Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1846
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Kan noen forklare meg noe om dette?
Hva er det, hvordan virker det.
Tenker i første omgang om spill.
Sist endret av Ignifer; 18. november 2008 kl. 20:26.
Kan ikke alt for mye om cracker, men det er generelt sett små filer du laster ned som erstatter det orginale "start-program"-ikonet og gjør så du ikke trenger CD. Veldig dårlig forklart så slenger ved en wiki: http://en.wikipedia.org/wiki/No-CD_crack

Patch er enkelt å greit en oppdatering til et spill. Det kan være filer du må/burde laste ned for å fjerne bug og eventuelt andre oppdateringer.
wiki: http://en.wikipedia.org/wiki/Patch_(computing)
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Trådstarter
så om jeg vil om jeg vil laste ned ett spill trenger jeg en krack? dette er ei ekstra fil?
Som oftest når du laster ned spill i disse dager laster du jo ned .iso filer som du mounter med f.eks daemon tools som får pc'en til å tro at det er en cd som står i... Da trenger du ikke en "no cd crack" .. Men om du f.eks laster ned et spill i .exe/.zip etc kan det være du trenger en "no cd crack".. Men i disse tilfellene følger det vanligvis med... Hva er problemet? Har du lastet ned et spill som ikke fungerer?
Patch er en oppdatering av spillet, Crack er når du erstatter systemfiler for spillet for å få det til å starte uten den orginale cd/dvd'n. Crack kan enten være en eneste .exe fil, eller flere .dll filer feks.
Sitat av terrapimp Vis innlegg
Som oftest når du laster ned spill i disse dager laster du jo ned .iso filer som du mounter med f.eks daemon tools som får pc'en til å tro at det er en cd som står i... Da trenger du ikke en "no cd crack" .. Men om du f.eks laster ned et spill i .exe/.zip etc kan det være du trenger en "no cd crack".. Men i disse tilfellene følger det vanligvis med... Hva er problemet? Har du lastet ned et spill som ikke fungerer?
Vis hele sitatet...
Det følger jo alltid med en såkalt "crack" i spill du laster ned som er iso. filer også. Eller er ikke dette en crack? Det er ihvertfall noe som gjør at spillet tror at spillet er ekte liksom. Beklager min dårlige forklaring...
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Patch/crack: Begge gjør stort sett samme greia ved å endre EXE-filen og ta bort eller modifisere delene som har med CD-sjekk å gjøre.
Fixed EXE: En EXE-fil uten denne beskyttelsen (altså, ferdig cracket)
ISO: Bilde av originalplata.
Fixed image: Bilde, ikke av originalplata, men som regel mindre. Nøyaktig hvordan/hvorfor dette virker er jeg ikke sikker på.
Sist endret av robhol; 19. november 2008 kl. 18:40.
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Trådstarter
prøver å laste ned call of duty 5, men får det ikke til å virke..
jeg er heelt amatør på dette..
Hadde vert greit med hjelp på akkurat dette..
Har henta ned iso fil, og brukt uTorrent for å hente ned, men får det ikke til å funke.
Får lastet ned, men ikke instalere eller spille spillet...
Bruk f.eks. www.daemon-tools.cc for å installere, deretter kopier cracken som ligger på iso-fila over exe-fila i COD-mappa.

Det står instruksjoner i nfo-fila som skulle ha fulgt med når du lasta det ned.
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Trådstarter
tror ikke dere forstår hvor lite peil jeg har..
Trur jeg raner ei gammel kone og kjøper spillet istedet!
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Sitat av robhol Vis innlegg
Patch/crack: Begge gjør stort sett samme greia ved å endre EXE-filen og ta bort eller modifisere delene som har med CD-sjekk å gjøre.
Fixed EXE: En EXE-fil uten denne beskyttelsen (altså, ferdig cracket)
ISO: Bilde av originalplata.
Fixed image: Bilde, ikke av originalplata, men som regel mindre. Nøyaktig hvordan/hvorfor dette virker er jeg ikke sikker på.
Vis hele sitatet...
Syyykt seint svar, men jaja, Fixed Image, eller Mini-Image, som det også kalles, er en image-fil (alt du kan mounte som cd/dvd) som er gjort så liten som mulig, og at spillet fortsatt tror det er orginalplata.

Ignifer, holdt deg til butikker/Steam/ol.
1: Last ned daemon tools som andre har nevnt. Daemon tools er som en fake cd-rom dvd-spiller i datamaskinen. I stedet for å putte en cd fysisk inn i dvd-spilleren som du hadde gjort hvis du hadde kjøpt spillet, "mounter" man iso-fila (som her representerer et "bildekopi" av en ekte dvd).

2. Så går du opp min datamaskin og da ser du at det står en dvdspiller der med en fake dvd inni seg.

3. Start innstalasjonen ved å dobbelklikke på dvd-spiller ikonet. Så følger du instruksene som kommer opp og innstalerer som du har innstalert hvilket som helst vanlig spill.

4. Vanligvis Ligger en crack (forklart i andre poster) på cd'en i en mappe som heter noe sånt som "crack" eller "deviance" eller et annet navn som ikke hører hjemme på cd'en. Når du finner denne filen som ser nøyaktig ut som exe-filen til spillet kopierer du den.

5. Finn mappen som du innstalerte spillet i (sikkert noe sånt som c/program files/activition/call of duty og lim inn filen i denne mappen. Når den spør om du vil erstatten den filen du kopierer med exe-fila som allerede ligger i mappen svarer du "ja".


Ok ingen revolusjonerende forklaring dette her, men det ligger vanligvis en forklaring i mappen hvor det nedlastede innholdet ligger, altså den mappa hvor alt som du laster ned med uTorrent kommer.

Lykke til, klarer du det med et spill, er det nogenlunde likt med alle andre spill man laster ned, og da kan du ha flere bøtter med moro! jiha