Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 1396
Hei. Kjøpte en brukt xbox 360 av en fyr som heter (Bongass) etter han prøvde og scamme meg fant jeg Nettbyen hans (takk til Admins her) nå fant jeg ut at den ikke virker som den skal. det er en Xbox 360 (HD?) 20Gb. det som skjer er at Spillet bare Fryser etter en 10-15 min med spilling. jeg har lest litt på nett at det blir for varmt inni Xboxen og jeg har prøvd og ta den vekk fra TVen snu den legge den annerledes osv. ingenting funker. derfor spør jeg dere kjære NFF . hva er galt? må jeg kjøpe noen coolere elns? kan jeg ringe Microsoft og be om en ny en? han jeg kjøpte den av Ignorerer meg av en eller annen grunn. så må jeg ha papirer for og sende den tilbake til Microsoft? tror han sa han kjøpte den på komplett må den så gå dit?

Ikke kjøp fra en som heter Bongass.
Lyser den med røde lys, eller lyser den grønt som den skal gjøre?
Er det kun et spill som fryser, eller gjør alle spill dette?
Det lyser grønt og alt er normalt. bildet bare fryser. og det skjer ingenting. Nå har jeg spilt Forza i snart 15 min og det funker fjell. men Fifa 09 Virker ikke :S kjøpte det fra play.com
jeg har hat samme problemet med gta 4 og BF:BC

prøv å instaler spillene på Harddisken
funket for meg
krever det mye plass? og åssen gjør jeg det?
glem hva jeg sa jeg fant ut av det. skal prøve om det fikser problemet mitt.
sjekket lyset på strømforsnyningen din? om det ikke er grønt kan det være noe ugler i mosen der. uansett ville jeg registrert serienummeret på boksen på xbox.com, og du kan sjekke hvor garantien din ligger an. Mest sannsynlig vil du få RROD etterhvert, og da vil du være sikker på om du fortsatt har utvidet garanti.
Der frøys spillet. Kopierte det til Hardisken. jeg gjentar jeg spilte Forza i 15-20 min uten noe problem men fifa 09 går bare ikke. det er grønt lys på Strøm adapteren og Grønt lys på xboxen. hva gjør jeg? sender den inn ell?
åja en ting til. forrige eieren har registrert xboxen i hans navn så jeg får ikke registrert den!
Har du den koblet til nettet? Kanskje det er en bug i Forza, som trenger en oppdatering av programvaren? Om du er på nett, ber den deg isåfall om det automatisk.
Hvis dette skjer på flere spill, så er det nok ikke lenge før du får Red Ring! (desverre)
Sitat av møkk Vis innlegg
Har du den koblet til nettet? Kanskje det er en bug i Forza, som trenger en oppdatering av programvaren? Om du er på nett, ber den deg isåfall om det automatisk.
Vis hele sitatet...
det er en bug som gjør at jeg kan spille uten at Xboxen Fryser :P?

Redring? faen åsså da har den jævelen lurt meg :@
Sist endret av Toadftw; 8. juni 2009 kl. 23:21.
Red ring, da fryser xboxen din forever! MEn en rask telefon til Microsoft support hvor du forklarer situasjonen, så blir den fikset på et par uker!
Mener Fifa
Var sånn "siste utvei" å håpet at du ikke var koblet til nettet, så kunne det kanskje ordne seg med en simpel oppdatering.
Det er vel egentlig ikke noe å "anmelde" til noen heller, da det er salg mellom to privatpersoner?j

Leit når sånn som dette forekommer
Sitat av zero14 Vis innlegg
Red ring, da fryser xboxen din forever! MEn en rask telefon til Microsoft support hvor du forklarer situasjonen, så blir den fikset på et par uker!
Vis hele sitatet...
Det er det første jeg skal gjøre imorgen.

@Møkk:
er koblet til nettet og alt er fullt oppdatert
jeg vet ikke heilt om det går ann og annmelde han? jeg har jo logger der vi snakker på NFF og nettby der han sier at han prøvde og scamme meg. men siden han var så redd for at NFF skulle få vite det ekte navnet og adressen måtte han sende meg Xboxen sin.

så ja veldig trist.
Han har kanskje bedrevet litt feil markedsføring av sitt produkt, men det er vel ikke straight-up svindling heller. Da hadde du aldri fått en Xbox. Det er ikke værre enn at du ringer Microsoft Xbox-support, forklarer saken, og de bestiller reperasjon til deg istedet for at du gjør det over nettet.
Sitat av MannY Vis innlegg
Han har kanskje bedrevet litt feil markedsføring av sitt produkt, men det er vel ikke straight-up svindling heller. Da hadde du aldri fått en Xbox. Det er ikke værre enn at du ringer Microsoft Xbox-support, forklarer saken, og de bestiller reperasjon til deg istedet for at du gjør det over nettet.
Vis hele sitatet...
litt offtopich men men

Hey.

Hvordan fant du meg?



UNNSKYLD for alt dritten, jeg sender xboxen nå hvis jeg får adressa di - jeg ble bannet fra freakforum og det med god grunn, så jeg har den ikke lenger. Jeg trodde jeg skulle prøve å lure deg siden jeg fikk pengene på forhånd - men ettersom du fant meg her tør jeg uansett ikke.

Få adressa di innen kl 18.30 så får jeg sendt den i dag. Jeg har formatert harddisken på den nå, og du får med to par batterier til konsollen også. Er altså klar for sending og ligger på bordet rett bak meg.

Bare ikke lag noe mer styr - det er fint lite du kan gjøre. vi hadde ikke noe kjøpskontrakt, jeg kan uansett bare nekte på å ha noe med det å gjøre. Dessuten ba jeg aldri om å få pengene på forhånd. Er mer redd for at noen kommer og banker meg enn for politiet, derfor vil jeg sende den i dag.


Beklager for alt som skjedde, jeg ble litt dum i hodet når jeg trodde jeg greide å svindle noen for 1300kr. Sorry.

men seriøst, hvordan fant du meg?
Saken er vel løst da, hvis han sier han vil sende deg en ny og fungerende xbox? Eller er det snakk om den du har fått som ikke fungerer?
Det er snakk om at jeg har fått en Xbox som ikke fungerer. han har kontroll på Garanti papierer så vet ikke hvor mye det hjelper når jeg skal ringe Microsoft imorgen.
Hei. Etter 3 år fikk jeg samme problemet med min boks, etter div googling osv har jeg kommet frem til at det mest sannsynlig er gpu'en som begynner å gi seg. I mitt tilfelle var er garantien gått ut så jeg bare kjøpte meg en ny box (Gamestop kjører jo tilbud på arcade'n til 999,- nå)

trist at du er blitt scammet tho, men tviler på det er så mye du går går gjort om det er gpuen.
Sitat av mistenkt Vis innlegg
Hei. Etter 3 år fikk jeg samme problemet med min boks, etter div googling osv har jeg kommet frem til at det mest sannsynlig er gpu'en som begynner å gi seg. I mitt tilfelle var er garantien gått ut så jeg bare kjøpte meg en ny box (Gamestop kjører jo tilbud på arcade'n til 999,- nå)

trist at du er blitt scammet tho, men tviler på det er så mye du går går gjort om det er gpuen.
Vis hele sitatet...
Synd du ikke krevde din rett i forhold til forbrukerkjøpsloven da. På xbox er det fem års reklamasjon og du ville fått utbedret feilen din uten kostnad.
den var moddet og bannet fra live anyway, så like så greit å kjøpe en ny
Jeg har samme feil, jeg kjøpt meg en helt ny xbox arcade. Alle spill fryster etter 15-20 min med spilling, jeg åpnet xbox for å flashe den ( noe jeg ikke har gjort) så garantien er brutt. Hva gjør jeg?
Sist endret av ohcirlle; 15. juni 2009 kl. 20:43.
er ikke alltid de bryr seg om at garantiseglet er brutt. kompis av meg fikk rrod på sin flashede box (jeg som flasha den, så jeg husker at garantiseglet var glart brutt), han sendte den inn til MS og de reparerte den uten å si noe som helst.