Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
Vis resultater av avstemningen: Hvem hadde fått din stemme i dag?
Rødt 61 8,80%
SV 53 7,65%
AP 128 18,47%
SP 12 1,73%
Venstre 83 11,98%
KRF 9 1,30%
Høyre 68 9,81%
FRP 184 26,55%
Andre 30 4,33%
Ingen 65 9,38%
Stemmegivere: 693. Du kan ikke stemme på denne avstemningen
  244 25427
FÅ SKATTEN NED! Kjenner flere som skatter opptil 50 % fordi dem har gjort det bra og har faktisk stått på!
Skal det være sånn at de som er interessert i jobbe og tjene penger skal skatte halve lønna si fordi de har en formue. Og det med fattigdom, ja man kan bedre det men det kommer alltid til å være der akkurat som fildelere!
La Høyre eller FRP få makta!
Sitat av UnKnowN_300 Vis innlegg
FÅ SKATTEN NED! Kjenner flere som skatter opptil 50 % fordi dem har gjort det bra og har faktisk stått på!
Skal det være sånn at de som er interessert i jobbe og tjene penger skal skatte halve lønna si fordi de har en formue. Og det med fattigdom, ja man kan bedre det men det kommer alltid til å være der akkurat som fildelere!
La Høyre eller FRP få makta!
Vis hele sitatet...
Så du sier det rett ut: Mer penger til de som allerede har penger, og resten driter vi i...

litt satt på spissen kanskje, jeg er nok litt enig i at 50% blir litt drøyt. Alikevel tror jeg det er mye man kan løse ved å prioritere skattepengene litt bedre, så får man heller igjen en haug på skatten! Er enig i at byråkratiet idag er altfor tregt og kostbart, men en stemme mot høyre vil ikke forbedre det!
Sitat av Tias Vis innlegg
Akhkharu: Jeg kan ikke helt fatte hvordan du mener skatt er slaveri. Skatt er noe du betaler for å være med i samfunnet, men hvis du absolutt ikke vil betale dette så står du fritt til å la være - gitt at du finner deg et annet samfunn å ta del i. Flytt til land uten skatt, eller dyrk din egen mark for å overleve, og du slipper å betale skatt. Hvis du står fritt til å ikke betale skatt så kan det jo umulig være slaveri?
Vis hele sitatet...
Å tvinge meg til å flytte fra grunn jeg eier innebærer også en krenkelse av min eiendomsrett, og hadde en privatperson gjort det samme hadde det blitt kalt mafiavirksomhet. Om jeg kan stikke av så gjør ikke det at så lenge jeg bor her har jeg ikke eierskap over min eiendom, og min manglende handling rettferdiggjør ikke deres tyveri.

Tro det eller ei, du kan ikke dyrke din egen mark for å overleve. Ikke bare har du eiendomsskatt hvis du bor i gal kommune, men staten vil se på det som om du er en bonde og selger maten til deg selv, og du må betale 12,5% moms deretter. Kilden min er en snekker jeg snakket med som holdt på å bygge et hus til seg selv, så det kan være det er noen beløpsgrenser og slikt, men et års forbruk på mat kommer sannsynligvis over dette.
For å spore samtalen litt inn på et annet spor (jeg syntes begge parter gjør en glimrende jobb, selv om jeg er mer enig med Akhkharu enn de fleste andre), så har FrP nettopp sluppet en nettside dedikert til "mytene om FrP".

Selv syntes jeg det var en fin og lettfattelig behandling av de mange mytene rundt FrP:
http://www.frp.no/no/Vi_mener/Kampanjer/Myter_om_FrP/
jamen yolo da.
luni's Avatar
Hæh, har noen skyldt på Frp for finanskrisen? Aldri hørt før.

Derimot har jeg hørt:
Hver nordmann bør få et kredittkort med 18 000 kr. på konto, til bruk på grisefester, sangria og shopping i utlandet. Det foreslår Fr.p.s finanspolitiker Gjermund Hagesæter. Hagesæter synes det er for galt at høye oljepriser skal føre til at oljefondet vokser mer enn planlagt. Ekstrainntektene bør deles ut til alle nordmenn, mener han.
Ved utgangen av 2005 ser det ut til at vi får 80 milliarder kroner mer inn i oljefondet enn hva myndighetene trodde da statsbudsjettet ble vedtatt vel et år i forveien. Hagesæter har regnet ut at hver innbygger da kan få 18 000 kroner i gave fra staten.
Vis hele sitatet...
Kilde.

Jaja.
Sitat av luni Vis innlegg
Hæh, har noen skyldt på Frp for finanskrisen? Aldri hørt før.

Derimot har jeg hørt:
Kilde.

Jaja.
Vis hele sitatet...
Formen på forslaget er rimelig tullete, men innholdet er ikke bak mål - selv om det helles burde gjennomføres i form av skatteletter tilsvarende 18.000 kr per person.

Som det vises til i artikkelen, så fungerer jo en slik utbetalingsordning helt fint i Alaska.

Uansett, dette er ikke et offisielt forslag fra FrP - så å bruke et forslag fra et medlem til å disse et helt parti, det blir rimelig søkt. Jeg er sikker på at mange SV-velgere har en del "spesielle" forslag de også; uten at det nødvendigvis gjør SV til et tulleparti (det klarer de helt uten hjelp fra velgerne sine).
Sitat av Stormen Vis innlegg
Uansett, dette er ikke et offisielt forslag fra FrP - så å bruke et forslag fra et medlem til å disse et helt parti, det blir rimelig søkt.
Vis hele sitatet...
Dette er ikke en tilfeldig bygdetulling, men et medlem av odelstinget/stortinget som også sitter i finanskomiteen. Dette er en person som kommer til å ha stor innflytelse på den økonomiske politikken som Norge kommer til å føre med en Frp-regjering. Det er slikt som gjør meg livredd.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Sitat av Akhkharu Vis innlegg
Å tvinge meg til å flytte fra grunn jeg eier innebærer også en krenkelse av min eiendomsrett, og hadde en privatperson gjort det samme hadde det blitt kalt mafiavirksomhet. Om jeg kan stikke av så gjør ikke det at så lenge jeg bor her har jeg ikke eierskap over min eiendom, og min manglende handling rettferdiggjør ikke deres tyveri.

Tro det eller ei, du kan ikke dyrke din egen mark for å overleve. Ikke bare har du eiendomsskatt hvis du bor i gal kommune, men staten vil se på det som om du er en bonde og selger maten til deg selv, og du må betale 12,5% moms deretter. Kilden min er en snekker jeg snakket med som holdt på å bygge et hus til seg selv, så det kan være det er noen beløpsgrenser og slikt, men et års forbruk på mat kommer sannsynligvis over dette.
Vis hele sitatet...
Hvis du har valgt å kjøpe eiendom i Norge så har du også valgt å godta reglene som gjelder her, inklusivt skatteregler.

Forøvrig har jeg aldri hørt om at folk som dyrker sine egne grønnsaker eller lignende har måttet skatte for dette.
jamen yolo da.
luni's Avatar
En liten trøst er at Frp av og til ombestemmer seg veldig fort hvis de merker at forslagene er upopulære. Aktiv dødshjelp vil de ikke lenger gå inn for, så de slipper vel unna myte nummer 19.
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Dette er ikke en tilfeldig bygdetulling, men et medlem av odelstinget/stortinget som også sitter i finanskomiteen. Dette er en person som kommer til å ha stor innflytelse på den økonomiske politikken som Norge kommer til å føre med en Frp-regjering. Det er slikt som gjør meg livredd.
Vis hele sitatet...
Da er du lettskremt. Det er ingenting ved forslaget som er farlig eller direkte økonomisk uforsvarlig. Gjermund Hagesæter er utdannet både advokat og bedriftsøkonom, så jeg regner med at han er forholdsvis intelligent. Artikkelen sier videre ingenting om bakgrunnen for forslaget - utover at han ville "sette det på spissen".

Jeg merker at jeg begynner å elske FrP mer og mer - mest på trass, men også fordi det er et så vitalt og handlekraftig parti. Og det mener jeg virkelig!
Sitat av Stormen Vis innlegg
Da er du lettskremt. Det er ingenting ved forslaget som er farlig eller direkte økonomisk uforsvarlig. Gjermund Hagesæter er utdannet både advokat og bedriftsøkonom, så jeg regner med at han er forholdsvis intelligent. Artikkelen sier videre ingenting om bakgrunnen for forslaget - utover at han ville "sette det på spissen".

Jeg merker at jeg begynner å elske FrP mer og mer - mest på trass, men også fordi det er et så vitalt og handlekraftig parti. Og det mener jeg virkelig!
Vis hele sitatet...
Hvor handlekraftig de er vet vi jo lite om, bortsett fra det sedvanlige valgflesket som kommer fra alle stortingspartiene, samt fra Frps eksperiment i noen småkommuner og i Oslo.

Når det gjelder forslaget fra Hagesæter mener jeg det er galskap å gi 18.000 i flat gave eller skattelette til norges befolkning når man vet hva disse pengene ellers kunne ha utretta på skoler og sjukehus hvis de nå først skulle brukes. Men det skaffer stemmer: "Stem på Frp, og du får 18.000 av Gjermund."
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Hvor handlekraftig de er vet vi jo lite om, bortsett fra det sedvanlige valgflesket som kommer fra alle stortingspartiene, samt fra Frps eksperiment i noen småkommuner og i Oslo.

Når det gjelder forslaget fra Hagesæter mener jeg det er galskap å gi 18.000 i flat gave eller skattelette til norges befolkning når man vet hva disse pengene ellers kunne ha utretta på skoler og sjukehus hvis de nå først skulle brukes. Men det skaffer stemmer: "Stem på Frp, og du får 18.000 av Gjermund."
Vis hele sitatet...
FrP sitt statsbudsjett går opp, og i så måte har skoler og sykehus allerede fått det de skal få - i følge deres tilmålte budsjett.

Hvis man skal bruke ditt resonnement videre, så HAR jo allerede Norge 18.000 kr per innbygger stående på konto (og mere til) - så da burde vi jo bruke disse pengene på skoler og sykehus umiddelbart, fordi vi vet jo hva de kunne utrettet dersom vi brukte de?

Eller fungerer ikke resonnementet lenger da?
All over the clock
Mr. Meow's Avatar
Sitat av Stormen Vis innlegg
FrP sitt statsbudsjett går opp, og i så måte har skoler og sykehus allerede fått det de skal få - i følge deres tilmålte budsjett.

Hvis man skal bruke ditt resonnement videre, så HAR jo allerede Norge 18.000 kr per innbygger stående på konto (og mere til) - så da burde vi jo bruke disse pengene på skoler og sykehus umiddelbart, fordi vi vet jo hva de kunne utrettet dersom vi brukte de?

Eller fungerer ikke resonnementet lenger da?
Vis hele sitatet...
Det første som slo meg da jeg leste det forslaget var inflasjon, og det vil vel skje uansett om hver enkelt nordmann får 18000,- på kontoen eller om staten pumper ut 18000*4.5m,- i byggeprosjekter og helsevesen og andre sånne statgreier til arbeidstakere.
Sitat av Stormen Vis innlegg
Gjermund Hagesæter er utdannet både advokat og bedriftsøkonom, så jeg regner med at han er forholdsvis intelligent.
Vis hele sitatet...
Tor Erling Staff er advokat han og, men ville ikke ha stemt på han.
Utdannelse har ingenting med intelligens å gjøre.

Jeg blir jævla skremt og lei meg å se hvor mange som stemmer frp her inne.

Ingen av dere som jobber?
En av de første tingene frp ville ha gjort er å tilbakeføre arbmiljøloven slik den var under Bondevik-regjeringen.
Vil dere jobbe 10 timer mer i uken uten mer betalt?

Ingen av dere som tenker på de svakeste i samfunnet?
Frp vil innføre lokale forhandlinger for lønn, hva vil det si for de som ikke har det i kjeften og tør å si ifra?
Frp vil svekke kontantstøtten og svekke rettighetene til brukere som går på rehabilitering og dagpenger.
Hva hvis dere mister jobben eller blir syke?

Ingen av dere som tenker på hvordan det ville ha gått med landet her om 100-200 år uten en modull for bærekrftig utvikling?
Med skattelettelser diverse kutt i avgifter, så blir oljepengene som skulle sikre fremtidige generasjoner jobb og velferd borte.

Dere vil ha et fattig Norge i fremtiden, dere tenker ikke fremover i det hele tatt og jeg håper hvis frp skulle vinne valget at dere tar tid til å fortelle dere barna deres at dere stjal deres barn og deres barn igjen deres fremtid og trygghet.
Men det har dere vel ikke mot til, som sanne motbydelige frpere.
boiler, det var et godt innlegg! Håper at det går opp for folk hvem FRP egentlig er, det er ikke i noen måter godt for Norge. De fleste stemmer FRP bare fordi de vil ha innvanderer vekk fra Norge.
Valgfri brukertittel
dain's Avatar
Skjønner egentlig ikke hva folk er så redde for. Det er snakk om fire år.

Om FRP er så jævlige som alle anti-FRPere skal ha det til, så får de uansett ikke tid til å fucke opp hele landet (noe som selvsagt ikke er ønskelig for dem å gjøre heller) i løpet av denne perioden.

Etter fire år så vil man kanskje se omrisset av hvordan det blir med FRP ved makta, og om det ser håpløst ut etter fire år, så bytter man bare igjen..
Sitat av dain Vis innlegg
Skjønner egentlig ikke hva folk er så redde for. Det er snakk om fire år.

Om FRP er så jævlige som alle anti-FRPere skal ha det til, så får de uansett ikke tid til å fucke opp hele landet (noe som selvsagt ikke er ønskelig for dem å gjøre heller) i løpet av denne perioden.

Etter fire år så vil man kanskje se omrisset av hvordan det blir med FRP ved makta, og om det ser håpløst ut etter fire år, så bytter man bare igjen..
Vis hele sitatet...
Hva vet du om det? Se på bush! Han klarte å gjøre NOK helvete på fire år. (så ble han gjenvalgt, sukk....)

Sitat av superbia Vis innlegg
boiler, det var et godt innlegg! Håper at det går opp for folk hvem FRP egentlig er, det er ikke i noen måter godt for Norge. De fleste stemmer FRP bare fordi de vil ha innvanderer vekk fra Norge.
Vis hele sitatet...
Eller sprit i butikkene.

En annen ting jeg har lagt merke til med FRP's valgkamp er hvor mye penger de lover til alt!

Mer penger til ditt, mer penger til datt, mindre skatt for alle! Lager de penger av luft da eller?
Sist endret av fetter; 26. august 2009 kl. 11:29. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hei Stormen
I denne tråden stiller du deg positiv til en fremtidig islamisering av Norge.

I fare for å ta ting ut av sin sammenheng, siterer jeg hele avsnittet;
Sitat av Stormen
Personlig så mener jeg dette er en bra ting. Det høres kanskje rart ut, men jeg syntes det er en vakker og helt naturlig ting - at vi blir utradert. Dersom man har lest Charles Darwin, så vil man vite at den sterkeste rasen overlever; naturen er helt blind for menneskelige konstruksjoner som "nasjonalitet", "landegrenser" og "verdisett" - den tenker kun på å videreføre genene fra sterke, fruktbare individer.
Vis hele sitatet...
Ettersom en slik masseinnvandring strider med FrP sine politiske prinsipper, lurer jeg på hva du mener om FrP sin innvandringspolitikk?
Sitat av Petter Pan Vis innlegg
Hei Stormen
I denne tråden stiller du deg positiv til en fremtidig islamisering av Norge.

I fare for å ta ting ut av sin sammenheng, siterer jeg hele avsnittet;

Ettersom en slik masseinnvandring strider med FrP sine politiske prinsipper, lurer jeg på hva du mener om FrP sin innvandringspolitikk?
Vis hele sitatet...
Haha... Tenk deg at dette er en fotballkamp. Du spiller på guttelaget til Moss - og nå forsøkte du nettopp å spenne bein på toppscoreren til Manchester United. Hvis dette var et forsøk på å takle meg, så må du prøve hardere.

Jeg stiller meg absolutt positiv til at verdensutviklingen går fremover. Det er ingen som sørger over antikke, assimilerte folkegrupper som f.eks de gamle Fønikerne; historien lot de spille sin tilmålte tid på sin scene, for deretter å trekke historiens glemselsteppe ned over de - akkurat som historien vil gjøre med oss nordmenn. Vi er ikke evige; vi har kun eksistert som folkeslag i kanskje 1000 år (dvs. med samme kultur) - og som selvstendig nasjon i litt over 100 år. Vi lever i en liten boble i historiens endeløse elv - og før eller senere vil vi bli assimilert inn i en annen folkegruppe. Til slutt vil ordet "nordmann" kun stå i historiebøkene - akkurat som de gamle Fønikerne.

Når vil dette skje? I løpet av 300 år, 400 år eller 1000 år. Men det vil skje.

Så setter du dette aspektet opp mot din egen uvitenhet om Fremskrittspartiets politikk. Javel, la gå. La oss behandle det deretter da.

Fremskrittspartiet er et liberalt parti, og i prinsippet vil ethvert liberalistisk parti være for fri arbeidsinnvandring på tvers av grensene. Dette i tråd med det liberalistiske prinsippet, om "frihet og rettferdighet for alle" - uavhengig av hvilket land man tilhører (idellt sett skal jo alle land være liberalistiske).

Fremskrittspartiet er altså IKKE innvandringsfiendlig - men de er praktiske i den utstrekning at "enn så lenge integreringen av våre nye landsmenn ikke fungerer, så ønsker vi å stoppe eller begrense innvandringen".

Det er derfor ikke riktig å si at det er en konflikt mellom min - langsiktige - positivitet til oppløsningen av nasjonale landegrenser, og FrP sin nåværende innvandringspolitikk; fordi i prinsippet vil både jeg og FrP nøyaktig det samme: at flest mulig smarte, velfungerende mennesker leverer i en størst mulig liberalistisk stat - som kan bevege seg fritt på tvers av det som tidligere var landegrenser, uten at de dermed representerer et kriminalitetsproblem.

PS: Mer om Fønikerne her: http://no.wikipedia.org/wiki/F%C3%B8nikia
Sist endret av Stormen; 26. august 2009 kl. 13:15.
Sitat av Stormen Vis innlegg
Haha... Tenk deg at dette er en fotballkamp. Du spiller på guttelaget til Moss - og nå forsøkte du nettopp å spenne bein på toppscoreren til Manchester United. Hvis dette var et forsøk på å takle meg, så må du prøve hardere.
Vis hele sitatet...
Hei igjen Stormen,. jeg har ennå ikke fått tid til å lese resten av innlegget ditt, men jeg vil komme tilbake til dette senere.

Siden du tydeligvis overså essensen i innlegget mitt, håper jeg at du som selvutnevnt toppscorer er sportslig nok til å lese det igjen. Jeg legger på ingen måte opp til en fiendtlig debattering mellom oss, og jeg synes du gir meg en ufortjent krass tone i din respons.

Jeg skal nå lese resten av innlegget ditt, men jeg håper for forumets faglige tynge at du ikke gjør denne offensive debatteringen til vane. Hersketeknikker er ikke god diskusjonsånd.

Hvis dette var en krokketbane, rullet din ball nettopp rett forbi bøylen. På utsiden.

Hilsen spiller på guttelaget til Moss
Sitat av Petter Pan Vis innlegg
Siden du tydeligvis overså essensen i innlegget mitt, håper jeg at du som selvutnevnt toppscorer er sportslig nok til å lese det igjen.
Vis hele sitatet...
Overså essensen? Absolutt ikke; har du lest innlegget mitt? I slutten oppsummerer jeg at det ikke er noen konflikt mellom mitt syn på Norges fremtidige kultur- og befolkningssituasjon og FrP sin nåværende innvandringspolitikk. Det var jo hele poenget med posten min.

Sitat av Petter Pan Vis innlegg
Jeg legger på ingen måte opp til en fiendtlig debattering mellom oss, og jeg synes du gir meg en ufortjent krass tone i din respons.
Vis hele sitatet...
Beklager dette, men jeg bare syntes det var en merkelig og lite intelligent ting av deg å gjøre - å forsøke å sammenstille mine meninger i en annen tråd, og skape en konflikt ut av ingenting, bare for å forsøke å sette meg i dårlig lys fordi du er uenig med meg, politisk sett. Når du så i tillegg ikke klarer det, så påtaler jeg det.

Sitat av Petter Pan Vis innlegg
Jeg skal nå lese resten av innlegget ditt, men jeg håper for forumets faglige tynge at du ikke gjør denne offensive debatteringen til vane. Hersketeknikker er ikke god diskusjonsånd.
Vis hele sitatet...
For forumets faglige tyngde, så syntes jeg gjerne at du kunne ha lest gjennom hele innlegget mitt først som sist - det var tross alt bare 12-14 linjer langt, og burde ikke ha tatt deg noe særlig mer enn 40-50 sekunder
Stormen: Peter Pan spør deg hva dit syn på innvandringspolitikken til FRP er, i og med at du er positiv til innvandring. Det var ikke noe forsøk på og "burne" deg, tror jeg. Måten han formulerer seg på viser iallefall ingen slik hensikt IMO.
Sitat av Geordie Vis innlegg
Stormen: Peter Pan spør deg hva dit syn på innvandringspolitikken til FRP er, i og med at du er positiv til innvandring. Det var ikke noe forsøk på og "burne" deg, tror jeg. Måten han formulerer seg på viser iallefall ingen slik hensikt IMO.
Vis hele sitatet...
Peter Pan gjorde mer enn å bare spørre meg om det; han setter sammen uttalelser i en annen tråd - som ikke er direkte relaterte - med uttalelser i denne - i et forsøk på å påvise en inkonsekvent holdning til innvandring fra min side. Hvis vi skal legge hersketeknikkene til side, så må vi i det minste være kalle en spade for en spade Hadde ikke dette vært intensjonen fra Petter Pan sin side, så ville han ha spurt: "Hva er ditt syn på innvandringspolitikken til FrP"?

Jeg er helt chill jeg altså; jeg ville bare påpeke det, før jeg i mitt svar til ham redegjør for mitt syn på innvandringspolitikken til FrP. Det har jeg nå gjort.
Sist endret av Stormen; 26. august 2009 kl. 14:32.
Sitat av Stormen Vis innlegg
Så setter du dette aspektet opp mot din egen uvitenhet om Fremskrittspartiets politikk. Javel, la gå. La oss behandle det deretter da.
Vis hele sitatet...
Først vil jeg begynne med å si at hvis du hadde tatt deg tid til å lese gjennom sidene du selv lenket til (her) ville du under punkt tre sett at dette faktisk _er_ i strid med fremskrittspartiets politikk;



Sitat av Stormen Vis innlegg
Overså essensen? Absolutt ikke; har du lest innlegget mitt? I slutten oppsummerer jeg at det ikke er noen konflikt mellom mitt syn på Norges fremtidige kultur- og befolkningssituasjon og FrP sin nåværende innvandringspolitikk. Det var jo hele poenget med posten min.
Vis hele sitatet...
Hvor vidt du overså essensen eller ei trenger ingen ytterligere diskusjon. Du har vært snill nok til å skrive det sort på hvitt her;

Sitat av Stormen Vis innlegg
Beklager dette, men jeg bare syntes det var en merkelig og lite intelligent ting av deg å gjøre - å forsøke å sammenstille mine meninger i en annen tråd, og skape en konflikt ut av ingenting, bare for å forsøke å sette meg i dårlig lys fordi du er uenig med meg, politisk sett. Når du så i tillegg ikke klarer det, så påtaler jeg det.
Vis hele sitatet...
Hvis du oppriktig mener at jeg har prøvd å sette deg i dårlig lys, vil jeg beklage dette. Jeg er ingen ondsinnet mann, og hadde alt annet i hodet en å skape en konflikt ut av ingenting, som du selv har formulert det. At du ikke kan se at jeg av politisk interesse kan stille spørsmål ved hvordan du forholder deg til saker hvor du strides politisk med partiet ser jeg på som dumt.

Grunnen til at jeg valgte å sitere tråden din, var at jeg ville ha et mer dyptgående svar. Det er faktisk helt vanlig at folk introduserer og blir introdusert i politiske debatter. Enten det er over fjernsyn eller på radio. Og her i denne tråden, hvor du nærmest stiller deg som en talsmann for partiet, og uttrykker stor hengivenhet[1], er det helt alminnelig å spørre hvordan du ser på saker hvor dere ikke enes.

(1)
Sitat av Stormen Vis innlegg
Jeg merker at jeg begynner å elske FrP mer og mer - mest på trass, men også fordi det er et så vitalt og handlekraftig parti. Og det mener jeg virkelig!
Vis hele sitatet...
jamen yolo da.
luni's Avatar
Med mindre Frp har tenkt til å ombestemme seg (noe de ikke akkurat er fremmede for) og trekke tilbake støtten til Flyktningkonvensjonen og Den europeiske menneskerettighetskonvensjonen, vil store deler av den innvandringsmassen vi i dag mottar, blitt gitt asyl eller beskyttelse også under Frp. Det er eventuelt de som får opphold på humanitært grunnlag Frp ville sendt tilbake. Tallene hittil i år er 26,4 % på humanitært grunnlag.
Er det egentlig å stoppe innvandringen i spesielt stor grad? Er det dèt "Lei av innvandrerne som raner og voldtar"-folket stemmer på? Ville trodd de ønsket langt flere stoppet (i Afrika...). Merkelige greier.

Kilde
det er svært mange som sier "gi frp makten, så blir vi kvitt hypen rundt dem, og kan gå videre".

personlig syntes jeg dette er en ganske utaktisk logikk. Problemene vil være at frp sannsynligvis vil gjøre det bra de første 4 årene, og så få 4 nye år. Etter det er det stans på morroa.

Frp ønsker å bruke oljefondet, pumpe ut resten av oljen, bruke disse pengene, selge statoil/hydro, selge ut rettighetene på vannkraftverk og det ene med det andre. i tillegg skal man redusere alle skatter og avgifter, forbedre skolene, bygge bedre og nye veier, ha billigere sprit, og generelt satse på at det man sparer i avgifter vil utgjøre en større sum enn de utgiftene man vil få ved privatisering av sykehus, eldreomsorg, skoler osv.

det aller første spørsmålet som jeg stiller meg er: hvordan skal dette gå på sikt? hvis staten selger ut sine inntektsgenererende resurser og bruker opp sine reserver sammtidig som man skal redusere skatt, hvordan i himmelens navn skal man få råd til denne festen?

i Hordaland deler frp ut flyers i postkassene til folk (til tross for "uadressert reklame -nei takk" lapper!) hvor de snakker varmt om å belønne sykehusene etter hvor effektive de er med å behandle folk. Innser ikke "folk flest" at dette vil redusere pasinetene til tall og nummer, økonomi og spekulasjon, noe som nødvendigvis vil gå utover alle de som må gå på offentlige sykehus fordi de ikke har råd til å betale for de private som frp støtter?

Det aller mest triste, etter min mening, er at frp har så stor støtte blant de folka som kommer til å få lide av en frp politikk. hva hjelper det om sprit blir billigere (hvilket noen tidligere har påpekt at vil kun dreie som noen noen få kroner i reduksjon), når en ikke har råd til å dra på sykehuset? skal vi drikke oss fra lidelsene våre?

frp støtter privatisering, men ikke hvis det er muslimsk privatisering? vet ikke helt hva dette sier om partiet. enten diskriminerer de folk for deres religiøse tro (noe som strengt talt er forbudt ved grunnlov), eller så vingler de med så store marginer at de neppe er egnet som statsledere.

videre kommer frps skremselspropaganda med forhold til muslimer. denne propagandaen vil i alle fall jeg påstå at til tider har en direkte rasistisk undertone, og utsagn som partimedlemmer kommer med taler for seg.

hvis man går hit på frps hjemmeside og leser om familiepolitikk står det følgende:

"Først og fremst er familien viktig av hensyn til barna og deres fremtid. Derfor måforholdene legges til rette slik at familiens muligheter til selv å ta ansvaret for sine barn, deres oppdragelse og utvikling, styrkes."

hvorfor skal da ikke barn få bruke hijab på skolen? eller spise den typen kjøtt de selv ønsker?

jepp, dette ble veldig bias, men ønsker oppriktig at noen frp tilhengere skal tre frem og forsvare politikken deres.

(vil også understreke at jeg ikke organiserer meg parti-politisk, og kun stemmer taktisk ved dette valget)
Min stemme går til miljøpartiet som er for en mer bærekraftig og sikker fremtid. Er dette partiet jeg er mest enig i.

eksempler:
Legalisering av industriell hamp dyrking
Større satsing på miljø
ikke oljeboring i nordområdene
Mot EU
Utvikle et mer aktivt demokrati!!
Billige og bedre kollektiv tilbud og bygging av hurtighetstog
Mot overvåkning
Mer bruk av fri programvare offentlig
Gratis tannlege
Mer liberal ruspolitikk "Det er ikke kriminelt å ødelegge helsa si med tobakk, alkohol, eller for den saks skyld sukker – det bør gjelde alle rusmidler." er et sitat fra programmet deres

Er selvfølgelig en del saker som jeg er imot også, men mener at dette er et parti som fortjener et par representanter på stortinget.

Har dere noen formeninger om dette partiet? Drit i å si at det er lite. En viktig del av demokratiet er å sikre mangfold i valgmulighetene.
Sist endret av Thriller; 29. august 2009 kl. 15:45.
Det er enkelte ting som må gjøres i detta landet og det ser hverfall ikke ut som AP klarer det!
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Når det gjelder forslaget fra Hagesæter mener jeg det er galskap å gi 18.000 i flat gave eller skattelette til norges befolkning når man vet hva disse pengene ellers kunne ha utretta på skoler og sjukehus hvis de nå først skulle brukes. Men det skaffer stemmer: "Stem på Frp, og du får 18.000 av Gjermund."
Vis hele sitatet...
Sitat av Stormen Vis innlegg
Hvis man skal bruke ditt resonnement videre, så HAR jo allerede Norge 18.000 kr per innbygger stående på konto (og mere til) - så da burde vi jo bruke disse pengene på skoler og sykehus umiddelbart, fordi vi vet jo hva de kunne utrettet dersom vi brukte de?

Eller fungerer ikke resonnementet lenger da?
Vis hele sitatet...
Hvis du leser innlegget hans ordentlig så ser du at han egentlig er i mot at pengene skal brukes. Han skriver, hvis de først skal brukes nå så kunne de utrettet mye på skoler og sykehus. Jeg vet ikke om du virkelig overså det, men det er ikke første gang du bruker usaklig argumentering mot Don tomaso i tråden.
Å diskutere politikk leder alltid som regel til det samme. Sosialistene mot Liberalistene. Og det går aldri noen vei. Bare se på han over meg, hva faen skal du bry deg om hva de to diskuterer? Den eneste grunnen til du poster dette, er for å bashe stormen, og det pga han er en liberalist, mens du er en sosialist. Du vil kanskje nekte for det er derfor, men det er lett å se det er derfor, hvis man har lest hele tråden det er.

Harde fakta, som jeg sikkert vil bli bashet for, men det er som regel sannheten.

Forøvrig stemmer jeg FRP. Hvorfor? Tja si det. Liker veldig godt de som står i programmet dems om frihet, skattelette, Staten skal kontrolere mindre, folk som lever på sosialen for det de er late skal bli sparket opp i arbeid osv osv.

Jeg er ikke interessert i å argumentere med andre om hvorfor jeg liker frp.
Jeg har skrevet hva jeg hadde(vil)valgt(velge) idag, og hvorfor. Det tråden handlet om.
Sist endret av Tortia; 31. august 2009 kl. 21:38.
jamen yolo da.
luni's Avatar
Nå er dette hovedsaklig et diskusjonsforum og ingen blogg. Er du ikke interessert i å argumentere kan jeg ikke se hva du gjør på "Samfunn, etikk og politikk", og i hvertfall ikke hvorfor du kritiserer de som diskuterer.
Det står helt klart og tydelig at trådstarter vil se hva brukerne på forumet hadde stemt om det hadde vært valg idag, og selve tråden heter jo "hva hadde du valgt i dag".
Det jeg gjorde var å svare hva jeg hadde valgt, og begrunnet det. Hvis det var noe feil med det hadde innlegget blitt slettet. Noe det ikke ble.

Og det med at jeg kritiserte han over meg: Jeg skulle bare fremme mitt poeng, han ene er sosialist, han andre liberalist, så kommer tredjemann, som også er sosialist, og backer opp han andre sosialisten, i den eneste hensikt i å sette stormen i dårlig lys, og med den eneste grunn at han stemmer blått. Det blir rene krigen når man diskuterer politikk, og folk flokker seg sammen, i henhold til hvilket parti de stemmer. Uansett hvor absurd det jeg sier er, så er det sant.

noen vil vel si " så kommer du, som er liberalist, og backer han andre igjen." Men nei, jeg bare fremmer poenget mitt.
Sist endret av Tortia; 31. august 2009 kl. 23:31. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg har ikke lest gjennom 10 sider med innlegg, så mulig dette er tatt opp før, men jeg vil anbefale alle som er usikker på hva de skal stemme å prøve aftenpostens valgomat. Helt klart den beste av sitt slag jeg har testet i år (og helt klart den som kom nærmest min egen oppfatning av partitilhørighet)

http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...cle3191988.ece
very impotent freak
Delusional's Avatar
Jeg stemte på venstresiden forrige stortingsvalg, denne gangen ønsker jeg et borgerlig alternativ. Likevel er det deler av FRP sin økonomiske politikk som på meg virker urovekkende. Stemmen min hadde gått til høyere, men ønsket om å samarbeide med FRP strider mot partiets eller konservative og sikre tankegang.

Spessielt finner jeg FRP sine planer om å selge ut store deler av statlige eierandeler i selskaper urovekkende og unorsk.

Videre er også forslaget om ettårig politiskoleutdannelse et hån mot rettssikkerheten.
http://www.frp.no/Politiutdanning+p%...25-Tg7vOZd.ips
Er det ikke sånn at FrP vil kutte skatter og avgifter, uten at de kuttene skal spares inn på andre viktige områder som helse, skole etc? Pussig at FrP-kommunen (fra 2007) Fredrikstad satser mindre og mindre på skolene i området da. Dette er til og med etter en drøss folk måtte gå i fakkeltog for å hindre ytterligere kutt i skolebudsjettet.

Edit: verdt å nevne at de faktisk har kuttet i eiendomsskatten...
Sist endret av Viva la Opium; 3. september 2009 kl. 10:21.
vi trenger noen til venstre for SV! RØDT!
http://roedt.no/99-grunner/
Det er kanskje ikke viktig for flertallet av befolkningen, men for min del er Lånekassen et ganske viktig område. Den vil Frp avvikle.

Fremskrittspartiet svarer at de vil jobbe for at dagens offentlige arbeid mot diskriminering og for likestilling bør reduseres eller avvikles. Dessuten vil de oppheve likestillingsloven. De mener at folk har ressurser til å klare seg selv.
I sitt alternative statsbudsjett for 2009 vil FrP kutte all støtte til homoorganisasjoner og andre tiltak rettet mot homofile og lesbiske. I tillegg vil stønader til enslige forsørgere, sosialhjelpsmottakere, arbeidsløse, den samiske befolkningen, asylsøkere og innvandrere bli kuttet.
Vis hele sitatet...
Kilde

I tillegg blir du kastet ut av NAV hvis du skulle være så uheldig å miste jobben før du er tredve. Kilde
En hel del svake grupper vil nok merke det, ja. Men ikke så veldig mye sånn folk flest altså...
Sitat av Tortia Vis innlegg
Det står helt klart og tydelig at trådstarter vil se hva brukerne på forumet hadde stemt om det hadde vært valg idag, og selve tråden heter jo "hva hadde du valgt i dag".
Det jeg gjorde var å svare hva jeg hadde valgt, og begrunnet det. Hvis det var noe feil med det hadde innlegget blitt slettet. Noe det ikke ble.

Og det med at jeg kritiserte han over meg: Jeg skulle bare fremme mitt poeng, han ene er sosialist, han andre liberalist, så kommer tredjemann, som også er sosialist, og backer opp han andre sosialisten, i den eneste hensikt i å sette stormen i dårlig lys, og med den eneste grunn at han stemmer blått. Det blir rene krigen når man diskuterer politikk, og folk flokker seg sammen, i henhold til hvilket parti de stemmer. Uansett hvor absurd det jeg sier er, så er det sant.

noen vil vel si " så kommer du, som er liberalist, og backer han andre igjen." Men nei, jeg bare fremmer poenget mitt.
Vis hele sitatet...
Dette her er jo bare vås! Når andre diskuterer har de ikke egne meninger, de "bare backer hverandre", mens når du diskuterer fremmer du bare egne meninger? Ta deg sammen.
Hva er vås?
Jeg siktet til posten over meg, (fra førsten posten jeg skrev), og det var da aldeles ingen meninger som ble sakt, mere pirking. Hva av det er vanskelig? Anywayz så blir det jo til at jeg pirker på han for å pirke på en annen, så jeg ser det var kanskje litt dumt å skrive.
Sitat av Tortia Vis innlegg
Hva er vås?
Jeg siktet til posten over meg, (fra førsten posten jeg skrev), og det var da aldeles ingen meninger som ble sakt, mere pirking. Hva av det er vanskelig? Anywayz så blir det jo til at jeg pirker på han for å pirke på en annen, så jeg ser det var kanskje litt dumt å skrive.
Vis hele sitatet...
Hele innlegget er vås. Du argumenterer mot å argumentere. Du sier din mening, og krever at ingen skal svare på den. Skal du komme med en mening, må du tåle at andre svarer.

Du sier at debattene aldri fører noe sted fordi ingen skifter standpunkt (og kritiserer andre for det), også står du hardt på at ingen skal motsi deg, fordi du aldri vil skifte standpunkt.

Du har brukt tre poster på å forklare at du ikke vil diskutere. Vel, hvis du ikke vil diskutere, hold kjeft!
Hmm det var rart, nå har jeg sett gjennom 3 ganger, og jeg finner bare en post hvor jeg sier jeg ikke vil diskutere hvorfor jeg velger FRP, ikke om min mening angående det jeg/vi har prata om de siste 2-3 poster, som er grunnen til denne kranglinga.

Er det 3 poster på å forklare at jeg ikke vil diskutere? Èn jævla setning?
Hvis du vil kritisere, så får du faen meg si noe annet en bare vrøvl som ikke stemmer!
Sist endret av Tortia; 3. september 2009 kl. 18:07.
Jeg vurderte å stemme på venstre, men nå er jeg ikke helt sikker på om jeg heller skal stemme AP. Venstre sine hovedsaker er jo skole og miljø, og dette er vel ikke de sakene jeg mener er aller viktigst selv om de så klart har en del å si... Jeg er egentlig ganske fornøyd med regjeringen vi har hatt de 4 siste årene.
Politikk er bare en gjeng menn med for mye testosteroner.
Sitat av Kommunisten Vis innlegg
Politikk er bare en gjeng menn med for mye testosteroner.
Vis hele sitatet...
Ehm, ok. Da foreslår jeg at du kikker litt innom her: http://no.wikipedia.org/wiki/Politikk
Sitat av Sky Vis innlegg
Ehm, ok. Da foreslår jeg at du kikker litt innom her: http://no.wikipedia.org/wiki/Politikk
Vis hele sitatet...
Jo, jeg veit mye om folkesuverinitet. Det er faktisk ikke lurt å ikke stemme om du hater alle partiene som jeg gjør. Jeg interesserer meg for politikk. Bare at jeg støtter http://en.wikipedia.org/wiki/Nihilism . Så når tråden heter hva stemmer du på? stemmer jeg hvitt som i protest mot alle testosteron fylte kvinnene og mennene i i politikk.
♡♥♡♥♡♥♡
lex123's Avatar
FRP ... seriøst freakforum? Jeg er skuffet.
Kommunisten: Jeg håper at du, og mange andre som ikke liker dagens partier's politikk forsatt vil møte på valglokalene å stemme blankt!
Sitat av DerComment Vis innlegg
Kommunisten: Jeg håper at du, og mange andre som ikke liker dagens partier's politikk forsatt vil møte på valglokalene å stemme blankt!
Vis hele sitatet...
det er det jeg skal. Altså det er en måte å vise din støtte selv om den i tilfelle viser protest.
Sist endret av Kommunisten; 6. september 2009 kl. 12:03.
DLF i skoledebatt: http://www.youtube.com/watch?v=6b6NwMKw1C8

Første setning forsvant i klippet og den lyder som følger: «Hvem her er IKKE interessert i politikk, rekk opp hånden!»
Rødt hoho jeg trykket x når jeg så bilde av Karpe Diem.