Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 885
håper noen kan hjelpe meg, for nå begynner jeg seriøst å bli lei bluescreen! Får en irriterendes bluescreen når jeg spiller.. Det står: Dump of physical memory og litt forskjellige bokstaver og tall.. Håper å finne ut om det er noe jeg kan få gjort for å slippe dette og få en litt mer stabil pc..

Pc'n jeg sitter på er en hjemmesnekra pc.. Asus A7V333 hovedkort, AMD Athlon XP 1900+ 1,66Ghz prosessor, 2x512mb pc2700 333mhz ram, Nvidia Geforce4 Ti4600 128mb skjermkort og en 300W strømforsyning.. Og så kjører jeg win2k som operativsystem..
// off topic: Fant en gang ett program hvor du kunne endre fargen på bluescreen (til feks rød bakgrunn osv..), hvis det er fargen du er lei

Jeg hadde problemer med dårlig stabilitet for en stund siden. Da viste det seg at minnet var dårlig. Dette kan i såfall testet med memtest86

lykke til uansett

edit

Kan jo legge med linker til det jeg skriver om:
BSODPROP ble beskrevet på digi.no. Det spørs om dette funker på annet en win 95 og 98..

memtest86 kan hentes fra www.memtest86.com

/edit
-------
Sist endret av shel; 19. februar 2003 kl. 18:54.
Trådstarter
30 0
Kjørte testen, fikk 522 feil i test 5.. Får teste noen andre ram brikker på pc'n og se om det hjelper..
Takk for hjelpen!

Greit med en annen farge i ny og ne! Blir litt lei blått etterhvert.. :P
Er det egentlig noen som har nytte av det som står på blåskjermene i det hele tatt?
Man har vel nytte av det som står på blåskjermen. I dette tilfellet vil jeg tro det har noe med minne å gjøre, men vet ikke hva
Årsaken til at blåskjermen kommer opp vises jo som regel, så i den forstand er det jo nyttig.
Shel , takker for nyttige linker
Opprinnelig postet av arniemar
Årsaken til at blåskjermen kommer opp vises jo som regel, så i den forstand er det jo nyttig.
Vis hele sitatet...
Årsaken er et virus som kommer fra Redmond Imperiet, sansyligvis heter det et eller annet med Win#?.exe - og DET er unyttig (Da en gang ikke "ingeniørene" hos ICL/M$ vet hva det betyr.)

Bytt til et Operativ System, der er fler!(http://www.fuckmicrosoft.com (mange av dem er gratis, jf lista til venstre)) det er bedre å "drepe" en WINE, evt. WMWare enn å få blå skjerm.

TIPS & TRICKS - Gå og se filmen Dead Man (Jim Jarmosch, eller hva han nå heter) også kommer det for en dag sakte men sikkert at livet er forr kort til å sløse det bort på Micro$oft.
--
Wintel = VHS
Mac = LaserDisc
BSD/Linux = DVD

visste du at MacOS X er BSD med Aqua/Finder som vindustjener?
Sist endret av fxxked; 20. februar 2003 kl. 16:38.
Blåskjermer og andre feilmeldinger generelt, tar jo utgangspunkt i 16-talls systemet. Så om du kan dekode hexa-desimal systemet, så kan du jo faktisk lese hva som står der. Kan være nyttig.
[off-topic]
fxxked: Han heter Jim Jarmusch. Kan egentlig ikke fatte hvordan du kan sette dead man inn i denne konteksten. Er vel ikke noe poeng i å "trampe" på win i denne tråden. var jo tross alt HW problemer ikke problemer med win. Jeg har hatt minne problemer med linux og da ble jeg bare slengt tilbake til root login noen sek. etter jeg hadde logget meg på. Må si jeg har mere sansen for en kryptisk blå skjerm da.

btw. er vel livet egentlig for kort til å sløse det bort på data i det hele tatt ?
[/off-topic]
fxxked: Spar på pusten din
Trådstarter
30 0
Tror problemet er minnet eller hovedkortet.. Har bygd en pc til faren min med ca de samme delene og den er stabil som faen.. har en følelse på at det er hovedkortet, for jeg prøvde å få joysticken min til å virke her om dagen, men den ville visst ikke virke på den nye.. Joysticken funka på en annen maskin jeg prøvde den på.. Skal teste og feilsøke litt når jeg kommer hjem fra ferie og håper pc'n funker litt mer..