Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 805
Hei.
Når jeg skal prøve å laste ned f.eks musikk fra Limewire eller å laste ned torrent så får jeg ikke tilkobling, men når jeg gjør det på hytta fra naboens internett så funker det. Vet ikke helt hva som er galt.
Noen som vet hva som er galt? Er det noen galt med mitt internett?
Håper på svar !
slå på upnp på routeren din
Trådstarter
13 0
for å være helt ærlig så skjønte jeg ikke mye .. er ikke så veldig flink med data...
hvordan slår jeg på upnp på routeren?
Du må logge deg inn på routeren. 192.168.0.1 eller 192.168.1.1 brukernavn og passord skal stå i bruksanvisningen som fulgte med, eller under selve routeren. Eller du kan google det opp.

Let etter upnp og aktiver den
Trådstarter
13 0
Ok. Takk for hjelpen =)
Trådstarter
13 0
Kan dere forklare meg hvordan jeg kan logge meg på routeren?
Sitat av pitmjaal Vis innlegg
Kan dere forklare meg hvordan jeg kan logge meg på routeren?
Vis hele sitatet...
Start>kjør>cmd>ipconfig - Skriv inn det tallet som står som standard gateway i adressefeltet ditt i nettleser. Trykk enter. Mulig du blir spurt etter brukernavn/passord. Da kommer det an på om det er din ruter/hvilken ruter det er..
Trådstarter
13 0
okei. jeg tror jeg gjort det nå.
Aktivere UPnP Services *
Tillat konfigureringsendringene via UPnP *
Tillate tilgang til Internett skal være deaktivert *
Jeg trykket på disse når jeg logga inn på routeren. har jeg gjort det riktig?
Sitat av pitmjaal Vis innlegg
har jeg gjort det riktig?
Vis hele sitatet...
Vel, virker det ? Det høres rett ut, men måten å teste det på er jo, uhm, å teste det. Så, har du gjort det riktig ?
Trådstarter
13 0
Det funket ikke .når jeg prøvde via uTorrent og limewire. Det kommer ingen tilkobling. vet du hva som eer galt?
Stusser litt på denne da, men er det en typo ?
Sitat av pitmjaal Vis innlegg
Tillate tilgang til Internett skal være deaktivert *
Vis hele sitatet...
Du bør vel ha aktivert tilgang til internett.
Har du enablet upnp i utorrent/sjekket om port er forwardet?
Trådstarter
13 0
Hva vil det si ? er dessverre ikke så veldig teknisk på pc.
men må jeg laste ned noe herfra? http://www.portforward.com/english/a.../Utorindex.htm
Trådstarter
13 0
Det står at den gjeldene porten er : 19696
Da åpner du utorrent og trykker ctr+g og sjekker der om den porten er åpen. Så kan du trykke ctr+p og se om upnp er enabled, tror den er det by default. Hvis ikke porten din er åpen, kan du gå på portforward og følge trinn som er beskrevet der. Lykke til
Trådstarter
13 0
den var ikke åpen :P
men når jeg er innne på portforward. hva skal jeg laste ned ?
skjønner ikke helt dette
hehe
Har du noen form for software firewall i Windowsen din, Norton eller andre lignende programmer?
Trådstarter
13 0
HAr bare AVG