Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 635
Hei! Vår datamaskin har en tendens til å skru seg av, helt plutselig. Spesielt om man sitter på internett (no clue). Når jeg starter den opp så må jeg kanskje bruke 3 forsøk på å få den til der man kan log in. Dette er ganske frustrende ettersom man kan være midt inne i en ting på nettet også skrur den seg av. Helt uten varsel, ikke no feilmelding nei. Når jeg skrur den på (som oftest) så kommer det en BIOS eller no. Der kan jeg trykke F1 for å reconfiguere eller F2 for å bruke standard ettellerannet.
Det står forerresten en liten melding i BIOS'en. Står "Overclocking failed også noe annet :S pluss Error temperature"
Noen som kan hjelpe?
Takk
Temperaturen er for høy? Åpne den og fjern støv, sjekke at alle vifter funker, bytte kjølepasta.

Har du overclocket den?
Mest sannsynlig så er temperaturmåleren i pc'en din defekt.
BIOS er satt til å slå av pc'en når prosessor når en gitt temperatur.

Du kan gå inn i bios og endre denne instillingen til høyere temperatur, eller evt. slå den av.
Slå den av er kanskje ikke så lurt, haha. kjett å sitte igjen med en smelta cpu ...
Sitat av Atec Vis innlegg
Slå den av er kanskje ikke så lurt, haha. kjett å sitte igjen med en smelta cpu ...
Vis hele sitatet...
Med mindre du har en cpu som er x antall år gammel og har overklokka den noe enormt, for så å kle den i en pelskåpe. Så skal det nok litt til å smelte en cpu om man har tilstrekkelig med kjøling.
Kanskje ikke smelta, men svidd
Vært borti noe sånt jeg og ^^

Vet at dette ikke har noe some helst med CPU'en å gjøre, men mitt problem var faktisk RAM'en ^^
Det er uansett irrelevant hvilke komponent som overhetes. Poenget er at målenheten i din maskin er defekt (most likely) derfor kan du justere denne i bios.
Mitnick's Avatar
Trådstarter
41 3
Okok takk. Mcmak En liten guide på hvordan jeg gjør dette i BIOS? Jeg har egentlig null kompetanse på dette her. Har aldri clocket den. Det er en bigtower så luftinga er vel realtiv go'? Aner ikke, men når jeg åpnet den hadde den bare 1 vifte... På prossesoren? Er dette vanelig på bigtowers?