Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 2716
Hallo gåttfolk.

Nå har det seg sånn at min bil ble stjelt natt til søndag. Men bilen ble funnet igjen uten noen alvorlige skader bortsett fra tenningslåsen var ødlagt og bilen var tyvkoblet.
Mindre gjenstander var borte. Jeg er 99% sikker på hvem som gjorde det da det er ganske åpenbart, jeg lurer på om jeg kommer noe vei til politiet uten øye vitner på at de kjørte bilen.

Hva burde jeg gjøre?
Anmeld det. Det er vell ganske åpenbart? Så kan du heller fortelle politiet hvem som evt. har motiv for å stjele bilen din.

Det kan hende de samler beviser i bilen din. Finner de fingeravtrykk fra den du mistenker så er vell saken ganske biff.
Anmeld det. Ingen vei utenom
Trådstarter
53 3
hmmm takk for svar, glemte også og fortelle at bilen er skrap. Skulle også høgges nå innen 20 mars, så jeg tar det egentlig ikke så tungt for og si det sånn. Veit også at de som stjal bilen har gjort slikt før.
Synd at du fant bilen... Vår vil ble stjålet 3 dager før skraping. Så istedfor skrapbetaling(1,5k ellns) fikk vi 40 tusen av forsikringa! herlig ferie det ble
Hvis du har forsikring og akter å benytte deg av den må du anmelde. Og hvis den skal skrapes ser jeg ingen grunn til å ikke tjene noen slanter?
Trådstarter
53 3
Haha genialt men da hadde du vel del kasko?
En "tommelfingerregel" er at man skal anmelde alt kriminelt som har skjedd, i ditt tilfelle også, selv om bilen er vrak osv.

Politiet får bla subsidiene etter hvor mange anmeldelser som blir levert hos den enkelte politistasjon.
Anmeld det, og si at du har en sterk mistanke om jvem det var jo stjal bilen.
Trådstarter
53 3
Sitat av Viva la Opium Vis innlegg
Hvis du har forsikring og akter å benytte deg av den må du anmelde. Og hvis den skal skrapes ser jeg ingen grunn til å ikke tjene noen slanter?
Vis hele sitatet...
Ja har forsikring men bare ansvar, dessuten må bilen vrakes innen 20 mars ellers må jeg betale årsavgiften. Og denne prossesen med politet tar lengere tid?

Sitat av UngarEffect Vis innlegg
En "tommelfingerregel" er at man skal anmelde alt kriminelt som har skjedd, i ditt tilfelle også, selv om bilen er vrak osv.

Politiet får bla subsidiene etter hvor mange anmeldelser som blir levert hos den enkelte politistasjon.
Vis hele sitatet...
Ja men det dem gjør vel heller lite med det, og saken blir henlagt, som har skjedd de gangene da disse har blitt anmeldt før.
Sist endret av thumber; 16. mars 2009 kl. 09:38. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Det er jo ikke vits og anmelde det. Han kommer jo garantert ikke til og tilstå. Så da blir saken henlagt og sakskostnader blir sendt i din postkasse
What? Sier du nå at hvis jeg annmelder noe og de ikke finner den som tok bilen min f.eks, da må jeg betale for det? Det hørtes ut som bullcrap
Visst du drar den langt nok så ender det med sakskostnader ja
Neutral Good
Mith's Avatar
Men en anmeldelse er da uansett gratis, så hvorfor du drar inn sakskostnader skjønner jeg ikke. Han er jo i tvil om han skal gidde å anmelde saken, da kan jeg aldri tro han har tenkt tanken om å ta denne saken for retten.
Sitat av Antrax-Vtec Vis innlegg
Visst du drar den langt nok så ender det med sakskostnader ja
Vis hele sitatet...
Da må han gå til sivilt søksmål.
Sitat av Antrax-Vtec Vis innlegg
Det er jo ikke vits og anmelde det. Han kommer jo garantert ikke til og tilstå. Så da blir saken henlagt og sakskostnader blir sendt i din postkasse
Vis hele sitatet...
Bullshit! Man må ikke betale saksomkostnader for anmeldelser ved henleggelse. Hvis han går til sivilt søksmål så kan det vurderes, men dette er en klar politisak!

Edit: BAN kom meg et sekund i forkjøpet.
Sist endret av connubialis; 16. mars 2009 kl. 11:32.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Bare en liten oppdatering her, jeg anmeldte saken. Poltiet tok verken fingeravtrykk eller noe, og ble etter en del månder hennlagt pga manglende bevis.