Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 3213
Hei.
Har hatt tlf min under granskning av politiet.
Fikk den tilbake for noen dager siden, den har liksom hengt seg, det er umulig og komme inn på kontakt lista og den skrur seg av og på, av og til. og skjermen fryser veldig ofte.

Hva kan jeg gjøre? er jeg helt fortapt, eller kan jeg få ny mobil?

Sorry om detta er feil forum.
Ta kontakt med politiet i morgen og forklar de situasjonen.

Eventuelt kjør en software oppdatering. Høres ut som et slikt problem.

Eller ta den med dit du kjøpte den og klag.
Får vel nesten det.
Dem snakka dem hadde prøvd og åpne telefon med noe data greier siden dem tasta feil pin kode 3 ganger.
Ikke reparer noe selv. Dette er politiets ansvar. De har å gjøre opp for seg og enten reparere den eller gi deg en ny. Stå på krava!
Politiet er noen forbanna idioter på dette området!

De konfiskerte ymse kjemikalier hos meg en gang samt pc og mobiltelefon.
Det tok 4-5 måneder før jeg fikk igjen pc-en og i tillegg var det ene hjørnet på kabinettet helt smadret når jeg fikk den igjen.

Men tror dere jeg kom langt med dette? Niks!
Akuratt det jeg tenkte jeg og Nitro.
Dem kommer jo bare til og si det er min feil bla bla bla. dem hater meg.
Ta og kast telefon den er sikkert overvåket etter granskning, jeg hadde ikke brukt den.
Jeg solgte jo såklart telefon.
Da jeg fikk vite alt var fucked up med den, såklart tar jeg ikke vare på noe politiet har hatt.
.. og problemet er hva, egentlig?
Telefonen fryser. vil ikke gå inn på kontakt lista, står bare der og laster.
Også slår den seg av og på innimellom.
Så du har fått klage fra kjøperen?
Jepp. sjekka den kjapt igjenom når jeg hadde den selv.
Men trodde når den ikke kom inn på kontakt lista bare var fordi tlf var treig.
Vel, da kan du enten få tilbake telefonen, eller nekte kjøperen å heve kjøpet. Om du gjør det første, har du flere valg, når det gjelder hva du så kan gjøre. F. eks. kan du klage til politiet, slik som det allerede er foreslått, du kan levere telefonen til reperasjon selv, eller du kan la hele saken ligge, og returnere telefonen hos en elektronikkforhandler eller på din lokale gjenvinningsstasjon. Men dette kunne du jo strengt tatt kommet frem til selv, eller?
Ossen kan jeg nekte han og heve kjøpet?
Han fyren som kjøpte den truer som faen.

Om han som kjøpte den kommer for og ta meg, har jeg da lov og forsvare meg? må bare vite detta, haha
Sist endret av Rallo Tubbs; 29. september 2009 kl. 11:22.
Hvilken TLF er det?
Du kan nekte ham å heve kjøpet hvis han kjøpte telefonen som den var (du ga ingen garantier).

Om han truer deg kan du gå til politiet, det er straffbart å true andre.

De samme lover om selvforsvar og vold gjelder uansett om du har solgt vedkommende en (defekt) mobiltelefon eller ikke.
Det er en Sony Ericsson.
Nei, jeg ga ingen garantier.

Han sendte bare mld og sa jeg skulle gi han konto nr, så fikk jeg en addresse bare.

Tusen takk felix,
Sist endret av Rallo Tubbs; 29. september 2009 kl. 11:32.
På Sony Ericsson sine hjemmesider finnes det oppdateprogrammer som oppdaterer firmwire på den. Det samme problemet løste vi med det i Telebutikken da jeg jobbet der.
Du kan iallfall regne med at snuten ikke løfter en finger for å hjelpe deg. De er notorisk uansvarlige, og kommer antakelig ikke til å røre denne saken. Hvis du er heldig får du den erstattet etter mange, mange måneder.
Da er det lettere og bare nekte og heve kjøpet?
Det må du nesten avgjøre selv. Har du solgt telefonen til en splitter pine crazy bole-idiot, som lett kverker folk over en delvis fungerende mobiltelefon, bør du kanskje vurdere å gi ham pengene sine tilbake og klage til politiet eller telefonforhandleren.
Tja, veit ikke hvem han er.
Så tar det bare med ro!

Jeg er jo mindre åring i tilegg. Blir jo ekstra lang straff.
Sitat av Cartman Jr Vis innlegg
Tja, veit ikke hvem han er.
Så tar det bare med ro!
Vis hele sitatet...
Vet du ikek hvem kjøperen er?
Sitat av Cartman Jr Vis innlegg
Jeg er jo mindre åring i tilegg. Blir jo ekstra lang straff.
Vis hele sitatet...
Hæ? Straff for hva da?
Nei, bare en fyr fra finn.no
Nei, glem det der, er litt trøtt.
Strengt tatt er dette Politiets ansvar. Problemet er at du ikke kommer noen vei om du henvender deg der. Du kan stå på krava så lenge du vil, men det kommer ikke til å skje noenting. Hvis du er heldig ordner det seg etter ett par år da telefonen din er gammel og ikke verdt en krone. Selv tipper jeg at saken blir "henlagt pga. bevisets stilling"

Hvis du har kvitteringen til telefonen kan du jo gi den til han som kjøpte telefonen og be han om å henvende seg til butikken. Om han ikke vil dette, er det vel greiest å heve kjøpet og levere den selv. I teorien har du 5 års reklamasjon på telefonen, så det burde ikke by på noen problemer. Du trenger ikke nevne at telefonen har vært en tur innom Politiet, for da vil butikken henvise til Politiet og si at det er Politiets ansvar. og du står helt bom fast.