Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  74 7318
Skulle gjerne sett reaksjonene på de såkalte "vennene" mine også, men og sette inn sin egen dødsannonse er vel i LITT drøyeste laget?
(Vet folk har sikkert sagt det tidligere i tråden)

Men si ihvertfall hvordan det går om du bestemmer deg for og "dø"
Trådstarter
Hehe, nei dette var vel gøy Eksperimentet er herved avsluttet, altså å se reaksjonene til tastatur cowboyer når det blir presentert et sådan scenario. Og det er jo også moro at vi har nesten 2000 visninger på kort tid på denne posten. Så bare ta det med ro, det skal ingen dødsannonse i avisen,ingen venner og familie skal lide for min iscenesatte død. Takk for deltakelsen alle sammen.
Sist endret av nautikk; 4. juni 2009 kl. 02:59.
Vent til du dør, etter døden tar du hidden cam og ser på reaksjonen på folka.

Nei men seriøst, høres gøy ut ! Men er mer redd for at foreldra osv finner ut, hva faen liksom :P
Sitat av nautikk Vis innlegg
Hehe, nei dette var vel gøy Eksperimentet er herved avsluttet, altså å se reaksjonene til tastatur cowboyer når det blir presentert et sådan scenario. Og det er jo også moro at vi har nesten 2000 visninger på kort tid på denne posten. Så bare ta det med ro, det skal ingen dødsannonse i avisen,ingen venner og familie skal lide for min iscenesatte død. Takk for deltakelsen alle sammen.
Vis hele sitatet...
Når kommer avhandlingen?
denne posten er avlsuttet og har ikke noe med det som egetlig var poenget mer.
men hvertfall så hørtes det morsomt ut

folk sparer ikke på kruttet her hvertfall
Sist endret av åjavelja; 4. juni 2009 kl. 16:39.
Sitat av Chassen Vis innlegg
Når kommer avhandlingen?
Vis hele sitatet...
For meg kan det se ut som at trådstarter i begynnelsen faktisk hadde lyst å gjennomføre dette eksperimentet sitt, men etter gode svar herfra fant ut at det ikke var så morsomt alikevell. Ikke ta dette for personlig nautikk, men etter din siste post her prøver du vel bare å skjule stoltheten din?
Sitat av Clr Vis innlegg
For meg kan det se ut som at trådstarter i begynnelsen faktisk hadde lyst å gjennomføre dette eksperimentet sitt, men etter gode svar herfra fant ut at det ikke var så morsomt alikevell. Ikke ta dette for personlig nautikk, men etter din siste post her prøver du vel bare å skjule stoltheten din?
Vis hele sitatet...
Jeg synes ikke dette "eksperimentet" var verken umoralsk eller forkastelig, jeg er bare interessert i hvordan han rent praktisk ville utføre "eksperimentet". Han kaller det for et sosiologisk eksperiment, noe som automatisk stiller sterke krav til metoden brukt i studiet. Jeg er altså interessert i å vite mer rundt studiet, bortsett fra at dette er noe han synes hadde vært morsomt/interessant/spennende å gjennomføre.
Sitat av nautikk Vis innlegg
Hehe, nei dette var vel gøy Eksperimentet er herved avsluttet, altså å se reaksjonene til tastatur cowboyer når det blir presentert et sådan scenario. Og det er jo også moro at vi har nesten 2000 visninger på kort tid på denne posten. Så bare ta det med ro, det skal ingen dødsannonse i avisen,ingen venner og familie skal lide for min iscenesatte død. Takk for deltakelsen alle sammen.
Vis hele sitatet...
Om kun forumtråden var prosjektet ditt, så synes jeg det var et bra et. For det beviser noe jeg alltid har ment, vi blander oss for mye

Når trådstarter ønsker svar på et spørsmål og skriver at han er klar over moralen og konsekvensene rundt emnet, klarer likevel flertallet å gi han en moralpreken - Selv om vi ikke har, etter min mening, nok "bakgrunnsstoff" rundt selve prosjektet.
Trådstarter
Sitat av dico Vis innlegg
Om kun forumtråden var prosjektet ditt, så synes jeg det var et bra et. For det beviser noe jeg alltid har ment, vi blander oss for mye

Når trådstarter ønsker svar på et spørsmål og skriver at han er klar over moralen og konsekvensene rundt emnet, klarer likevel flertallet å gi han en moralpreken - Selv om vi ikke har, etter min mening, nok "bakgrunnsstoff" rundt selve prosjektet.
Vis hele sitatet...



Hipp hipp hurra!

Denne brukeren har skjønt det! Du tok faktisk ordene ut av munnen, eller hendene mine. Sosiologi er et forholdsvis vidt begrep, og kan utøves pr.internett også. Håper mange av dere så nytte av denne posten,og kanskje det gikk opp et lys for noen også. Uansett, det var veldig morsomt at såpass mange deltok og at vi fikk så mange visninger på posten.

Nå kan vi kanskje la moderatoren stenge denne posten? Eventuelt bare stenge for flere innlegg.

Takk og farvel

Regards
Nautikk
"Sosiologi er et forholdsvis vidt begrep, og kan utøves pr.internett også."

Ok, på hvilken måte? Synes du kunne ha redegjort mer for "eksperimentet" ditt, da det av førsteinnlegget ditt kan se ut som at du har null peiling på hva både sosiologi og eksperiment betyr.

Det virker rett og slett som at du ikke har peiling på hva du holder på med. Og det å skjelle ut alle som reagerer på "eksperimentet" ditt er bare latterlig, da du er skyld i det selv.

Hvis du mot formodning faktisk hadde en gjennomtenkt plan med denne tråden hadde det vært fint hvis du redegjør for de påstandene du hadde før eksperimentet, og om/hvordan disse ble bekreftet/avkreftet.
Trådstarter
Sitat av Chassen Vis innlegg
"Sosiologi er et forholdsvis vidt begrep, og kan utøves pr.internett også."

Ok, på hvilken måte? Synes du kunne ha redegjort mer for "eksperimentet" ditt, da det av førsteinnlegget ditt kan se ut som at du har null peiling på hva både sosiologi og eksperiment betyr.

Det virker rett og slett som at du ikke har peiling på hva du holder på med. Og det å skjelle ut alle som reagerer på "eksperimentet" ditt er bare latterlig, da du er skyld i det selv.

Hvis du mot formodning faktisk hadde en gjennomtenkt plan med denne tråden hadde det vært fint hvis du redegjør for de påstandene du hadde før eksperimentet, og om/hvordan disse ble bekreftet/avkreftet.
Vis hele sitatet...
Haha. Du har jo ikke peiling på hva du snakker om. Du vet tydeligvis veldig lite om sosiologi, og forsåvidt begrepet eksperiment. Du virker ikke som du forstår hele essensen med dette, og å forklare det til deg når du er i den angrepsposisjoner du er vil jeg anse som fånyttes.

Sosiologi er jo forsåvidt studering av mennesket i samfunnet og dets oppførsel i gitte situasjoner.
Som sikker du skjønner, er det nettopp det jeg har gjort i denne forumtråden her.
De jeg går i lære hos har fulgt med denne posten og er meget fornøyd med resultatene. Men kanskje ikke så rart, det taler jo for seg selv.
Sist endret av nautikk; 5. juni 2009 kl. 16:07.
jamen yolo da.
luni's Avatar
Sitat av nautikk Vis innlegg
Haha. Du har jo ikke peiling på hva du snakker om. Du vet tydeligvis veldig lite om sosiologi, og forsåvidt begrepet eksperiment. Du virker ikke som du forstår hele essensen med dette, og å forklare det til deg når du er i den angrepsposisjoner du er vil jeg anse som fånyttes.

Sosiologi er jo forsåvidt studering av mennesket i samfunnet og dets oppførsel i gitte situasjoner.
Som sikker du skjønner, er det nettopp det jeg har gjort i denne forumtråden her.
De jeg går i lære hos har fulgt med denne posten og er meget fornøyd med resultatene. Men kanskje ikke så rart, det taler jo for seg selv.
Vis hele sitatet...
Hvis du har noen som helst befatning med sosiologi burde du ha fått med deg den viktigste delen av forskningsmetoder, nemlig etikk. Enhver seriøs sosiologistudent vil informere deltakere om forsøket i ettertid på en langt bedre måte enn du har gjort her.

Enhver seriøs utdanningsinstitusjon hadde strøket deg umiddelbart.
dette er jo selvsagt bare piss, han ble tilfeldigvis reddet av at noen spurte om denne tråden var eksperimentet, også tenkte han, ja faen, det kan jeg si, siden alle synes det var teit. Da vinner jeg liksom. lurer på hvem etiske komite som har godkjent dette forsøket i såfall, høres passe sært ut, men om det faktisk er tilfellet, så er det jo spennende, da kan du jo legge ut dataene du har samlet inn og presentere resultatene/hypotesene osv av eksperimentet?

Lurer også på hvor du går i lære? hvilken instutisjon er det snakk om?
Sist endret av seven_up; 5. juni 2009 kl. 16:32.
Litt offtopic, men en "fun fact" om dødsannonser: Marcus Garvey leste sin egen dødsannonse i avisen, ble så sjokkert at han fikk TO hjerteinfarkt, og døde, samme dag som den falske dødsannonsen stod på trykk.
Sitat av charz0r Vis innlegg
Litt offtopic, men en "fun fact" om dødsannonser: Marcus Garvey leste sin egen dødsannonse i avisen, ble så sjokkert at han fikk TO hjerteinfarkt, og døde, samme dag som den falske dødsannonsen stod på trykk.
Vis hele sitatet...
Det er noe å tenke på, hvis besteforeldrene dine leser din fake dødsannonse. Ettersom jeg har forstått så leser mange av den eldre garden dødsannonsene for å se om gamle venner eller beskjente har tatt ferden...
Trådstarter
Jeg er en faktisk en professor på en høyskole. Og at dere våger å omtale meg på denne måten er aldeles uhørt. Jeg har en ph.d i ad.hd.
Sitat av nautikk Vis innlegg
Jeg er en faktisk en professor på en høyskole. Og at dere våger å omtale meg på denne måten er aldeles uhørt. Jeg har en ph.d i ad.hd.
Vis hele sitatet...
Når jeg åpner profilen din så står det:
Yrke : fisker, tilbake på skolebenken til høsten

Og når vi ser videre på profilen din så har du skrevet under IT-erfaring: Fagbrev IKT - lol

Seriøsiteten din virker ikke så utrolig stor, som du prøver å formidle den her i tråden.
Troll, eventuelt shitkid som har det morsomt. Tror det bare er å gi han en liten pause fra forumet.
Sitat av nautikk Vis innlegg
Jeg er en faktisk en professor på en høyskole. Og at dere våger å omtale meg på denne måten er aldeles uhørt. Jeg har en ph.d i ad.hd.
Vis hele sitatet...
Hvorfor er du professor hvis du har en doktorgrad, egentlig?
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av charz0r Vis innlegg
Litt offtopic, men en "fun fact" om dødsannonser: Marcus Garvey leste sin egen dødsannonse i avisen, ble så sjokkert at han fikk TO hjerteinfarkt, og døde, samme dag som den falske dødsannonsen stod på trykk.
Vis hele sitatet...
Stroke = infarkt eller blødning i hjernen, ikke hjertet, men fortsatt en helvetes ironisk måte å dø på.
Sist endret av robhol; 5. juni 2009 kl. 17:10.
Trådstarter
Useriøs? Jeg er en professor. Har skjegg og briller, bruker en snål hatt og flanellbukser på fritiden. Hva mer kan dere forlange? Jeg håper å bli tatt litt mer seriøst i mine fremtidige tråder som forøvrig blir å dreie seg om hårnåler og barberskum.
Tror ikke det skal være noe problem å få annonsen inn i avisa...

Men hvis dette virkelig er ment som et seriøst eksperiment bør du jo være rimelig orientert om tidligere studier på dette området før du setter i gang..

Hvis alt skal dokumenteres hjelper det jo lite at den fysiske annonsen ikke kan spores til deg, så da burde du kanskje ringe jusformidlingen, sjekke lovverket, el lignende for å forsikre deg om at du ikke kan bli dømt for forfalskning. For det kan bli heavy...
oi... trodde jeg hadde lest siste side.... Men ble en ufarget tilbakemelding til de to-tre første sidene av denne tråden da...
Sist endret av reeferess; 6. juni 2009 kl. 00:50.
Sitat av nautikk Vis innlegg
Useriøs? Jeg er en professor. Har skjegg og briller, bruker en snål hatt og flanellbukser på fritiden. Hva mer kan dere forlange? Jeg håper å bli tatt litt mer seriøst i mine fremtidige tråder som forøvrig blir å dreie seg om hårnåler og barberskum.
Vis hele sitatet...
LOL. Jeg vet hvem du er.
Trådstarter
Busted. I guess.