Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1100
hei jeg kan ikke noe om bilde redigering eller noe.. men lurte på ossen man kan lage et bilde som dette her?
http://img16.yfrog.com/img16/2371/2utennavn.jpg
hva slags program trenger jeg og hvordan gjør jeg det?
Sist endret av azoo; 5. august 2009 kl. 15:23.
Han har åpnet bildet to ganger i redigeringsprogrammet
I den andre utgaven av bildet har han klippet ut bare personen
Den utklippede personen har han limt inn i bilde 1 og strukket personen litt
Sitat av lefsaker Vis innlegg
Han har åpnet bildet to ganger i redigeringsprogrammet
I den andre utgaven av bildet har han klippet ut bare personen
Den utklippede personen har han limt inn i bilde 1 og strukket personen litt
Vis hele sitatet...
Samt endret på opacity (gjennomsiktigheten) på det han har kopiert over.

Du kan gjøre det i de fleste Photoshop-versjoner.
Har ikke brukt GIMP noe særlig, men er mulig det går der og.
Sist endret av Grimdoc; 5. august 2009 kl. 15:30.
Trådstarter
Sitat av lefsaker Vis innlegg
Han har åpnet bildet to ganger i redigeringsprogrammet
I den andre utgaven av bildet har han klippet ut bare personen
Den utklippede personen har han limt inn i bilde 1 og strukket personen litt
Vis hele sitatet...
altså, det ser jeg jo. spørsmålet var hvordan man gjør det, ikke hvordan det er gjort
Jeg synes det ser mer ut som om det er et bilde tatt med lang lukkertid hvor blitsen har fyrt to ganger og personen har beveget seg i mellomtiden.
Last ned Photoshop.
Bruk et å samme bilde, gjør det ene bilde mindre en det andre, kopier det lille bildet over i det store, åsså stiller du ned på ... hva var navnet på det..... . Det er en fungsjon som ofte ligger på høyre sider, (photoshop) som har no me å gjøre bilde gjennomsiktig.

Å tadaaa..

Vet ikke hvor mye det hjalp:P Men du får prøve

Du må huske at photoshop basserer seg på lag.
Et lag over et anet osv.
Sist endret av Themosthigh; 5. august 2009 kl. 15:48. Grunn: skriveleif
Sitat av azoo Vis innlegg
altså, det ser jeg jo. spørsmålet var hvordan man gjør det, ikke hvordan det er gjort
Vis hele sitatet...
Det er jo samme sak! Du mener å spørre om hvilke verktøy man må bruke, og da er svaret photoshop om du har cash eller er kriminell, eller gimp om du er blakk og ærlig.
I feks Gimp kan du bla redigere bilder og legge lag over. Om du redigerer et bilde først, så et annet, for deretter å legge de over hverandre, kan du få noe ala dette.

Du må lære det et program tenker jeg.
Eller som frosken sier over her, sett kamera på f.eks 20 sekunder. Det krever jo selvfølgelig at det er mørkt, slik som på bildet. Ha stativ! Også står personen f eks bak der på de 10 første, og går han fram og står der resten av tiden det tar og ta bildet.

Veldig veldig mange av Nikon modellene har muligheten til å ta 2 slike bilder i hverandre, men jeg har bare sett en Nikon eier gjøre det, har selv Canon, og klarer derfor ikke forklare det uten å google det, men det kan du fikse selv

Resten mtp photoshop er forklart over her av mange. Om det blir for vanskelig, send meg 2 bilder så skal jeg gjøre det for deg..
Sist endret av tafsern; 5. august 2009 kl. 17:15.
Trådstarter
Sitat av tafsern Vis innlegg
Eller som frosken sier over her, sett kamera på f.eks 20 sekunder. Det krever jo selvfølgelig at det er mørkt, slik som på bildet. Ha stativ! Også står personen f eks bak der på de 10 første, og går han fram og står der resten av tiden det tar og ta bildet.

Veldig veldig mange av Nikon modellene har muligheten til å ta 2 slike bilder i hverandre, men jeg har bare sett en Nikon eier gjøre det, har selv Canon, og klarer derfor ikke forklare det uten å google det, men det kan du fikse selv

Resten mtp photoshop er forklart over her av mange. Om det blir for vanskelig, send meg 2 bilder så skal jeg gjøre det for deg..
Vis hele sitatet...
har ingen bilder nå hehe men tenkte å lage et sånt bilde når jeg har et bilde haha..
men om noen kunne vist meg hvordan man gjør det, så jeg kunne gjort det senere en gang hadde det var fint
Det suverent enkleste er å gjøre det som froskenfredrik forklarer. Du går fint å gjøre det i photoshop også, men det er mer klønete, og hvis du har nada peil fra før blir det sannsynligvis ikke like bra heller.