble til msn eller microsoft.com
Sitat av dijum Vis innlegg
Cahl: Jeg fikk opp akkurat det du skrev. Betyr det at jeg har virus eller malware? Og det rare er at begge pceene mine på samme nettverk ikke klarer å koble til msn eller microsoft.com
Vis hele sitatet...
Hvis du fikk opp det der, er DNS normal.
Du kan prøve å trykke F8 når du starter maskina, velg deretter sikkerhetsmodus med nettverk og test microsoft.com der.
Hvis det fungerer der, er det en eller annen programvare som blokkerer. Hvis det ikke fungerer, er det noe "foran" maskina di som gjør dette. Brannmur, adsl modem osv.
Jeg kjørt CCleaner, og det fiksa det ; )
Sitat av dijum Vis innlegg
Jeg kjørt CCleaner, og det fiksa det ; )
Vis hele sitatet...
tror ikke det va ccleaner for nå virke det også her