Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  29 3031
Tynn i håret
ha12d's Avatar
Litt usikker på hvor denne posten skal men la gå:

Sent på 90-tallet havnet jeg på fylla med Joacim Nielsen på Kolvereid i Nord-Trøndelag. Nå har det seg sånn at jeg våkna opp med hans personlige notater der mange av hans sanger, pluss tlf-nr til mange kjente artister (b.la Lars Lillo Stenberg) var skrevet (kladdet)...Har sinnsykt dårlig sammvittighet for denne kvelden så plis spar meg for pekefingren
Det jeg lurer på er: Hva kan dette være verd nå i dag og evt er det verd og selge nå eller vente?
Om du fortsatt har dårlig samvittighet, så ikke selg den, men gi den til hans familie.
Verdi på noe sånt er vel ikke mye. Hvertfall ikke i mine øyne.
Tynn i håret
ha12d's Avatar
Trådstarter
Takk for innlegget. Har tenkt på å gi den til familien hans eller eksen May Irene. Tror hun kunne hatt mye glede av den. Sikkert veldig vanskelig og sette en pris på uansett..
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
du gjør som du vil, men ville nok gitt denne til nærmeste familie ja.
dæven!
du sitter på noe maange ville hatt fingrene i ass!
kan du ta bilde av den og legge ut?
ville vert rått!
Tynn i håret
ha12d's Avatar
Trådstarter
Skal prøve å fikse et bilde 7kr8. Får det ikke til idag desverre da jeg er bortreist for helgen..
Sist endret av ha12d; 28. mars 2009 kl. 12:49.
Så kommer karma inn i bildet. Hva er best, tjene kanskje noen tusenlapper på å selge den. Eller kanskje gi et flott minne til noen i hans familie. Noe de kan ha for alltid. Hvis det hadde vært meg hadde jeg også blitt dratt mellom moralen. Men til slutt ville jeg innsett at de pengene jeg kunne fått for den ikke ville gi meg like stor glede, som jeg kanskje kunne fått av å se ansiktet til noen i hans familie sette pris på det jeg hadde gjort. Lykke til, håper du gjør det rette!
Det tror jeg finnes mennesker som vil betale en del penger for.
Selg den.

Den materielle verdien din er større enn affeksjonsverdien for de.
Enkel matematikk.
Sitat av RonaTa Vis innlegg
Det tror jeg finnes mennesker som vil betale en del penger for.
Selg den.

Den materielle verdien din er større enn affeksjonsverdien for de.
Enkel matematikk.
Vis hele sitatet...
Morsomt innlegg.
har vi ikke et rock musem et sted her i norge?. syns slike gjenstander burde være på museeum. jokke har tråss alt berørt ganske mange liv her i landet.
Tynn i håret
ha12d's Avatar
Trådstarter
Er det ikke Namsos som er rock-city? Takk for gode tips
Jeg synes du bør legge ut digitale kopier og gi den til de etterlatte. Skaff en scanner og alle vinner
Digital kopi til etterlatte, bilde lastet opp så vi kan se, kladdebok til museum!
Sitat av Melodrama Vis innlegg
Digital kopi til etterlatte, bilde lastet opp så vi kan se, kladdebok til museum!
Vis hele sitatet...
absolutt den beste måten!!
men bare slik att trådstarter vet så byr jeg 1000kr
seriøst.
Haha, Kolvereid! Der har jeg familie

Men, OT.

Var det sangtekster som er gitt ut eller var det sanger som han ikke ble ferdig med?

Hadde vært litt intresant å vite:P
Tynn i håret
ha12d's Avatar
Trådstarter
Det er sanger han har gitt ut ja. To fulle menn, sola skinner osv.. Kan se ut som første utkast mye av det da han har stryket over og byttet ut diverse ord osv
Jeg gir deg 4 læks.
en unge med downs
comRade's Avatar
Forbanna rått. Jeg vil se!
Ingen tvil om at den bør scannes og legges ut på nettet. Information wants to be free. Kladdeboka i seg selv bør nok overleveres museum/familie.
Tynn i håret
ha12d's Avatar
Trådstarter
Bilde kommer over helga comRade.
Kommer det bilde snart tro?
Hadde vært fett med noen bilder ja.

Men etter det burde du nok levere det til familie/slektninger. Det er nok et minne for dem.
hadde det vært opp til meg ville jeg spart den en stund og så sikkert solgt den. med mindre du virkelig trenger cash nå, da.
næh! Ikke selg den... Gi den til familien.
Selg den til familien
Hva tror du Jokke selv ville gjort? hehe.
legg ut på finn, qxl, og freakforum ! Eller krev 1 mill av familien
Tja, siden dette fortsatt er helt rått venter jeg fortsatt på bilder i spenning.
Brukte han en notatblokk med "to fulle menn" og "sola skinner" på sent nittitalet? Disse sangene er fra "et hundeliv" som var hans andre album og ble utgitt første gang i 1987. Jeg vet han spilte disse to sangene til langt ut på nittitallet, men mener du virkelig Jokke drassa rundt på ei 10år gammel notatblokk når han gikk på fylla?

Hva pris angår ville jeg være forsiktig med å taksere denne altfor høyt. Selv om den har stor affeksjonsverdi tror jeg ikke den vil engasjere økonomisk sterke fans på samme måte som f.eks John Lennon. Norsk rock er dessverre ikke så stor som vi skulle ønsket, og selv kongen er mindre kjent blant de nyere generasjonene
▼ ... noen uker senere ... ▼
Så, hvor blir det av deg og denne kladdeboka?

Sitat av rykkjo
(1 month ago)

Sitter med jokkes egen notat-blokk der du har orginal-tekst av flere av hans beste sanger og bla en tlf liste bak med bla Lars Lillo Stenberg nr ETC. Har sinnsykt dårlig sammvittighet for at jeg bøffa den i jokkes svake hero øyeblikk men men.......hva kan noe sånt være verd nå i disse dager?

http://www.youtube.com/watch?v=K640dUa_eQk
Vis hele sitatet...
Deg igjen?