Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1613
God dag mine herrer!

Nå har ting kuka seg til igjen.. jeg klarte endelig å fikse internett på xboxen min, men så gikk telenor routern rett vest.. Nå har jeg fått meg en ny, men problemet er at jeg ikke husker hvordan jeg gjorde det.. har prøvd manuelt, men det funker ikke..

Er det noen som kan hjelpe meg?
Både routeren og xbox'en kommer med utfyllende manual og hjelpsomme wizard'er for å hjelpe med oppsettet. kanskje pakke opp manualene og følge instruksjonene hadde hjulpet?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Er problemet at du ikke får åpnet porter, så XboxLive ikke fungerer helt optimalt?

Har du flere routere tilkoblet?
Hjemme har jeg routeren fra Telenor (Speedtouch510i) --> linksys wrtlg 54 (sånn ca) --> xbox.
Jeg slet med å åpne porter under dette oppsettet, løsningen som virket for meg, var å sette Speedtouch'en i "bridge", for så å sette Linksys boksen opp med PPoE, her trenger du brukernavn og passord fra ISP.
Da vil speedtouch boksen ikke gjøre noe spesielt, og linksys boksen deler ut IP. Da kan du åpne porter i linksysboksen å det burde fungere.


Edit: Du "må" også sette fast IP på xboxen, for å unngå at konsollen skifter IP, og ender opp med en IP hvor porter ikke er åpnet, så må du gjennom prossesen nok en gang.
Sist endret av møkk; 31. august 2009 kl. 09:18.