Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 1293
Hei!

Har alltid vært trofast bruker av PS CS2.
Men nå begynner det virkelig å bli ut datert på mange mulige måter...

Har nettopp formatert PCen og skal laste ned Photoshop på nytt...

Hva anbefaler du?
Hva er forskjellen på CS3 og CS4?
Hva foretrekker du?

Takker for svar
Faglært idiot
sengetøv's Avatar
Sitat av Ondskap Vis innlegg
Har nettopp formatert PCen og skal laste ned Photoshop på nytt...
Vis hele sitatet...
ondskap da
syns CS3 og CS4 er like dann egentlig.
på CS4 følger det med adobe player da men
også kan du zoome helt inn på pixelen, noe du ikke kan i CS3 hvis jeg ikke husker feil.

også er det lettere å gjøre feite damer tynne
CS4 har vel støtte for 3D?
Sitat av sengetøv Vis innlegg
ondskap da
syns CS3 og CS4 er like dann egentlig.
på CS4 følger det med adobe player da men
også kan du zoome helt inn på pixelen, noe du ikke kan i CS3 hvis jeg ikke husker feil.

også er det lettere å gjøre feite damer tynne
Vis hele sitatet...
(A)
Live's a pirate in us all?:P

Pixel greia hørtes litt smooth ut da


Sitat av jeppfi Vis innlegg
CS4 har vel støtte for 3D?
Vis hele sitatet...
Ahaa, høvelige greier, begynner å bli mere å mere avanserte greier
Faglært idiot
sengetøv's Avatar
joa, gjør vel egentlig det(A)
litt moro
stemmer det, CS4 har 3D, glemte det helt bort i farta
litt moro egentlig da
Sitat av Ozzfan Vis innlegg
Det heter "kjøpe"
Vis hele sitatet...
Hehe, jeg mener kjøpe ;D
Flash har iallefall fått et nytt tool..
Bone tool om jeg ikke tar helt feil..
Ganske morro når man skal lage figurer osv gjør ting litt enklere enn tween!
http://www.youtube.com/watch?v=k1BQjAHPWM4
Ondskap: Så ser CS4 litt mer stilren ut. Jeg mener det er verdt å laste det ned
Asosial sosialist
Cheroxx's Avatar
Hvis du uansett skal skaffe deg Photoshop, ser jeg ingen grunn til å _ikke_ ta CS4, lav sjangse for at det er noe verre.
Selv har jeg vært flittig bruker av adobe sine produkter i lang tid, spessielt photoshop.
Gikk for CS4'en sist jeg kjøpte pakka, men, gikk raskt tilbake til CS3.
Jeg har egentlig ikke noe stort behov for å zoome mer en hva jeg kan med CS3 og 3d i photoshop er noe
jeg aldri har gjort, forutenom ved å teste det ut.

Synes alle vinduer (layers, navigation etc.) holder seg mye bedre på en plass og de forskjellige innstillingene ligger der "det skal". Dette har nok mye med at jeg er nokså flittig bruker, og ikke helt klarer å legge vekk gamle vaner.
Hvis du ikke egentlig er så veldig vant med photoshop, så er det vel egentlig bedre å begynne på det nyeste vil jeg si. Hvis du er for vant til de eldre versjonene kan det være litt stress å gå over til det nye, i og med at funksjonene er på andre plasser og greier.

Men alt i alt så er egentlig cs3 og cs4 det samme, bare at cs4 har et litt annet design og noe få flere funksjoner (som du strengt tatt ikke trenger hvis du ikke er noenlunde pro).
Sitat av Boo-Boo Vis innlegg
Hvis du er for vant til de eldre versjonene kan det være litt stress å gå over til det nye, i og med at funksjonene er på andre plasser og greier.
Vis hele sitatet...
Vet, begynte med CS2... Synes bilderedigering er mer behagelig, selv omd et ikke ser så stilrent ut. Prøvde CS3 å hoppa rett tibake til CS2, men etterhvert måtte jeg gå for CS3 pga noen høvelige funksjoner..

Men finner ingen CS4 torrent's som faktisk funker, kan være for at trackern er havna? de er vel nede for tida?
Har brukt en del forskjellige photoshops, og har likt de fleste. Er såppass lenge siden jeg har brukt cs3, men har nettopp fått tak i hele Adobe-pakka her, så når jeg har fått jobbet en del med cs4 skal jeg gi deg tilbakemelding.
Valgfri brukertittel?
Eplefisk's Avatar
Photoshop CS4 har også støtte for 64bit (Ikke sikker på om CS3 har det) og har også støtte for GPU, altså at Photoshop ikke bare bruker CPU for rendring av filtere osv, men bruker GPU i tillegg for å gjøre det raskere.
Jeg syns cs4 var mer uoversiktlig enn cs3, men det er vel en vanesak.
For 3D så har du jo illustrator da
Sitat av Eplefisk Vis innlegg
Photoshop CS4 har også støtte for 64bit (Ikke sikker på om CS3 har det) og har også støtte for GPU, altså at Photoshop ikke bare bruker CPU for rendring av filtere osv, men bruker GPU i tillegg for å gjøre det raskere.
Vis hele sitatet...
Det er jo utrolig smart da
GPU FTW!
Jeg er ganske fornøyd med CS4 på grunn av forbedringen etter GPU-støtten og 64-bits-kompabiliteten. Nå kjører det mer smooth her. Men jeg er ikke fornøyd med hvordan håndteringen av f.eks nye kurvelagene er, da man ikke helt er sikker på hva man jobber med hele tiden når det går litt fort i svingene. Der var det bedre flyt i CS3. Det virker også som om den roter til overeksponeringer av og til, slik at de blir grått istedenfor hvitt.
▼ ... over en uke senere ... ▼
TABS TABS TABS! Imo beste forbedringa i CS4. Gjør det way mer oversiktlig når man jobber med flere ting samtidig!
Zoom og pixeldelen er den viktigste grunnen til at jeg bytter...men lever fortsatt på cs3:P
Tenkte å ta en clean install av Snow Leo en av dagene for å få rydda opp skikkelig her, og da blir det nok oppgradering til CS4 også i samme slengen. Godt mulig jeg beholder en CS3-install også, bare for alle tilfellers skyld, men det er en del kjekke småting i CS4 som virker veldig praktiske, for ikke å snakke om 64bit-støtte og GPU-greia.
Sitat av atomet Vis innlegg
Tenkte å ta en clean install av Snow Leo en av dagene for å få rydda opp skikkelig her, og da blir det nok oppgradering til CS4 også i samme slengen. Godt mulig jeg beholder en CS3-install også, bare for alle tilfellers skyld, men det er en del kjekke småting i CS4 som virker veldig praktiske, for ikke å snakke om 64bit-støtte og GPU-greia.
Vis hele sitatet...
Snow Leo nekter å kjøre CS3 så vidt jeg vet.
Sitat av atomet Vis innlegg
Det er en del kjekke småting i CS4 som virker veldig praktiske, for ikke å snakke om 64bit-støtte og GPU-greia.
Vis hele sitatet...
ja, det høres helt fantastisk smooth ut med den GPU greia ja!
Men har enda ikke funnet noe i bukta som funker =/
Heller ikke demonoid.
Sitat av Maol33t Vis innlegg
Snow Leo nekter å kjøre CS3 så vidt jeg vet.
Vis hele sitatet...
Har CS3 kjørende på SL her i øyeblikket, så det kan jeg avkrefte med en gang. Derimot er det såvidt jeg vet noe tull fra Adobe, at de ikke "offisielt" støtter det, siden det er "for gammelt", eller noe i den duren.

http://kreativ1.no/artikkel/497/adob...i-snow-leopard
Sitat av atomet Vis innlegg
Har CS3 kjørende på SL her i øyeblikket, så det kan jeg avkrefte med en gang. Derimot er det såvidt jeg vet noe tull fra Adobe, at de ikke "offisielt" støtter det, siden det er "for gammelt", eller noe i den duren.

http://kreativ1.no/artikkel/497/adob...i-snow-leopard
Vis hele sitatet...
Da er det nok bare det jeg har hørt, ja .
▼ ... noen uker senere ... ▼
Ser bare på begynnelsen at Teksten på den Laster inn greia er anerledes.. Foretrekker Cs3
Sitat av steffsat Vis innlegg
Ser bare på begynnelsen at Teksten på den Laster inn greia er anerledes.. Foretrekker Cs3
Vis hele sitatet...
Nå spurte jeg da etter brukervennlighet, og forskjell på selve programmet...
Ikke "loading" bildet.