Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  196 18581
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Vegardino Vis innlegg
Jeg tror vi snakker om nåtidens problem, ikke 20 århundre siden Koloni-tiden, det er også lenge siden, dog snakker vi om nåtid _IKKE_ fortid.
Vis hele sitatet...
Du ser altså ikkje ein viss samanheng mellom europeisk terrorisme i afrika og dagens problemer der?

Det vi ser no er eit resultat av det som var.
Sitat av slashdot Vis innlegg
Du ser altså ikkje ein viss samanheng mellom europeisk terrorisme i afrika og dagens problemer der?

Det vi ser no er eit resultat av det som var.
Vis hele sitatet...
Du er alltid ute å passer på meg du, joda det er klart det har en sammenheng. Men dagens problem er ikke likedan som den var for 1000 år siden. Men det var noe bedre samfunn i afrika før, enn det er i nåtidens samfunn.
Sitat av Widow Vis innlegg
Orker ikke å svare på hele innlegget, står mye dumt så overlater det til andre.
Men ja det du skriver øverst er tull! Jeg snakker ikke om innvandrere, jeg snakker om etterkommere av innvandrere. Altså hvis du blir født i Kina og oppvokst i Kina hele livet ditt. Er du ikke en kineser da ? Er ikke etterkommere av innvandrere nordmenn selvom de kan like bra norsk som alle andre, er godt integrert, står på ski? Bare fordi de heter Muhammed eller Abdul og er mørk i huden så er de ikke norske? Det henger jo ikke på greip, mitt håp er at barna til etterkommere av innvandrere kan bli kalt nordmenn.

Du trenger ikke å gå lengre enn Frankrike for å se hvor bra det fungerer der. Du har folk fra alle land som for.eks afrikanere og arabere, de blir sett på som franskmenn. Ingen problemer med det der.

Edit : Cezar var raskerere.
Vis hele sitatet...
Vet ikke hvor du har blitt servert sosialistisk propaganda fra, men situasjonen i Frankrike er langt verre enn opptøyene i Göteborg.
Slutt å drøm fordi det finnes ingen utopia.
Sitat av Muradi Vis innlegg
Hvorfor ikke bare lage asylmottak i de landende de kommer fra? Hadde ikke det både vært enklere, billigere og en større sjanse for å bygge opp landet?
Vis hele sitatet...
du har tydeligvis missforstått poenget med asylmottak. Asylmottak skal hjelpe invandrere til å gli inn i det norske samfunnet. Sendes de til asylmottak i eget land blir kultursjokket enda større. Jeg vil anta at du er FrP-er med tanke på hva du sier. FrP er et parti som ikke vil ta ansvaret for sine handlinger. FrP er jo så pro-krig, men de tenker ikke på at det er krig som skaper flyktninger
Sitat av cezar Vis innlegg
Hva om du flytter til kina, og får barn der, og dine barn får barn der osv. Har ikke disse barna sin fulle rett til og kalle seg 100% kineser? De er antagelig da kinesere pr definisjon. De har kinesisk pass, de er kinesiske statsborgere, og de snakker kinesisk. Det har ingenting med hudfarge å gjøre.

Dine forfedre kan godt ha vært polakker. Er du polakk?
Vis hele sitatet...
Du kan lese litt om historien bakom Uighurene i Xinjiang provinsen i Kina. Vet ikke om du fikk med deg opptøyene der like før OL i Beijing.
Sitat av margido Vis innlegg
Jeg er ikke rasist på noen måte, men heller vel mot sterk nasjonalist.
Vis hele sitatet...
Du e ikkje nasjonalsosialist då
Sitat av Oddish Vis innlegg
Du kan lese litt om historien bakom Uighurene i Xinjiang provinsen i Kina. Vet ikke om du fikk med deg opptøyene der like før OL i Beijing.
Vis hele sitatet...
Sånn apropos asylpolitikken i norge..
Sitat av Oddish Vis innlegg
Du kan lese litt om historien bakom Uighurene i Xinjiang provinsen i Kina. Vet ikke om du fikk med deg opptøyene der like før OL i Beijing.
Vis hele sitatet...
Det var et eksempel. Kunne brukt hvilket som helst land.
Sitat av cezar Vis innlegg
Det var et eksempel. Kunne brukt hvilket som helst land.
Vis hele sitatet...
Nevn et land. Det er vel ikke et eneste land i verden uten interne etniske konflikter.
Sitat av Oddish Vis innlegg
Nevn et land. Det er vel ikke et eneste land i verden uten interne etniske konflikter.
Vis hele sitatet...
Det det var snakk om her er at det påståes at en nordmann alltid er hvit. Du finner garantert en 100% svensk neger, 100% albansk neger, 100% Kasakhstansk asiat osv.
Sitat av cezar Vis innlegg
Det det var snakk om her er at det påståes at en nordmann alltid er hvit. Du finner garantert en 100% svensk neger, 100% albansk neger, 100% Kasakhstansk asiat osv.
Vis hele sitatet...
Man kan være nordmann på papiret, men spørs om man føler seg som nordmann. Bodde noen år på Vestlandet og følte meg ikke akkurat som en vestlending.
[quote=Oddish;1502102]Man kan være nordmann på papiret, men spørs om man føler seg som nordmann. Bodde noen år på Vestlandet og følte meg ikke akkurat som en vestlending.[/QUOTES]

Samme hva DU mener om det. Arrogant. Sitter der å tror du vet hva flere tusen mennesker føler! Det er hva disse personene føler som betyr noe. Og er de født i norge, har norsk pass og snakker norsk. Samt at de selv ser på seg selv som norske. Ja, da ER de norske.
Sitat av cezar Vis innlegg
Samme hva DU mener om det. Arrogant. Sitter der å tror du vet hva flere tusen mennesker føler! Det er hva disse personene føler som betyr noe. Og er de født i norge, har norsk pass og snakker norsk. Samt at de selv ser på seg selv som norske. Ja, da ER de norske.
Vis hele sitatet...
Dei invandrerane som er nemnt i trådstartar sin post er verken født i Noreg, har norsk pass eller snakkar norsk. Tror ikkje dei ser på seg sjølv som norsk sjølv om dei aldri så mykje måtte påstå det. Nei, då er dei IKKJE norske.
Er ikke helt enig med trådstarter.
Jeg er selv for en mer kontrollert og bedre innvandring men at vi bare skal stoppe helt opp blir for dumt.
Vi bør kutte ned på antall kvoteflyktinger og heler innføre en strengere arbeidsinnvandring.

Innvandrer som begår straffbare handlinger som i Norge ville tilsvart fengselsstraff burde bli sendt tilbake.
Hvis man blir drept i hjemlandet og trekker gullkortet og får lov å komme til Norge, bør man være lykkelig!

Så kan dere komme med problematikken: Tenk på stakkaren som voldtar en jente, blir sendt hjem og etterlater seg flere barn i Norge.
synd....
Sitat av Ola89 Vis innlegg
Beskrivelse på norsk kultur slik jeg ser det:

-Ærlighet
-Helgefylla*
-Brunost*
-Bunad*
-Ski (langrenn, twintip etc)/
-Godt utviklet samfunn/
-Smarthet (?)

-Hvite mennesker/
-Litt sjenert
-Vakkert
-Aksept for at kvinner ikke dekker seg til /
-Rikdom
-Grandiosa*
-Nøysomhet
-Effektivitet
-Litt kald ovenfor ukjente*

Igjen det her er slik jeg ser, den altså er det ganske subjektivt, men tror likevel at noe av det jeg pekte på er en fellesnevner for de fleste nordmenn.
Vis hele sitatet...
* = Særpreget norsk
/ = delvis sant (kommer ann på regionen man ser på)
? = bruken av ordet "smarhet" gidder jeg ikke prøve å kategorisere... det taler for seg....

Da sitter vi igjen med dette til felles:

-Ærlighet
-Litt sjenert
-Vakkert
-Rikdom
-Nøysomhet
-Effektivitet

Og dette som forskjeller:

-Helgefylla
-Brunost
-Bunad
-Grandiosa
-Litt kald ovenfor ukjente

Burde ikke det vi har til felles klarte å overkomme de forskjellene du nevnte?

Sitat av Ola89 Vis innlegg
Ja, en Nordmann er faktiskt hvit uansett hva media og Hadjia Tajik prøver å innbille oss. Faktiskt føler utlendingene det samme, de er norske eller integrert norsk som noen kaller det, men aldri en nordmann. Så nei en neger kan aldri bli nordmann for å sette det litt på spissen. F.eks hvis du flytter til Kina og bor der i 50 år så er du jo ikke kineser da heller.
Vis hele sitatet...
Er ikke etnisk nordman men har bodd her i så godt som hele mitt liv. Jeg står telemark, snowboard, har hytte på fjellet, gått beseggen, syklet rallarvegen, fisket i lofoten.. Jeg kan kart og kompass og har brukt et ukjent antall timer på hardangervidda med kvikklunsj, kakao og mandariner i sekken... Jeg drikker, spiser fylla-kebab og klager over dårlige veier, og ler av enda dårligere svenske-vitser... Det du sier er at til tross for at jeg er mer norsk i kulturen enn de fleste nordmenn som vokser opp i storbyene i norge, er jeg ikke nordmann? Hva i alle verdens land og riker er jeg da? Den eneste kulturen jeg kjenner til, er den norske....

Sitat av Vegardino Vis innlegg
Jeg tror vi snakker om nåtidens problem, ikke 20 århundre siden Koloni-tiden, det er også lenge siden, dog snakker vi om nåtid _IKKE_ fortid.
Vis hele sitatet...
Sitat av Vegardino Vis innlegg
(...)dagens problem er ikke likedan som den var for 1000 år siden. Men det var noe bedre samfunn i afrika før, enn det er i nåtidens samfunn.
Vis hele sitatet...
Koloni-tiden er ikke så lenge siden... Se på hele midtøsten (f.eks Iran, Irak, Syria, Jordan, Egypt, Liabanon), det er ikke lenge siden disse statene ble selvstendige... Eller india/pakistan... Tror du bør se over historieleksa di... Man regner kolonitiden fra det 15. århundrede til det 20. århundrede, og det er her vi finner roten til MANGE av dagens problemer i verden. Det har kanskje ikke slått deg at å dele inn afrika med blyant og linjal kanskje førte til problemer med tanke på befolkningen som bodde der fra før? Eller at Frankrike systematisk skapte etniske konflikter i Syria for å lettere kunne dominere regionen kan ha bidratt til å lage vanskeligheter? Les litt historie - ungdomsskole-pensum burde være et minimum av allmenn utdannelse. Forsåvidt, 1000 år tilbake i tid kan vel neppe sees på som europernes stolteste øyeblikk det heller

Beklager langt innlegg, men følte jeg hadde noe å bidra med...

Sitat av Scabby_Gabby Vis innlegg
Er ikke helt enig med trådstarter.
Jeg er selv for en mer kontrollert og bedre innvandring men at vi bare skal stoppe helt opp blir for dumt.
Vi bør kutte ned på antall kvoteflyktinger og heler innføre en strengere arbeidsinnvandring.
Vis hele sitatet...
faen. nettopp ferdig med et langt innlegg, så kommer du med dette her.

Stoppe kvoteflykningene, og heller ta arbeidsinnvandring... Da tror jeg ikke du har skjønt at flyktningene _trenger_ å få opphold... Søta bror derimot kunne egentlig klart seg jævlig bra på sin side av landegrensen men siden norsk lønn jamnt over er høyere enn svensk lønn, tar de seg jobb i norge og tappe den norske økonomien ved å forflytte pengene over til sverige. (De burde strengt talt ikke trenge dette, etter som "Harry-handel" begynner å nærme seg normalen heller enn nettopp en harry handel...)

Sitat av Scabby_Gabby Vis innlegg
Innvandrer som begår straffbare handlinger som i Norge ville tilsvart fengselsstraff burde bli sendt tilbake.
Hvis man blir drept i hjemlandet og trekker gullkortet og får lov å komme til Norge, bør man være lykkelig!
Vis hele sitatet...
Likhet for loven - ringer det en bjelle? Er enig i at man skal kunne sende ut kriminelle, men da mener jeg at også Ola og Kari nordmann som bryter loven kan få inndratt statsborgerskapet sitt, og bli sendt på første og beste fly til Sudan. Så kan man jo se hvor gøy de syntes det er....

Sitat av Scabby_Gabby Vis innlegg
Så kan dere komme med problematikken: Tenk på stakkaren som voldtar en jente, blir sendt hjem og etterlater seg flere barn i Norge.
synd....
Vis hele sitatet...
Det der var billig retorikk... Se på antall voldtekter, så på antall ikke etnisk norske i landet, (og gjerne legg sammen der én og samme person begår flere overgrep), og så burde differensen fortelle deg resten..
Sist endret av Beskjeden; 18. september 2009 kl. 10:58. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
[quote=cezar;1502120]
Sitat av Oddish Vis innlegg
Man kan være nordmann på papiret, men spørs om man føler seg som nordmann. Bodde noen år på Vestlandet og følte meg ikke akkurat som en vestlending.[/QUOTES]

Samme hva DU mener om det. Arrogant. Sitter der å tror du vet hva flere tusen mennesker føler! Det er hva disse personene føler som betyr noe. Og er de født i norge, har norsk pass og snakker norsk. Samt at de selv ser på seg selv som norske. Ja, da ER de norske.
Vis hele sitatet...
Kan du være vennlig å lese innlegget mitt igjen? Jeg har ikke nevnt noe sted at jeg vet hva flere tusen mennesker føler. Jeg stiller spørsmålet om innvandrere og generasjonsinnvandrere føler seg som nordmenn. Pass på hva du kaller folk.
Sitat av Ola89 Vis innlegg
Ja, en Nordmann er faktiskt hvit uansett hva media og Hadjia Tajik prøver å innbille oss. .
Vis hele sitatet...
Det er dette utsagnet jeg har kommentert.
Sitat av Trakt0r Vis innlegg
Hvorfor skal våres lille nasjon hjelpe personer som ikke er norske statsborgere når vi selv har problemer som trenger prioritering, og flere alvorlige saker som bør tas stilling til?
Vis hele sitatet...
Du trenger VIRKELIG perspektiv. Våre fillesaker har ingenting å stille opp med i forhold til det asylsøkerne flykter fra. Du har rett og slett vokst opp med puter sydd under armene og tror at norske helsekøer og rusproblemer er så dyrt at vi kan klare å se utenfor vår lille navle.
Sitat av LowRider Vis innlegg
Dei invandrerane som er nemnt i trådstartar sin post er verken født i Noreg, har norsk pass eller snakkar norsk. Tror ikkje dei ser på seg sjølv som norsk sjølv om dei aldri så mykje måtte påstå det. Nei, då er dei IKKJE norske.
Vis hele sitatet...
Igjen. Jeg snakker ikke om første posten til trådstarter, men utsagnet om at du må være hvit for å være nordmann!
Sist endret av cezar; 18. september 2009 kl. 11:16.
Sitat av Matthiesen Vis innlegg
Du trenger VIRKELIG perspektiv. Våre fillesaker har ingenting å stille opp med i forhold til det asylsøkerne flykter fra. Du har rett og slett vokst opp med puter sydd under armene og tror at norske helsekøer og rusproblemer er så dyrt at vi kan klare å se utenfor vår lille navle.
Vis hele sitatet...
Ein kan ikkje alltid sette Noregs problemstillingar, eller våre eigne for den del, opp imot landa som har det verst i verda. Då vil det jo ikkje bli noko framgang i Noreg.

Akkurat dei problema du nemnde er eit par av dei store problema me har i Noreg, men sånn som du framstille det så skal me heller prioritere folk som har verre problemer nede i andre land, framfor våre eigne landsmenn som sit i helsekø og ventar på store operasjonar som vil få dei tilbake i arbeidslivet?

Det er klart me skal hjelpe andre land og innvandrerar, men ein må først få orden på sine eigne problem før ein kan gå i gong me å ta seg av andre sine problem.

Dersom det sit ein tiggar utanfor Rimi og ber deg fint om penger så gjer du han ikkje pengane du har me i frå mor til å handle for. Du går inn, handlar det du treng også gir du han kansje det du har igjen når du er ferdig.

Nivået på integrering er jo skremmande lågt her til lands. Kan jo ta ein så lite og enkel sak som namn. Innvandrerar kjem inn til landet og kallar sin nyfødte for Muhammed Abdullah Mahrmod. Det er heilt flott, sikkert eit flott namn også i det landet dei kjem i frå, men i Noreg vil det få mange til å halde avstand. Det er ganske enkelt på grunn av fordommar. Går det ein mann som ein klart ser er ein utlending med turban, skjegg og frakk, så vil mest sannsynlig den første tanken være; kan han være ein terrorist?
Det hjelp ikkje våre fordommar når me høyrer i nyheitane at gjerningsmannen var av utanlandsk opprinnelse. Alt dette hjelp til for å skape fremmedfrykt i landet.

Ein skal ikkje stoppe all innvandring, men ha meir kontroll på kven som kjem inn. Har du ikkje papir så blir det mykje vanskligare å komma seg inn.

Det som eigentleg er det verste er når folk som har vore i landet i fleire år, har lært seg norsk, fått jobb og generelt integrert seg, blir sendt ut. Medan andre som kjem inn utan papir får bli fordi me ha ingen plass å sende dei.
Sitat av LowRider Vis innlegg
Nivået på integrering er jo skremmande lågt her til lands. Kan jo ta ein så lite og enkel sak som namn. Innvandrerar kjem inn til landet og kallar sin nyfødte for Muhammed Abdullah Mahrmod. Det er heilt flott, sikkert eit flott namn også i det landet dei kjem i frå, men i Noreg vil det få mange til å halde avstand. Det er ganske enkelt på grunn av fordommar. Går det ein mann som ein klart ser er ein utlending med turban, skjegg og frakk, så vil mest sannsynlig den første tanken være; kan han være ein terrorist?
Det hjelp ikkje våre fordommar når me høyrer i nyheitane at gjerningsmannen var av utanlandsk opprinnelse. Alt dette hjelp til for å skape fremmedfrykt i landet.
Vis hele sitatet...
Ta USA som et eksempel. Negerne(latin:negro:svart) i USA kan språket, har amerikanske navn, deler så og si samme kultur med majoriteten. Men det finnes fortsatt ghettoer.
Sist endret av Oddish; 18. september 2009 kl. 12:09.
Sitat av LowRider Vis innlegg
Akkurat dei problema du nemnde er eit par av dei store problema me har i Noreg, men sånn som du framstille det så skal me heller prioritere folk som har verre problemer nede i andre land, framfor våre eigne landsmenn som sit i helsekø og ventar på store operasjonar som vil få dei tilbake i arbeidslivet?
Vis hele sitatet...
Ja, vi prioriterer allerede våre egne i helsekøene. Vårt helsesystem er fantastisk, og vi har overflod til å ta imot asylsøkere. Hele debatten hadde forsvunnet hvis vi hadde blitt bedre på å luke ut "lykkejegere", og det jobber regjeringen med også. Men ikke kom her og si at vi må stoppe inntak av asylsøkere fordi vi ikke har råd på grunn av våre egne problemer.
Sitat av Matthiesen Vis innlegg
Ja, vi prioriterer allerede våre egne i helsekøene. Vårt helsesystem er fantastisk, og vi har overflod til å ta imot asylsøkere. Hele debatten hadde forsvunnet hvis vi hadde blitt bedre på å luke ut "lykkejegere", og det jobber regjeringen med også. Men ikke kom her og si at vi må stoppe inntak av asylsøkere fordi vi ikke har råd på grunn av våre egne problemer.
Vis hele sitatet...
Må si den forrige regjering og den vi fortsatt har har gjort en meget dårlig jobb i å "stramme inn asylpolitikken"

http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/09/03/545646.html
http://www.an.no/Innenriks/article4436310.ece
http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...cle3206079.ece
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...p?artid=567410
Sitat av Oddish Vis innlegg
Ta USA som et eksempel. Negerne(latin:negro:svart) i USA kan språket, har amerikanske navn, deler så og si samme kultur med majoriteten. Men det finnes fortsatt ghettoer.
Vis hele sitatet...
Og de er i ghettoer fordi de er negre? Eller fordi det har vært forskjellsbehandling, undertrykkelse, og ikke minst en hvit elite i mange år.

Fattigdom avler fattigdom. Mange svarte blir født i ghettoer, da er også sannsynlig at de blir der. Forøvrig finnes det også hvite ghettoer. Eneste forskjellen er at de kalles trailerparks.

Hva med suksessfulle svarte? Obama, et hav av høyt respekterte advokater/leger, disse folka her?
Sist endret av cezar; 18. september 2009 kl. 12:25.
Sitat av LowRider Vis innlegg
Ein kan ikkje alltid sette Noregs problemstillingar, eller våre eigne for den del, opp imot landa som har det verst i verda. Då vil det jo ikkje bli noko framgang i Noreg.

Akkurat dei problema du nemnde er eit par av dei store problema me har i Noreg, men sånn som du framstille det så skal me heller prioritere folk som har verre problemer nede i andre land, framfor våre eigne landsmenn som sit i helsekø og ventar på store operasjonar som vil få dei tilbake i arbeidslivet?

Det er klart me skal hjelpe andre land og innvandrerar, men ein må først få orden på sine eigne problem før ein kan gå i gong me å ta seg av andre sine problem.
Vis hele sitatet...
For et idiotisk argument. Hvorfor må vi gjøre én ting først? Tror du virkelig ikke Norge har kapasitet nok til å ta inn asylsøkere samtidig som vi jobber med egne interne problemer? Tror du det er de samme folka som jobber med rusproblematikk, som jobber med integrering av invandrere, og at de må bli ferdig med det ene før de kan begynne på det andre?
Sist endret av Gamgee; 18. september 2009 kl. 12:31.
Sitat av cezar Vis innlegg
Og de er i ghettoer fordi de er negre? Eller fordi det har vært forskjellsbehandling, undertrykkelse, og ikke minst en hvit elite i mange år.

Fattigdom avler fattigdom. Mange svarte blir født i ghettoer, da er også sannsynlig at de blir der. Forøvrig finnes det også hvite ghettoer. Eneste forskjellen er at de kalles trailerparks.

Hva med suksessfulle svarte? Obama, et hav av høyt respekterte advokater/leger, disse folka her?
Vis hele sitatet...
Nå snakker vi om majoriteten. Ikke enkelttilfeller og enkeltpersoner. Så må du sammenligne antall folk som i trailerparks og i ghettoer. Alle har rett til skolegang og alle får det i USA. Det er den eneste måten å grave seg opp av dritten på.
Sitat av Oddish Vis innlegg
Nå snakker vi om majoriteten. Ikke enkelttilfeller og enkeltpersoner. Så må du sammenligne antall folk som i trailerparks og i ghettoer. Alle har rett til skolegang og alle får det i USA. Det er den eneste måten å grave seg opp av dritten på.
Vis hele sitatet...
Nei, det vi snakker om er at noen her inne mener det er rase som avgjør hvilken nasjonalitetsfølelse/-tilhørighet man skal ha. Og at grupperinger med mennesker av samme rase er grunnlaget for sosiale forskjeller/fordommer, og ikke motsatt.
Sitat av Semjuel Vis innlegg
For et idiotisk argument. Hvorfor må vi gjøre én ting først? Tror du virkelig ikke Norge har kapasitet nok til å ta inn asylsøkere samtidig som vi jobber med egne interne problemer? Tror du det er de samme folka som jobber med rusproblematikk, som jobber med integrering av invandrere, og at de må bli ferdig med det ene før de kan begynne på det andre?
Vis hele sitatet...
Det er veldig enkelt å bare kalle argumentet mitt for idiotisk, og komma med ein del mot-spørsmål.
Prøv heller å kom med eit mot-argument. Då har me ein diskusjon.

"Du er ein idiot, eg har rett"-holdning blir litt teit i ein diskusjon.
------
Eg syns det blir feil å bruke penger på innvandring når me kan bruke så mykje penger på infastruktur(vegar rundt om i distrikta. Ikkje bare i storbyane), skule(lærarutdanning feks), helse(sjukepleiarar og sjukehus generelt). Nå i finanskrisetida kan staten bruke meir penger på å få folk i arbeid.

Me må byggja opp landet vårt sånn at det er representativt for namnet Noreg og alle dei lovorda som følg med det namnet.
Sist endret av LowRider; 18. september 2009 kl. 13:04.
Sitat av LowRider Vis innlegg
Det er veldig enkelt å bare kalle argumentet mitt for idiotisk, og komma med ein del mot-spørsmål.
Prøv heller å kom med eit mot-argument. Då har me ein diskusjon.

"Du er ein idiot, eg har rett"-holdning blir litt teit i ein diskusjon.
Vis hele sitatet...
*sukk*

Det var et retorisk spørsmål. Flere faktisk. Fjern spørsmålstegnene og omformuler litt, så har du argumentet du ville ha. Følg med nå.

For et idiotisk argument. Vi trenger ikke kun gjøre én ting først. Norge har kapasitet nok til å ta inn asylsøkere samtidig som vi jobber med egne interne problemer. Det er ikke de samme folka som jobber med rusproblematikk, som jobber med integrering av invandrere, og derfor trenger de ikke å bli ferdig med det ene før de kan begynne på det andre.
Sist endret av Gamgee; 18. september 2009 kl. 13:15.
Når du kommer med retoriske spørsmål, så forventer du ikkje svar og eg vil sei du prøve å ta livet av tråden.
Var det virkelig nødvendig?
Sitat av Tortia Vis innlegg
har du hørt en svenske prøve å snakke norsk før:P? Det høres ganske forjævlig ut.
Vis hele sitatet...
"Hvis du vet hvor du har vondt, hvorfor behandle hele kroppen?"
Sitat av LowRider Vis innlegg
Når du kommer med retoriske spørsmål, så forventer du ikkje svar og eg vil sei du prøve å ta livet av tråden.
Var det virkelig nødvendig?
Vis hele sitatet...
Sånn apropos å ta livet av tråden...

Argumentet ditt er jo håpløst. Selvfølgelig har et land som norge kapasitet til å ta seg av både veier og asylsøkere.
Sitat av cezar Vis innlegg
Sånn apropos å ta livet av tråden...

Argumentet ditt er jo håpløst. Selvfølgelig har et land som norge kapasitet til å ta seg av både veier og asylsøkere.
Vis hele sitatet...
Om vi har kapasitet til dette på papiret, så er det jo utrolig rart det ikke blir gjennomført i praksis? Jeg tror det er dette han vil fram til. Norge har kapasitet til å overgå alle land i verden faktisk i hva det nå enn måtte være om, på papiret, men nå har faktisk regjeringen bevisst at det som står på papiret ikke betyr noe som helst. De klarer jo ikke å ta seg av disse to tingene på en og samme gang, det er blitt bevist i 4 år og kommer til å bli bevist i 4 nye.
Sitat av Athleon Vis innlegg
Om vi har kapasitet til dette på papiret, så er det jo utrolig rart det ikke blir gjennomført i praksis? Jeg tror det er dette han vil fram til. Norge har kapasitet til å overgå alle land i verden faktisk i hva det nå enn måtte være om, på papiret, men nå har faktisk regjeringen bevisst at det som står på papiret ikke betyr noe som helst. De klarer jo ikke å ta seg av disse to tingene på en og samme gang, det er blitt bevist i 4 år og kommer til å bli bevist i 4 nye.
Vis hele sitatet...
Quoted for det var det eg meinte. Takk til Athleon for å rydde opp.
Sitat av Athleon Vis innlegg
Om vi har kapasitet til dette på papiret, så er det jo utrolig rart det ikke blir gjennomført i praksis? Jeg tror det er dette han vil fram til. Norge har kapasitet til å overgå alle land i verden faktisk i hva det nå enn måtte være om, på papiret, men nå har faktisk regjeringen bevisst at det som står på papiret ikke betyr noe som helst. De klarer jo ikke å ta seg av disse to tingene på en og samme gang, det er blitt bevist i 4 år og kommer til å bli bevist i 4 nye.
Vis hele sitatet...
Joda. Men poenget er at disse tingene ikke har noe med hverandre å gjøre. Som andre har nevnt, er det ulike department, folk og budsjettposter.
Sitat av cezar Vis innlegg
Joda. Men poenget er at disse tingene ikke har noe med hverandre å gjøre. Som andre har nevnt, er det ulike department, folk og budsjettposter.
Vis hele sitatet...
Apropo budsjett. Noen som vet om det finnes et innvandringsregnskap? Da kunne vi enkelt og greit sett om innvandrere gjør en forskjell. Danmark regnet på innvandringen og gjort et "forsiktig anslag" av hva innvandringen fra den tredje verden koster. 30-50 milliarder hvert år. Tenk hva Danmark kunne bygd for den summen. En Öresundsbro hvert år.

http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...cle1348280.ece
Sitat av cezar Vis innlegg
Joda. Men poenget er at disse tingene ikke har noe med hverandre å gjøre. Som andre har nevnt, er det ulike department, folk og budsjettposter.
Vis hele sitatet...
I bunn grunn har de selvfølgelig ingenting med hverandre å gjøre, men når de som sitter i toppen her til lands ikke klarer å gjøre to ting på en gang så har de plutselig noe med hverandre å gjøre. Ting blir jo prioritert og det er selvfølgelig nødvendig, men det kunne vært masse penger spart om de hadde tatt seg bryet med å få ryddet opp og laget et system som faktisk fungerer. Når dette systemet hadde virket i sin fulle helhet kunne faktisk det ha blitt sammenflettet med "utbyggingen" av Norge. Jo bedre veier, jo flere biler kan kjøre på veien, jo flere biler, jo flere mennesker (asylsøkere som får innvilget asyl). Noen må faktisk ta tak i hele problemet og sette skapet nøyaktig hvor det skal stå. Men nå er det jo ikke jeg som er statsminister i det landet her, så hva kan man vel egentlig forvente...
Sist endret av Athleon; 18. september 2009 kl. 14:55.
Oddish: om du lurer på regnskapet så er dette selvsagt også regnet på, les denne: http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...cle2836877.ece
Sitat av Beskjeden Vis innlegg
Det der var billig retorikk... Se på antall voldtekter, så på antall ikke etnisk norske i landet, (og gjerne legg sammen der én og samme person begår flere overgrep), og så burde differensen fortelle deg resten..
Vis hele sitatet...
Nå brukte jeg ikke voldtekt som mer enn et eksempel!
Freak Trooper
Joey's Avatar
Sitat av Oddish Vis innlegg
Apropo budsjett. Noen som vet om det finnes et innvandringsregnskap? Da kunne vi enkelt og greit sett om innvandrere gjør en forskjell. Danmark regnet på innvandringen og gjort et "forsiktig anslag" av hva innvandringen fra den tredje verden koster. 30-50 milliarder hvert år. Tenk hva Danmark kunne bygd for den summen. En Öresundsbro hvert år.

http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...cle1348280.ece
Vis hele sitatet...
Men hva har du tenkt å gjøre med det da? For den eneste måten du kan hindre asylsøkere i å komme til Norge, er å skape fred i hele verden.
Så viss du ikke har noen konkrete forslag på å skape fred i verden, så foreslår jeg at du heller konsentrerer deg om hvordan vi kan integrere de skikkelig i det norske samfunnet.

Det er ikke vits å sitte å furte på tall over hvor mange milliarder vi hadde spart viss det ikke hadde vært for de "negrene", som du så politisk korrekt skriver.

Sitat av seven_up Vis innlegg
Oddish: om du lurer på regnskapet så er dette selvsagt også regnet på, les denne: http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...cle2836877.ece
Vis hele sitatet...
Det der er jo bare løgn i fra en sosialistisk presse som blir betalt av Stoltenberg personlig, amiright?!
Sist endret av Joey; 18. september 2009 kl. 15:37.
Sitat av seven_up Vis innlegg
Oddish: om du lurer på regnskapet så er dette selvsagt også regnet på, les denne: http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...cle2836877.ece
Vis hele sitatet...
Det er ulike svakheter ved det regnskapet. Først er det kun førstegenerasjonsinnvandrere som er regnet på. Mange utgiter som ikke er tatt med bla. helseutgifter.

Sitat: "Velferdsordninger utgjorde 27–38,9prosent av inntekten for disse gruppene. I befolkningen ellers utgjør velferdsordninger 11,6prosent av inntekten. For 11000 voksne somaliere utgjorde støtteordninger 38,9 prosent av inntekten på 1,8 milliarder kroner."
Hvilke ulike svakheter? Forklar, helseugifter? hva tenker du på her? Skjønte ikke sitatet ditt jeg? ville du poengtere nok en gang at vi tjener på innvandrerne? trodde det var mitt poeng jeg..
Sitat av Oddish Vis innlegg
ghettoer finner vi overalt på denne planet. Fortsatt ghettoer i USA selv om afro-amerikanerne kan språket flytende. De deler så og si samme kultur. Hmm, hva kan årsaken være da? Det ligger i menneskets natur å søke like som en selv. Like barn leker best osv.
Vis hele sitatet...
Jeg mener at det er en vesentlig forskjell på de afro-amerikanske innbyggerne i ghettoer og asylsøkere som kommer til Norge.
Forresten syns jeg det er helt feil å sammenligne Grønland i Oslo med en ghetto.

Deler så og si samme kultur sier du?
Vil du være forferdelig vennlig å beskrive dette nærmere for meg?
Dette utsagnet er jeg veldig uenig i, men dersom du kommer med noen gode argumenter ombestemmer jeg meg kanskje.

Like barn leker kanskje best, men er det alltid den beste løsningen?
Sitat av Joey Vis innlegg
Men hva har du tenkt å gjøre med det da? For den eneste måten du kan hindre asylsøkere i å komme til Norge, er å skape fred i hele verden.
Så viss du ikke har noen konkrete forslag på å skape fred i verden, så foreslår jeg at du heller konsentrerer deg om hvordan vi kan integrere de skikkelig i det norske samfunnet.

Det er ikke vits å sitte å furte på tall over hvor mange milliarder vi hadde spart viss det ikke hadde vært for de "negrene", som du så politisk korrekt skriver.
Vis hele sitatet...
Stemmer det, pengene er tapt, men man kan lære av feilene og innføre tiltak for å redusere denne pengeflommen. Det kommer ikke bare flyktninger fra krigsherjede områder. Fleste innvandrere brenner ID-papirene sine.

Det er så og si umulig å skape fred i verden. Mange faktorer som taler det motsatte. Så det vil alltid være en flyktningstrøm.

Du mener at vi er ansvarlig for at innvandrerne skal integreres. Det er like mye innvandrernes jobb, og det er først og fremst innvandrerne som bestemmer om de vil integreres eller ikke.

Sitat av seven_up Vis innlegg
Hvilke ulike svakheter? Forklar, helseugifter? hva tenker du på her? Skjønte ikke sitatet ditt jeg? ville du poengtere nok en gang at vi tjener på innvandrerne? trodde det var mitt poeng jeg..
Vis hele sitatet...
Ingen som vil eller tør å regne ut hvor mye penger vi bruker på de forskjellige gruppene i landet. Du kan for eksempel ta innavlen blant norsk-pakistanerne her i landet. Det finnes en egen avdeling på Ullevål sykehus med flere hundre pasienter med misdannelser som trenger overvåkning døgnet rundt.

http://www.dagbladet.no/nyheter/2005/05/26/432858.html
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...p?artid=135127
Sist endret av Oddish; 18. september 2009 kl. 16:00. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Oddish Vis innlegg
Vet ikke hvor du har blitt servert sosialistisk propaganda fra, men situasjonen i Frankrike er langt verre enn opptøyene i Göteborg.
Slutt å drøm fordi det finnes ingen utopia.
Vis hele sitatet...
Gidder ikke å svare deg når du ikke engang setter deg inn i innlegget mitt.
Les det igjen du.
Oddish, det der synes jeg ikke var et veldig sterkt argument, forskningen er fra 1979, vil tro det har blitt fler pakistanere i norge siden den tiden, å de dermed ikke er nødt til å finne slektninger slik som tidligere. En artig ting blir jo kongefamilien i slike situasjoner, der var det jo en del søskenbarn inne i bildet før, da det var vanskelig å finne prinser til prinsesser osv..hehe

Har selv jobbet med ulike grupper utviklingshemminger osv, aldri sett noen stor overvekt av innvandrer jeg.. men mulig dette stemmer, da inngår de vel i gruppen som motar sosialhjelp? Er det bare innvandrere som får missdannelser hos barn? mener å ha sett dette hos andre folkegrupper også?

Man kan ta mange eksempler på ting man kan regne på, fedme, røyking, skigåing, alt mulig. Det jeg mente var vel at du skulle finne svakhetene i rapporten, ikke at mange innvandrere trenger sosialhjelp, da dette står klart å tydelig at er medregnet i rapporten.

Svakheten med rapporten kan jo være at det bare er førstegenerasjonsinvandrerne som er tatt med osv som du sa, men jeg vil jo tro 2.gen greier seg bedre når de kan språket, lærer kulturen osv, lettere å bidra i et norsk samfunn om man har gått norsk skole å er norsk liksom?
Freak Trooper
Joey's Avatar
Sitat av Oddish Vis innlegg
Stemmer det, pengene er tapt, men man kan lære av feilene og innføre tiltak for å redusere denne pengeflommen. Det kommer ikke bare flyktninger fra krigsherjede områder. Fleste innvandrere brenner ID-papirene sine.

Det er så og si umulig å skape fred i verden. Mange faktorer som taler det motsatte. Så det vil alltid være en flyktningstrøm.

Du mener at vi er ansvarlig for at innvandrerne skal integreres. Det er like mye innvandrernes jobb, og det er først og fremst innvandrerne som bestemmer om de vil integreres eller ikke.



Ingen som vil eller tør å regne ut hvor mye penger vi bruker på de forskjellige gruppene i landet. Du kan for eksempel ta innavlen blant norsk-pakistanerne her i landet. Det finnes en egen avdeling på Ullevål sykehus med flere hundre pasienter med misdannelser som trenger overvåkning døgnet rundt.

http://www.dagbladet.no/nyheter/2005/05/26/432858.html
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...p?artid=135127
Vis hele sitatet...
Innvandrer og flyktning er ikke det samme, forresten.

Ja, jeg er enig i at det er viktig å luke ut de flyktningene som ikke har noen spesiell grunn til å komme til Norge. De ødelegger for de som virkelig trenger hjelp. Derfor er det viktig at UDI og UNE får nok resurser til å finne ut hvem som virkelig prater sant av de som ikke har ID-papirer med seg.
Viss det er omtrent umulig å få status som asylant i Norge uten å være flyktning, så kommer også asylsøkertallet til å gå ned, for da prøver de seg andre plasser istedenfor.

Ja, vi som bor i Norge har like mye ansvar for integreringen som både regjeringen har og de som kommer hit. Vi kan ikke sitte på ræva å håpe på at alle greier å integrere seg selv. Viss du gjør det, så har du ikke så mye du skulle ha sagt viss du mener at flyktninger og innvandrere ikke blir integrert. For du bidrar ikke en dritt selv.
Jeg vet ikke om denne artikkelen har blitt nevnt før, men jeg følte allikevel resten av forumet skulle få lese den.

http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...cle1348280.ece

Jeg har i grunn ikke noe mer å tilføye til denne tråden, jeg har sagt mitt.
Sitat av seven_up Vis innlegg
Oddish, det der synes jeg ikke var et veldig sterkt argument, forskningen er fra 1979, vil tro det har blitt fler pakistanere i norge siden den tiden, å de dermed ikke er nødt til å finne slektninger slik som tidligere. En artig ting blir jo kongefamilien i slike situasjoner, der var det jo en del søskenbarn inne i bildet før, da det var vanskelig å finne prinser til prinsesser osv..hehe

Har selv jobbet med ulike grupper utviklingshemminger osv, aldri sett noen stor overvekt av innvandrer jeg.. men mulig dette stemmer, da inngår de vel i gruppen som motar sosialhjelp? Er det bare innvandrere som får missdannelser hos barn? mener å ha sett dette hos andre folkegrupper også?

Man kan ta mange eksempler på ting man kan regne på, fedme, røyking, skigåing, alt mulig. Det jeg mente var vel at du skulle finne svakhetene i rapporten, ikke at mange innvandrere trenger sosialhjelp, da dette står klart å tydelig at er medregnet i rapporten.

Svakheten med rapporten kan jo være at det bare er førstegenerasjonsinvandrerne som er tatt med osv som du sa, men jeg vil jo tro 2.gen greier seg bedre når de kan språket, lærer kulturen osv, lettere å bidra i et norsk samfunn om man har gått norsk skole å er norsk liksom?
Vis hele sitatet...
Prøv å vær litt mer seriøs. Rapporten var fra 1997, men tendensen har antageligvis økt. Les gjennom artikkelen. De aller fleste ekteskap er arrangert der søskenbarn eller andre familiemedlemmer blir hentet fra Pakistan.
Utgifter i form av direkte helseutgifter fra sykehus/legesenter er ikke tatt med og det er derfor jeg nevner innavl. Kan jo ta med at folk fra midtøsten generelt har 4 ganger høyere genetisk risiko for å utvikle diabetes enn folk her i Norden.
Med tanke på hvor mange av 2 og 3 generasjonsinnvandrere som dropper ut av skolen (spesielt gutter.) Så synes jeg at disse generasjonene skal tas med.

http://www.lommelegen.no/322693/taal...stlig-livsstil
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...p?artid=294839
http://stortinget.no/no/Saker-og-pub...jon/?qid=40983

Sitat av Boo-Boo Vis innlegg
Jeg vet ikke om denne artikkelen har blitt nevnt før, men jeg følte allikevel resten av forumet skulle få lese den.

http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...cle1348280.ece

Jeg har i grunn ikke noe mer å tilføye til denne tråden, jeg har sagt mitt.
Vis hele sitatet...
Den er nevnt
Sist endret av Oddish; 18. september 2009 kl. 16:40. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
hehe, seriøs? man kan da ikke mene at grunnen til at norge ikke skal ta inn innvandrere er pga genetiske feiler? da mener man jo seriøst at den ariske rase er overlegen osv, men det finnes jo de som mener dette også.


Det står i linken du sendte at det nå var 35% som var søskenbarn, og i dine tidligere linker 80% som var søskenbarn, presis det jeg sa i stad, i starten er de så få at de blir nødt til det, men nå ser man en klar og tydlig nedgang i dette.

Dekte helseutgifter/legesenter har jeg aldri hørt noen gang som et større problem blandt innvandrere enn normen, men om du finner tall på dette så skal jeg være med, en link fra et seriøst forskningmagasin eller noe, ikke bare at du sier de har 4 x høyere risiko for noe, da må man se om etniske normenn ikke har høyere risiko for noe også, altså de totale heleutgifter blandt normen og innvandrere, finn det gjerne for meg.

Og at folk dropper ut av skolen? var det ikke slik at innvandringsjenter gjorde det betraktlig bedre enn norsk etniske jenter også? men nok om det.. Hva mener du egentlig med dette? koster dette noe eget "drop out" stipend? jeg mener det ligger under arbeidsledighetstryd osv som tydelig er tatt med i rapporten. altså kan du se bort fra argumentet.
Sist endret av seven_up; 18. september 2009 kl. 16:48.