Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 631
Jeg har utvidet PC'en med en ny harddisk, seagate Barracuda 1,5 Tb.
Jeg måtte installer ny Sata controller kort som hadde 2 satainnganger.
Etter å ha funnet Harddisken og formatert den, overførte jeg filmene mine til de, og brukte den.
I dag er den helt borte. Vises ikke i min datamaskin-enhetsbehandling eller i min datamaskin-behandle-diskbehandling.
Når jeg starter PC'en kommer det opp en beskjed om å "trykke Control+S eller F4 for Raid-instillinger... Kommer meg til Bios, men møter bare spørsmålet om hvilken enhet jeg vil boote fra. Da får jeg ikke undersøkt om den vises i Bios.
Hva kan ha skjedd?
Jeg bruker Vista Home Premium.
Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU E4500 @ 2.20GHz 2.20GHz.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
1. Hvorfor måtte du ty til et ekstra kontrollerkort ? Fleste maskiner idag har jo 6-8 SATA-porter, har du brukt alle ?
2. Hvilken kontroller er det du bruker ? Og hvis du får beskjed om hva du vil boote fra vil jo harddisken vises på en liste.
3. Har du husket å oppgradere firmware på disken ? Vet at Seagate har hatt _store_ firmwareproblemer på disse diskene.
Trådstarter
17 0
Hovedkortet mitt hadde bare 2 SATA-porter og de er allerede besatt av Harddisker. Derfor kjøpte jeg et ekstra kontrollerkort.
-Når jeg trykker (febrilsk) F8 ved oppstart dukker et BIOS-bilde opp som lar meg velge hvor jeg vil boote fra og der vises ikke den nye harddisken.
-Jeg har ikke oppgradert firmwaren. Er det noen vits i det hvis ikke harddisken vises?

Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
1. Hvorfor måtte du ty til et ekstra kontrollerkort ? Fleste maskiner idag har jo 6-8 SATA-porter, har du brukt alle ?
2. Hvilken kontroller er det du bruker ? Og hvis du får beskjed om hva du vil boote fra vil jo harddisken vises på en liste.
3. Har du husket å oppgradere firmware på disken ? Vet at Seagate har hatt _store_ firmwareproblemer på disse diskene.
Vis hele sitatet...
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Anbefaler deg å teste HDD*en på en annen maskin da, for å utelukke at problemet ligger på selve disken.

Noe jeg sterkt betviler.
Trådstarter
17 0
Disken er jo bare noen dager gammel.
Hvis jeg laster ned firmware, kan jeg oppdatere selv om jeg ikke ser HDD*en?



Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Anbefaler deg å teste HDD*en på en annen maskin da, for å utelukke at problemet ligger på selve disken.

Noe jeg sterkt betviler.
Vis hele sitatet...
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Nei, du må se disken for å oppgradere firmware såklart.
Eller bare la den nye være koblet til hovedkortet og se om du finner den da.
VLK sa det jeg skulle si...
Koble bare den nye til selve HK'et, og se om du finner den i bios da...
Kommer det samme opp da også, ta ut controlleren...