Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  31 8534
Hei.

Så nettopp en reklame på tv om http://www.mr123.com

Er det noen som har kjennskap til denne nettsiden?
Virket i værtfall meget merkelig ut.
Er vel i samme gate som hitbid om ikke jeg har misforstått?
Om du leser litt på siden finner du fort ut hvordan det fungerer.

Mr123 er en morsom og spennende måte å kjøpe merkevarer på for en brøkdel av den reelle prisen.
Mr123-auksjonen fungerer akkurat som tradisjonelle auksjoner, men budene kan kun høynes med 10 øre om gangen. Hvis du vil legge inn bud uten å registrere deg, kan du sende budet inn pr SMS. Dette koster 15 kr. Hvis du registrerer deg på nettstedet, kan du kjøpe billigere bud – de ligger mellom 7,70 og 14,90 kr, avhengig av hvor mange du kjøper om gangen.

Ved siden av hvert produkt ser du en klokke som teller ned fra starten av budtiden. Budtiden kan være alt fra 15 sekunder til 4 minutter. En auksjon stenger når ingen har høynet budet ditt innenfor den angitte tiden. Hvis noen byr mot deg, starter nedtellingen på nytt.
Vis hele sitatet...
Som du skjønner, når noe da blir solgt for 100kr, har 1000 stk bydd. Dvs, de tjener utrolig mye på sms-tjenestene.
Sist endret av Volch0k; 22. mai 2009 kl. 16:18.
Lukter som driten jeg presser ut etter en kveld med øl og babber.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Dette er vel bare enda en reinkarnasjon av lignende sider vi har sett tidligere.

Sider som dette regnes vel som lotteri, og er i så tilfelle ulovlige.
Sist endret av nso; 22. mai 2009 kl. 16:18.
så dumt; du må kjøpe bud for å by på tingene de selger.

dette lukter svidd lang vei.
19.........bokstaver
bavarai's Avatar
Jeg kjente igjen det ene navnet og er lokalt her (karmøy) så personene er iallefall noe reelle.
En playstation til 19kr.. Helt ny?

Siterer Paul fra Svindlertrisk, eller mer kjent som The real hustle"

"If it`s too good to be true, It probably is-." Ha den i bakhuet
men så virker reklamen VELDIG seriøs åsså da
Sist endret av JibbeSander; 22. mai 2009 kl. 18:13.
Det er vel elementær matematikk at når man betaler 15 kroner for å øke et bud med 10 øre så koster ikke varen deg 10 øre. Nei fysj og fei dette er lurendrei *unz unz unz*
Lite kontroversiell
ticks's Avatar
Dette er ingen scam, og heller ikke lureri? Bare en veldig ekkel forretningsidé som går ut på å lure forbrukere som ikke er så kloke.

Ta en Nintendo DSi, produktverdi 1690kr, som ble solgt for 106,3kr. Tenker man "for en utrolig heldig kar", som "sparte" 1500kr på saken? Neppe.

Da produktet ble solgt for 106,3kr betyr det at det har vært lagt inn 1063 10-øres bud. På høyre side kan man lese at hvert ti-øres bud koster mellom 7,7kr og 15kr. Eierne av nettstedet har da dratt inn 15945kr (i beste tilfelle) eller 8185kr (i verste tilfelle), bare på den ene auksjonen. Det sier da seg selv at det er mange tapere som har mistet mange penger. Det sies ingenting om hvor mange 15-kroners bud denne karen har lagt inn før han vant. For alt hva vi vet har det vært to stykker som har lagt inn bud, det vil si at de har lagt inn bud til en verdi av 7972,5 kroner. HVER.

Latterlige saker.
Sist endret av ticks; 22. mai 2009 kl. 18:37.
Genialt konsept når de tjener 35000 på å "gi bort" en Acer til 230 kroner.
Sist endret av Astron; 22. mai 2009 kl. 19:51.
Sitat av Astron Vis innlegg
Genialt konsept når de tjener 35000 på å "gi bort" en Acer til 230 kroner.
Vis hele sitatet...
Må si meg helt enig med Astron her, er rimelig gjennomtenkte de som har kommet med det konseptet her. Det burde heller vært ulovlig å vært så dum å la seg lure av slikt.
Det som er genialt med dette konseptet er jo at du bare kan øke med 10 øre. Hvis en vare bare koster 150 kr, tenker jo folk "Wow, det var billig!".
Tastaturkriger
Deezire's Avatar
Nå har det vel seg slik at konseptet ER ulovlig. Hitbid sin norske avdelinge ble hvertfall sanksjonert ganske kjapt vekk av NORID.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Så da kan vi hjelpe folk som er naive nok til å gå på slikt: Help -> Report Web Forgery -> Markér med "Fraud"
dette er jo ikke svindel. selv om du bruker 500,- på bud, å kjøper en gjenstand til en verdi av 5000,- for 1000,- så har du allikevel kjøpt en billig vare. Som smart kunde kan du gjøre ett kupp. Men er du ikke smart kan du ende opp med null varer selv om du har betalt for mange bud.

Ta meg f.eks:

Fikk 10 gratis bud ved registrering. brukte 6 bud fpr å kjøpe 50 bud for 11,-
Jeg hadde da fått tak i 54 bud for 11,-
Jeg brukte så 34 bud å fikk kjøpt en telefon med butikkpris på ca. 2400 til 39,-

Jeg har altså betalt 50,- for en telefon av verdi 2400,-

Men det geniale for folka bak denne auksjonen er at det totalt har hvert nesten 400 bud på gjenstanden. Noe som betyr at de tjener gode penger på å selge budene. Ikke svindel, Ikke lureri. Sleipt ja, men kan ikke se at dette skulle være på kant med loven.
Sist endret av Skoms; 24. mai 2009 kl. 21:11.
Nå får man dog bare 2 bud ved reg.
Bruk koden TV når du regger deg, så får du visstnok 100,- gratis, om ingen har sagt det før ^^
EDIT: På bunn av siden står det: Patentanmeldt. ?
Sitat av petray Vis innlegg
Nå får man dog bare 2 bud ved reg.
Vis hele sitatet...
Man får 10 bud hvis man bruker koden tv. Ikke skriv usannheter. Kan gjøre folk forvirret vettu
Men avslutter de budrunden når de har nådd en viss inntekt eller når de selv ønsker?

Hvis så er tilfellet vil jeg kalle dette scam.
Sitat av Simplicity Vis innlegg
Men avslutter de budrunden når de har nådd en viss inntekt eller når de selv ønsker?

Hvis så er tilfellet vil jeg kalle dette scam.
Vis hele sitatet...
Det avslutter når ingen andre byr på det du har budd.
Er du f.eks først til å by på en ny vare og ingen andre byr. Kjøper du varen for .10øre.
Sitat av Eriixn Vis innlegg
Det avslutter når ingen andre byr på det du har budd.
Er du f.eks først til å by på en ny vare og ingen andre byr. Kjøper du varen for .10øre.
Vis hele sitatet...
eeeh 15 kroner mener du vel?
Ikke hvis du bruker de 10gratis budene du får
Sitat av Kanoner Vis innlegg
eeeh 15 kroner mener du vel?
Vis hele sitatet...
10 øre hvis du bruker gratisbudene dine
eller kanskje 5 kr. Kommer ann på hva du har betalt for budet.
Se på en tilfeldig auksjon hvordan budene øker. Du må nok regne med å bruke MANGE bud om du skal vinne, eller være rimelig heldig.
Ser ut som at de har en del "falske" brukere som automatisk byr over deg helt til de har tjent inn igjen produktet de selger.
Sitat av Remien Vis innlegg
Ser ut som at de har en del "falske" brukere som automatisk byr over deg helt til de har tjent inn igjen produktet de selger.
Vis hele sitatet...
Det skal du ikke se bort i fra... DET må iallfall være ulovelig

Ser det er noen har budd 3092.20kr for en oppussing til en verdi av 40 000 kr.. Jeg tør ikke rekne på hvor mye de har tjent på det
Sist endret av A-H; 24. mai 2009 kl. 22:52.
Sitat av A-H Vis innlegg
Det skal du ikke se bort i fra... DET må iallfall være ulovelig

Ser det er noen har budd 3092.20kr for en oppussing til en verdi av 40 000 kr.. Jeg tør ikke rekne på hvor mye de har tjent på det
Vis hele sitatet...
Ca 200 til 450k
Faen så bakmennne mä tjene pä det her
Sitat av binkabi Vis innlegg
Ca 200 til 450k
Faen så bakmennne mä tjene pä det her
Vis hele sitatet...
3092.20 x 10 = 30922 bud

30922 x 15kr = 463,830 kr

Det er det de tjener på budene..

463,830 + 3092 = 466,922 kr (etter personen har betalt)

Overskudd: 466,922 - 40,000 = 426,922 kr
Jeg har sett litt på disse auksjonene, og så og si alle budene kommer inn mellom 0>5 sekunder før tiden går ut, uansett om det er en støvsuger eller en mac. Jeg syntes det er en smule mystisk, spesielt da den ene auksjonen kom ned på 0 og teksten "kontrollerer budet" kom opp i noen sekunder før den ble bumpet opp til 25 sekunder igjen. Lukter svidd.

En samsung led-tv de selger er i skrivende stund oppe i 2246.50, noe som vil si at de har tjent mellom 170k til 336k på den budrunden.

Men, dum som jeg er, noen som har tv-koden så jeg kan få meg noen gratis forsøk?