Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1605
Jeg vil ha en "sær" " unormal" måle-enhet for lengde som de fleste ikke har hørt om.

Noen forslag? Skriv også hvordan man kan finne ut denne måle-enheten, f.eks 2845 km = 284,5 mil.
Sist endret av staM; 2. september 2009 kl. 17:28.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Furlongs er rimelig grei. Eventuelt picoparsec - som jo er tiltalande fordi 1/3 picoparsec er rimelig nøyaktig 10km...
Jeg foreslår "Fathoms" som er en måleenhet jeg første gang så i spillet BioShock..

A fathom is a unit of length in the Imperial system (and the derived U.S. customary units), used especially for measuring the depth of water.
Vis hele sitatet...
ja
staM's Avatar
Trådstarter
Gikk for slashdot sin "picoparsec"
Kan jeg spørre hva du skal med dette? Dessverre har jeg ikke noe konstruktivt å tilføye som ikke er blitt nevnt allerede.
ja
staM's Avatar
Trådstarter
Skal bruke det i en oppgave, der det er meningen at folk skal skjønne minst mulig.
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Jeg foreslår "Fathoms" som er en måleenhet jeg første gang så i spillet BioShock..
Vis hele sitatet...
Det er også veldig kjent på norsk som favner?
Du kan jo bruke lattelige store forhold som en "skrupel" som er 0.171mm

4210.6passus er min favoritt
Lysår, parsec, furlongs, Ångstrøm, Astronomical Units, fermi, kaliber, pica, fathom osv. Google.
Sist endret av BomberMan; 2. september 2009 kl. 18:27.
ja
staM's Avatar
Trådstarter
Sitat av zerto Vis innlegg
Synes steinkast og pilskudder er kule måleenheter: http://no.wikipedia.org/wiki/Pilskudd http://no.wikipedia.org/wiki/Steinkast
Vis hele sitatet...
Et steinkast er i nyere kilder mellom 35-75 m, det blir litt unøyaktig spør du meg. Og et stort tall når du skal ha over 280 mil.
Couric, standard måleenhet for bæsj. Kilde: South Park, Episode 1102