Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  129 9876
Tenkt litt ala åpen standard eller en annen egenskap filformatene har til felles.
Det var det jeg tenkte også, men stemmer ikke som passord
skjønner ikke en dritt av dette jeg
noen som vil hjelpe meg i riktig retning?
Hvor langt har du kommet?
ehh første oppg. hehe
Så mange hint til første oppgave, men jeg er helt lost. Flaut, to år med fysikk hjalp visst ikke stort
Sist endret av Archj; 17. august 2009 kl. 17:19.
Tenk på stråling
Har fortsatt ikke klart første selv, etter å ha googlet det som er å google Fysikk er ikke helt min greie
Sitat av Archj Vis innlegg
Så mange hint til første oppgave, men jeg er helt lost. Flaut, to år med fysikk hjalp visst ikke stort
Vis hele sitatet...
Lærte du ikke forskjellen mellom å regne kinetisk energi klassisk og relativistisk?

Selv sitter jeg fast på lvl 2. Noen tips?
Sist endret av HPH; 17. august 2009 kl. 17:30.
Selv sitter jeg fast på lvl 2. Noen tips?
Vis hele sitatet...
Hvilken bokstaver mangler mellom ordene? ( Hint mellom siste bokstav i ordet til venstre og første bokstav i ordet til høyre)
Sist endret av Ozzfan; 17. august 2009 kl. 17:43.
løsningsordet er også et spill
Ahh, selvfølgelig! *klasker seg på pannen*
Der var jeg ferdig med alle, holdt meg opptatt 2.5 time, flotte oppgaver
Jeg klarer ikke nr. 1 men har lyst og bryne meg på noen av de neste, kan noen gi meg ett lite tips? Skal svaret på 1 skrives akkurat sånn som det står bare at man bytter ut "_" ?
Sitat av Thror Vis innlegg
Der var jeg ferdig med alle, holdt meg opptatt 2.5 time, flotte oppgaver
Vis hele sitatet...
Hint om lvl 9 ?
man skal skrive hva _ representerer, hvis det hadde vært β ville man ha skrevet beta...
ozzfan: noe de er basert på...
Sist endret av Thror; 17. august 2009 kl. 18:30.
Sitat av Thror Vis innlegg
man skal skrive hva _ representerer, hvis det hadde vært β ville man ha skrevet beta...
ozzfan: noe de er basert på...
Vis hele sitatet...
Ja men da kan jo være basert på så mye.

type koding?
Trådstarter
Sitat av Ozzfan Vis innlegg
Hint om lvl 9 ?
Vis hele sitatet...
Innholdet i tekstdokumentet er etternavnet til hva?

[COLOR="Red"]Forøvrig vil jeg gratulere Thor med å være den første til å fullføre gåtene! Gratulerer! [/COLOR]
Sitat av c#mn Vis innlegg
Innholdet i tekstdokumentet er etternavnet til hva?

[COLOR="Red"]Forøvrig vil jeg gratulere Thor med å være den første til å fullføre gåtene! Gratulerer! [/COLOR]
Vis hele sitatet...
Etternavnet til filer, dokumenter etc?
Trådstarter
Sitat av Ozzfan Vis innlegg
Etternavnet til filer, dokumenter etc?
Vis hele sitatet...
Jeg kan ikke si noe mer enn dette her om den oppgaven, hva slags filer er det snakk om?
Har løst den Er på den siste nå
Noen som har ett lite hint til level 4
Trådstarter
Sitat av olechrw Vis innlegg
Noen som har ett lite hint til level 4
Vis hele sitatet...
Gjør akkurat det tekstdokumentet ber deg om
Skjønner ikke bæret av den første engang jeg! Ai ai... Hva skal man stave og er det relevant at det er spørsmålstegn bak siste setningen når det faktisk ikke burde være det? Og har det bildet noe med saken å gjøre?
Hvor geek på fysikk må man være for å klare denne? Aldri hatt fysikk på skolen.

"Stav det for meg?" - That's more blond than I am.
M72
Ambivalent bruker
M72's Avatar
Æsj. Sitter fast ved oppgave 2.
Leter jeg etter et skille eller hva?

HAHA. Skjønner hva du mener Ozzfan. Føler meg dum selv. Off to level 3

"Omg, just look behind the image? lol2knoobtitleowned"
Nå står jeg virkelig fast :P

Det må vel ha noe med "look BEHIND the image" og bildefilen heter "FRONT". Gah...

(Blir mange poster her, menmen)

Poff! Level 8 :P
Sist endret av M72; 18. august 2009 kl. 04:43. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg er helt lost på oppgave 3 jeg:S noen som har noen hint?
M72
Ambivalent bruker
M72's Avatar
Sitat av Xillion Vis innlegg
Jeg er helt lost på oppgave 3 jeg:S noen som har noen hint?
Vis hele sitatet...
Zoom inn i bildet og se... Er det noe som skiller seg ut i bildet?
Jeg trenger ett hint på oppgave 2. Har kjørt meg fast på alt for avansert tankegang antagelig.
[COLOR="Red"]Spoilers[/COLOR] er skrevet med hvit skrift, marker for å lese.
[COLOR="White"]
Jeg er fanget i ett personlig helvetet med rot13 lignende tankemønster og hvor i alfabetet bokstavene står i forhold til hverandre. Noe sier meg at det er mye enklere enn det, men jeg er ikke i stand til å se hverken logiske mønstre eller hvordan PUZ BEST skal gi mening om man putter inn en bokstav i midten. Putter man inn flere så kan man jo lage hele setninger, men det kan umulig være meningen. Vokaler og konsonanter har jeg også vært innom, men fant ikke noe logikk der heller.
a-z-a-z hintet gir meg heller ingenting.
Det verste er at jeg vet jeg har sett en lignende oppgave (eller helt lik) før, men klarer hverken huske løsningen eller google den opp igjen.
[/COLOR]
Argh, noen må gi noe mer å gå på.
jeg sliter selv med oppgave 7. har prøvd en hau av stikkord som jeg finner ved googling, noen som har noen hint?

Hint til mith i hvit skrift:
[COLOR="White"]Og mith; Hva skal etter siste bokstav i ordet og før første i neste?[/COLOR]
Sist endret av etse; 18. august 2009 kl. 12:25.
M72
Ambivalent bruker
M72's Avatar
Sitat av etse Vis innlegg
jeg sliter selv med oppgave 7. har prøvd en hau av stikkord som jeg finner ved googling, noen som har noen hint?

Hint til mith i hvit skrift:
[COLOR="White"]Og mith; Hva skal etter siste bokstav i ordet og før første i neste?[/COLOR]
Vis hele sitatet...
Denne er jo veldig åpenbar! Husk: Google er din venn

"Oh please, it's not a business"
If it's not a business it's an __________...

Hint: En Windows 7-versjon
trenger hint til første oppgave;/ sitter helt fast, noen som kan hjelpe?
Sitat av masterman Vis innlegg
trenger hint til første oppgave;/ sitter helt fast, noen som kan hjelpe?
Vis hele sitatet...
hvis du leser gjennom tråden er det mange som sliter på denne oppgaven og det er allerede gitt mange gode hint.

Sitat av c#mn Vis innlegg
HInt til level1:
Albert Einstein
Relativitet

Forøvrig så er det meningen at dere skal finne ut hva som skal stå der det er et _
Vis hele sitatet...
Sitat av ivioynar Vis innlegg
E = mc^2 uttrykker restmasse, noe det ikke er spørsmål om her. Hva får man når masse har energi ellers...?
Vis hele sitatet...
Sitat av SD Vis innlegg
Husk at det ikke nødvendigvis må være en konstant dere glemmer, det kan f.eks. være en faktor
Vis hele sitatet...
Sitat av c#mn Vis innlegg
Se på bildet, hva er galt? HVa kan du putte inn istedetfor _ slik at grafen ville gått riktig?
Vis hele sitatet...
Sitat av Ozzfan Vis innlegg
Tenk på stråling
Vis hele sitatet...
Sitat av HPH Vis innlegg
Lærte du ikke forskjellen mellom å regne kinetisk energi klassisk og relativistisk?
Vis hele sitatet...
Sitat av Thror Vis innlegg
man skal skrive hva _ representerer, hvis det hadde vært β ville man ha skrevet beta...
Vis hele sitatet...
Sist endret av etse; 18. august 2009 kl. 12:35.
M72
Ambivalent bruker
M72's Avatar
Noen som har et hint til level 8? It's the image name you tosser?
Må innrømme at disse var vanskelige.

Fikk ikke engang knekt passordet.
Gå tilbake i tid, og se på andre bilder du har gått forbi

hint til lvl8
Sist endret av Ozzfan; 18. august 2009 kl. 12:56.
Fysikk er ikke under mitt fagområde.
Med de hintene som er i tråden trenger du ikke akkurat å kunne fysikk for oppgave 1. Selv har jeg klart å kjøre meg fast på oppgave 2, satser på at det løser seg hvis det ligger i underbevisstheten litt.
noen hint til oppgave 4 det bilde av homer?
edit: klarte den
Sist endret av masterman; 18. august 2009 kl. 12:59.
Sitat av masterman Vis innlegg
noen hint til oppgave 4 det bilde av homer?
Vis hele sitatet...
Leit i bildefila
M72
Ambivalent bruker
M72's Avatar
Oppgave 8: Put us together, what are we?
Kan noen dra meg opp av gjørma?
Trådstarter
[COLOR="Red"]Kommentar fra skaperen:[/COLOR]

Jeg synes at det er ufattelig gøy at så mange av dere prøver dere på oppgavene. Jeg sitter og leser hvordan dere tenker og spør og det fryder meg. Jeg kommer til å lage enda en gåtepakke hvor den vil inneholde flere og bedre balanserte gåter


Mithr:
Du sier at du har sett en helt like gåte før og det stemmer. Ideen til akkurat den gåten er ikke min, men den virket veldig bra!

Sitat av M72 Vis innlegg
Oppgave 8: Put us together, what are we?
Kan noen dra meg opp av gjørma?
Vis hele sitatet...
Hva er det du ser i tekstfila? Hva er det etternavnet på?
Sist endret av c#mn; 18. august 2009 kl. 13:22. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
M72
Ambivalent bruker
M72's Avatar
Jeg ser en haug med filetternavn på forskjellige filformater. Skjønner ikke hvorfor ODG blir listet opp to ganger heller.
Sitat av c#mn Vis innlegg
[COLOR="Red"][/COLOR]

Jeg synes at det er ufattelig gøy at så mange av dere prøver dere på oppgavene. Jeg sitter og leser hvordan dere tenker og spør og det fryder meg. Jeg kommer til å lage enda en gåtepakke hvor den vil inneholde flere og bedre balanserte gåter
Vis hele sitatet...
Den pakka gleder jeg meg til
Trådstarter
Sitat av M72 Vis innlegg
Jeg ser en haug med filetternavn på forskjellige filformater. Skjønner ikke hvorfor ODG blir listet opp to ganger heller.
Vis hele sitatet...
Se etter fellesnevneren til filene
M72
Ambivalent bruker
M72's Avatar
Den var jo lett, da
Problemet er at hvis man er rotfestet i en tankebane er det vanskelig å endre den eller komme på noe annet uten å trekke inn noe fra den opprinnelige tankebanen.
Morsomt det spillet her, altså!
grrr sitter fast på lv9;/ mulig jeg er treig men skjønte ikke fllesnevneren tipset ;/
Der ja, litt lunch og flytting til ett nytt kontor løste de fleste flokene i hodet.
M72
Ambivalent bruker
M72's Avatar
Sitat av masterman Vis innlegg
grrr sitter fast på lv9;/ mulig jeg er treig men skjønte ikke fllesnevneren tipset ;/
Vis hele sitatet...
Alle filtypene er tilknyttet et program.
Hva er så spesielt med programmene som gjør at alle disse filtypene har noe til felles?


Sitter nå med oppgave "Final".

Matte er ikke min sterke side, for å si det ekstremt pent.
Æsj. :P
Sist endret av M72; 18. august 2009 kl. 13:45.
trenger hjelp til oppgave9!!!

mer hjelp... sitter fast;((
Sist endret av masterman; 18. august 2009 kl. 13:46. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
Sitat av masterman Vis innlegg
trenger hjelp til oppgave9!!!

mer hjelp... sitter fast;((
Vis hele sitatet...
Sitat av c#mn Vis innlegg
Se etter fellesnevneren til filene
Vis hele sitatet...
Der har du det! :P