Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 859
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Dette KAN har relevans med noe hardware problemer jeg har ettersom at problemet inntraff NÅ og hardware problemet ikke er løst. Men det ville vært merkelig isåfall.

Windows ville bare sjekke aktiviseringsnøkkelen min, denne skrev jeg inn. Nå er alle filene mine fjernet. Ikke så farlig, siden dette kun er en gaming PC. Det værste er egentlig alle dokumentene med scripts som er borte.

Noen som vet hvordan dette kan sje? Formateringen må ha sjedd på skunder...

P.S: Jeg vet ikke hvaslags info jeg kan gi som er relevant, jeg har Vista 32bit, men dette virker nesten absurd.
Sist endret av Sio; 10. mai 2009 kl. 15:57.
Mest sannsynlig har windows bare gitt deg en ny bruker. Se under "cUsers" om det er flere brukere der (mener at det vare der vista gjemte slikt).
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Trådstarter
Jeg burde ha nevnt dette. Men jeg har også sjekket hardisken min og nesten all plassen er ledig.
Det er egentlig ingen krise, det viktige er på internett og skole-laptopen min. Kunne trengt en reformatering egentlig, men det skal jo ikke være slik. Og hvordan er det mulig? En reboot og alt er borte? Formatering tar tid. Dessuten har jeg ting som en ny MSN, firefox og oppgradert Nvidia kontrolpanel som jeg innstalerte før rebooten.

Edit: ANGST! Vista er på Norsk!

Fikk lyst på Linux nå . . . Ikke første gangen.
Sist endret av Sio; 10. mai 2009 kl. 16:07.
Systemgjenoppretning? Hvis det er det i vista da :P
Når skal folk skjønne at om du er redd for at bugs plutselig skal spise opp filene dine, eller at noe helt absurd som ikke engang hører hjemme i eventyrland skal skje, så KAN DU IKKE HA VISTA.

VISTA = en praktisk spøk fra microsoft.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Trådstarter
Leeenge siden jeg lagde et systemgjennopprettingspunkt. Kan sjekke da... Har egentlig ikke gidda å sjekket fordi jeg har ingen ide om hvor lenge siden det var :P

Ingen vits om det var før forrige uke egentlig. Alt jeg vil ha er dokumentene mine.

Blueshift: Vanligvis blir jeg litt irritert av poster som bare flamer softwaren/hardwaren du bruker, men denne gangen tror jeg faen meg du har rett!
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Trådstarter
Heey vent litt...

10.05.09 "Windows Update"

Betyr dette at den lagde et gjennopprettingspunkt rett før det skjedde?
Kan være at dette egentlig bare er et punkt som ble lagd nå nylig, sånn, etter problemet egentlig.
Tempting... på den andre siden, mange innstallasjoner er alleredet gjort.

Edit: Kom på noe, systemgjennopretting røre vel egentlig aldri filene mine?
Bare innstillinger og siste innstalasjoner osv? Right?
Sist endret av Sio; 10. mai 2009 kl. 16:33.
Sitat av Sio Vis innlegg
Heey vent litt...

10.05.09 "Windows Update"

Betyr dette at den lagde et gjennopprettingspunkt rett før det skjedde?
Kan være at dette egentlig bare er et punkt som ble lagd nå nylig, sånn, etter problemet egentlig.
Tempting... på den andre siden, mange innstallasjoner er alleredet gjort.

Edit: Kom på noe, systemgjennopretting røre vel egentlig aldri filene mine?
Bare innstillinger og siste innstalasjoner osv? Right?
Vis hele sitatet...
Wrong. Har ikke Vista selv, så dette er annenhånds info. Men det samme skjedde noen jeg kjenner, og etter en systemgjenoppretting var filene tilbake. Verdt et forsøk?
Jeg trodde forresten det samme selv. Men det gjelder vel ikke Vista da?
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Trådstarter
Tingen er at jeg startet systemgjennoppretting og der står det:
"Systemgjenoppretting påvirker ikke dokumenter, bilder eller andre personlige data, og du kan angre prosessen etterpå. [COLOR="Blue"]Hvordan fungerer systmegjennoppretting?[/COLOR]"

Jeg kan angre? Den biten leste jeg ikke. Jo jeg setter i gang etter en lang innstalasjon som er i full sving nå.
Sist endret av Sio; 10. mai 2009 kl. 16:52.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Trådstarter
Så I natt som var så slo PCn seg på av seg selv. Det vekket meg, men jeg gadd ikke å stå opp. Da jeg våknet var skjermen av og jeg klarte ikke å starte den. Forced shutdown to ganger også gikk jeg på badet, alt var enda svart. uansett om alt var koblet till. Da jeg hadde pusset tennene var firefox oppe...

En kompis av meg tar med Windows7 cd og Ubuntu cd på skolen idag.
Microsoft leker med deg. Nå vet du ihvertfall at du ikke skal stole på vista:P hehe

Ha alltid backup av ting som er viktige
Blueshift:
Idiot, Vista var bugget i starten, men er etter min mening (selv om jeg kjører linux på 90% av maskinene mine) et veldig bra operativsystem .

OP:
Systemgjenoppretting skal ifølge (og har aldri gjort noe annet for meg) bare "skru tilbake tiden" på programmer osv .
Sitat av Wikipedia
System Restore is a component of Microsoft's Windows Me, Windows XP and Windows Vista operating systems that allows for the rolling back of system files, registry keys, installed programs, etc., to a previous state in the event of malfunctioning or failure.
Vis hele sitatet...
Min anbefalning vil være å boote opp med en Ubuntu live CD og søke etter filene , så finner du ut om de eksisterer .