Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 2519
Hallo

Jeg syntest det var så irriterede å må gå in på selve spotifyvinduet for å skifte sang,
så jeg har laget et Script så man slipper det,
og personlig syntest jeg det funket så bra at jeg har lyst å dele det med dere...

Hvordan det fungerer er ganske enkelt å greit:

Ctrl + Høyre = Neste Sang
Ctrl + Venstre = Forrige Sang
Ctrl + Opp = Mer Lyd
Ctrl + Ned = Mindre Lyd
Ctrl + Space = Pause/Play


Tar imot Ris og Ros

og bare å si ifra viss du har funnet en Bug eller 2

http://www.2shared.com/file/8122461/...tify_Ctrl.html
Kan du lage en til iTunes også ?
Jeg har laptop med medieknapper på Fn tasten Men ellers komer dette til å være nyttig:P
1 ting jeg ikke likte, det var at du ikke merka forandringene før du slapp ctrl.

Men ellers var det ganske knall!
Lite kontroversiell
ticks's Avatar
Til skeptikerne her: http://virusscan.jotti.org/en/scanre...b69b2b1440ac1b

Hva kodet du dette i?
Dette var rimelig fett!
Kudos til deg, jeg lurer også på hva du lagde det i!
Keen på å lære meg det ja!

EDIT: POST 500!!!!
Sist endret av yellowpillow; 29. september 2009 kl. 22:35.
Funket sånn nogenlunde her. Av og til så tar det et par sekunder før den reagerer ordentlig så har man plutselig hoppet forbi 5 sanger, kjører vista. Ellers så har jeg letet etter noe lignende eller vente til spotify kom med en update til programmet.
Sist endret av Elemental; 29. september 2009 kl. 22:36. Grunn: leif
Vet ikke om spørsmålet passer helt inn, men gidder ikke lage ny tråd bare for det, men er det noen som vet om det finnes noe program til iPhone/iPod for Spotify som funker noen lunde likt som Remote programmet til iTunes?

Vært greit å hatt en "fjernkontroll" for spotify, løsninga spotify kom med til ipod funker ikke for meg som vil koble pcen til stereo'n og styre musikken fra hvor jeg vil i huset :P
Hehe, dette har jeg savnet på laptopen min, særlig når jeg spiller samtidig.

Men som en tidligere nevnte, at den ikke reagerer før man slipper CTRL er litt synd. Tror du at du ville klart å fikse det? I lieks.
Sitat av Elemental Vis innlegg
Funket sånn nogenlunde her. Av og til så tar det et par sekunder før den reagerer ordentlig så har man plutselig hoppet forbi 5 sanger, kjører vista. Ellers så har jeg letet etter noe lignende eller vente til spotify kom med en update til programmet.
Vis hele sitatet...
Samme her, kjører også Vista.
Fungerer utmerket! Den reagerer med en gang, jeg kjører også vista som dere andre. Har tenkt at dette hadde vært en ide før, men har ingen kompetanse til å lage noe sånt. KP
Hva i alle dager trenger man dette skriptet til? De snarveiene du påstår å ha laget fungerer allerede i Spotify fra før av, i hvertfall hos meg (med unntak av Ctrl+Space, man trykker kun Space i stedet).
Sitat av charz0r Vis innlegg
Hva i alle dager trenger man dette skriptet til? De snarveiene du påstår å ha laget fungerer allerede i Spotify fra før av, i hvertfall hos meg (med unntak av Ctrl+Space, man trykker kun Space i stedet).
Vis hele sitatet...
Les første post en gang til.
Med dette programmet slipper du å ha spotify-vinduet oppe.
Kom over en funky bug. Hvis jeg prøver å pause en sang, samtidig som jeg har windows live messenger kjørende så forsvinner det fra taskbaren. Den kjører fortsatt i prosseser, men kansje du vil sjekke det ut.

EDIT: Den kjører fortsatt, men vil ikke starte opp. Må avslutte den for å så starte den opp på nytt.
Sist endret av Elemental; 29. september 2009 kl. 23:03.
Jeg worder det Elemental sa. Jeg har en script til msn live som gjør at hvis jeg trykker en kombinasjon som jeg ikke husker; alt+ctl space elns, så minimaliserer den seg til et lite ugjenkjennelig ikon nederst til høyre. Dette skjedde når jeg trykte ctrl+space nå med programmet ditt. Merket at msn ble minimalisert i stad, men skjønte ikke sammenhengen før jeg leste elementals post. Denne bugen burde vel være enkel å fikse
Sist endret av Hegepuppemasør; 29. september 2009 kl. 23:14.
Sitat av Elemental Vis innlegg
Kom over en funky bug. Hvis jeg prøver å pause en sang, samtidig som jeg har windows live messenger kjørende så forsvinner det fra taskbaren. Den kjører fortsatt i prosseser, men kansje du vil sjekke det ut.

EDIT: Den kjører fortsatt, men vil ikke starte opp. Må avslutte den for å så starte den opp på nytt.
Vis hele sitatet...
Har du MSN + ?
Noe sier meg at du "gjemmer" msn, når du trykke det(det er en hurtigtast). Msn legger seg som en harddisk nede til høgre, og du får den opp igjenn ved å trykke på den
Sist endret av A-H; 29. september 2009 kl. 23:17.
Sitat av Hegepuppemasør Vis innlegg
Jeg worder det Elemental sa. Jeg har en script til msn live som gjør at hvis jeg trykker en kombinasjon som jeg ikke husker; alt+ctl space elns, så minimaliserer den seg til et lite ugjenkjennelig ikon nederst til høyre. Dette skjedde når jeg trykte ctrl+space nå med programmet ditt. Merket at msn ble minimalisert i stad, men skjønte ikke sammenhengen før jeg leste elementals post. Denne bugen burde vel være enkel å fikse
Vis hele sitatet...
Ahhh, der har vi jo forklaringen. Da er det jo strengt tatt ikke en bug med hans programvare, bare å deaktivere den funksjonen i messenger plus.
Frafør finnes Toastify som har de samme funksjonene, og noen fler:
# Ctrl + Alt + Up = Play/Pause
# Ctrl + Alt + Down = Stop
# Ctrl + Alt + Right = Next track
# Ctrl + Alt + Left = Previous track
# Ctrl + Alt + M = Mute on/off
# Ctrl + Alt + Page Up = Volume up
# Ctrl + Alt + Page Down = Volume down
# Ctrl + Alt + Space = Show toast
# Ctrl + Alt + S = Show Spotify
# Ctrl + Alt + C = Copy track information to clipboard

http://toastify.codeplex.com/

Og du får se hvilken sang du spiller i et vindu som dette:
http://i3.codeplex.com/Project/Download/FileDownload.aspx?ProjectName=toastify&DownloadId=60859
Trådstarter
Sitat av Elemental Vis innlegg
Funket sånn nogenlunde her. Av og til så tar det et par sekunder før den reagerer ordentlig så har man plutselig hoppet forbi 5 sanger, kjører vista. Ellers så har jeg letet etter noe lignende eller vente til spotify kom med en update til programmet.
Vis hele sitatet...

Ja dette er noe jeg jobber med å få fikset...

Det har seg sånn at scriptet reagerer ikke før du slipper Ctrl..
så grunnen til at den hopper 5 sanger må være at du trykker på ctrl også trykker 5 ganger på høyre piltast, og da så snart du slipper Ctrl da vil den hoppe 5 sanger fremm
Sitat av Jamie Vis innlegg
Frafør finnes Toastify som har de samme funksjonene, og noen fler:
# Ctrl + Alt + Up = Play/Pause
# Ctrl + Alt + Down = Stop
# Ctrl + Alt + Right = Next track
# Ctrl + Alt + Left = Previous track
# Ctrl + Alt + M = Mute on/off
# Ctrl + Alt + Page Up = Volume up
# Ctrl + Alt + Page Down = Volume down
# Ctrl + Alt + Space = Show toast
# Ctrl + Alt + S = Show Spotify
# Ctrl + Alt + C = Copy track information to clipboard

http://toastify.codeplex.com/

Og du får se hvilken sang du spiller i et vindu som dette:
http://i3.codeplex.com/Project/Download/FileDownload.aspx?ProjectName=toastify&DownloadId=60859
Vis hele sitatet...
Testet, å funket ikke på Windows 7:P

Klikk for større bilde...
http://i36.tinypic.com/2qd0fme.png


Han snudde hele desktopen!
Fikk trykke send.. Sorry...

Men bra scrpt sellom jeg ikke trenger det med media taster på G15tast og spotify application
Sist endret av stec0; 30. september 2009 kl. 00:10.
Sitat av Grimdoc Vis innlegg
Les første post en gang til.
Med dette programmet slipper du å ha spotify-vinduet oppe.
Vis hele sitatet...
Whoops, der dreit jeg meg ja... :s
Sitat av Ondskap Vis innlegg
Testet, å funket ikke på Windows 7:P

Han snudde hele desktopen!
Vis hele sitatet...
Joda, det virker på Windows 7. Jeg måtte først deaktivere hurtigtaster til softwaren som fulgte med skjermdriveren min. Siden den snudde skjermen her også.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Ondskap Vis innlegg
Testet, å funket ikke på Windows 7:P

Klikk for større bilde...
http://i36.tinypic.com/2qd0fme.png


Han snudde hele desktopen!
Vis hele sitatet...
Det var en strek i regninga =/ men ellers et bra "script"