Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  35 4547
I går så var det skoleball på skolen min, og med en gang det var ferdig skulle det være nachspiel så jeg og to kamerater gikk litt unna skolen for å ta oss noen trekk brunt, det her var første gang jeg røykte hasj,
Når han plutselig dro frem en klump som var 2,5g ble jeg vel litt skeptisk etter som ejg har hørt at folk tar 0.5g og blir stein, men så blandet vi hasjen og tobakken og rulla en joint, så begynte å røyke så sa de at det virka enda bedre hvis jeg tok store trekk og holdt det inne lenge, tok vel ca 10-14 store trekk, var like før røyken kom ut av øra på meg.
Og jeg må si at de to jeg var med kan man nesten kalle "pro" på det feltet der, begge to røyker det så godt som hver dag og har gjort det lenge. Men så når vi var ferdige og skulle gå igjen merket jeg bare at jeg ble helt slapp i beina og holdt på å snuble osv. og så når vi senere kom inn husker jeg ikke stort bortsett fra masse blinkende lys, høy musikk og frykten for noe alle kalte for "Blåsern" (Nachspiel var arrangert av fritidsklubben >_<)

Men så etter det husker jeg ikke en dritt, våkna opp i dag med bøtta ved siden av senga mi full av spy (var syk for en uke siden eller noe og har ikke rydda bort bøtta) og en sinnsyk hodepine. Er det normalt å ikke huske noe? Verste av alt var at jeg gikk glipp av det "ordentlige" nachspielet som en venn av meg skulle ha...
Du skulle ikke hatt noe problemer med og huske ting hvis det var hasj du røyket..
Bivirkningene kan være at du føler deg litt slapp
har hørt at hasj kan ha samme effekt som å være heftig drita, kansje ikke så rart at du ikke husker noe.
2,5 g på to personer er vel litt i overkant selv for innrøyka hasjnarkomane. Selv holder det med 0.2 g for god virkning og jeg er vel det man kan kalle litt innrøyka.
Trådstarter
18 6
Sitat av utidetfri Vis innlegg
2,5 g på to personer er vel litt i overkant selv for innrøyka hasjnarkomane. Selv holder det med 0.2 g for god virkning og jeg er vel det man kan kalle litt innrøyka.
Vis hele sitatet...
Var 3 personer, meg og 2 andre.

Sitat av weed911 Vis innlegg
Du skulle ikke hatt noe problemer med og huske ting hvis det var hasj du røyket..
Bivirkningene kan være at du føler deg litt slapp
Vis hele sitatet...
Sikker på at det ikke kanskje var dårlig hasj jeg røyka eller noe, for kan ikke huske en dritt
Sist endret av Dale93; 8. februar 2009 kl. 01:49. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Det har hendt meg at jeg har glemt ting når jeg har vært overstadig stein. Kort tidsminnet fuckker bigtime for meg om jeg overgjør mekket. Det kan GODT tenkes at du har fått hukommelsestap ved så store doser.

Men det er ikke noe farlig. Prøv en mindre mengde neste gang. Trenger bare litt for å chille, trenger ikke "overkille"
Et lite spørsmål. Drakk du noe alkoholholdig før du røyka?
Trådstarter
18 6
Sitat av Semjuel Vis innlegg
Et lite spørsmål. Drakk du noe alkoholholdig før du røyka?
Vis hele sitatet...
Nei, glemte det hjemme
0,5g er nok til deg å vennen din hvis det er første gang du prøver å røyke hasj
Det at du ble helt slapp i beina og holdt på å snuble og sånn kan vel forklares med at du ble rimelig stein.. Og det skulle jo bare mangle med tanke på hvor mye du røykte. Ikke se vekk fra at hukommelsestapet kan forklares med at det var din første gang og du var litt i overkant med bruket. Synes fremdeles det var litt rart du ikke husket hvordan du kom hjem.. Vist ikke du svimte av så bærte noen deg hjem
Trådstarter
18 6
Vel ingen har nøkkel til huset mitt s tviler temmelig sterkt på at noen bærte meg hjem Og det som er enda mer utrolig er at jeg greide å treffe nøkkelhullet tydeligvis, har problemer med det når jeg er helt normal :d
Sist endret av Dale93; 8. februar 2009 kl. 03:45.
Ja, det er et mysterium du har her. Men har fremdeles en knapp på at det var første gang og et overdrevet bruk. Du kan jo høre med vennene dine om du konsumerte alcohol (kanskje mer hasj eller noe annet) senere på kvelden. Der kan løsningen ligge?
Trådstarter
18 6
Allerede snakka med de andre som var der, folk sa jeg bare loka rundt og stirra ut i lufta og lo helt random av ting som ikke var ment å le av... Så etterhvert var jeg plutselig ikke der lenger
Jeg føler på meg at OP overdriver, og egentlig husker mesteparten av kvelden i går. Som weed911 sa, skal du ikke ha noen problemer med å huske kvelden før om det var vanlig hasj dere røkte.

Jeg tror det har noe med at du er ung, uerfaren og at du ikke vil huske det slik at du har en god historie å fortelle til alle sammen.


Har aldri hørt om at noen har spydd av overdrevet inntak av hasj heller. Det må isåfall være nikotinen som satte magen din i bevegelse.
All over the clock
Mr. Meow's Avatar
Sitat av Ehapuz Vis innlegg
Jeg føler på meg at OP overdriver, og egentlig husker mesteparten av kvelden i går. Som weed911 sa, skal du ikke ha noen problemer med å huske kvelden før om det var vanlig hasj dere røkte.

Jeg tror det har noe med at du er ung, uerfaren og at du ikke vil huske det slik at du har en god historie å fortelle til alle sammen.


Har aldri hørt om at noen har spydd av overdrevet inntak av hasj heller. Det må isåfall være nikotinen som satte magen din i bevegelse.
Vis hele sitatet...
Enig med de to første avsnittene. Jeg har ofte problemer med å huske ting etter en vill stonerkveld, men kommer på det etter et par sekunder med konsentrasjon.

Men det med spyingen må jeg si meg uenig i - nå vet jeg ikke om jeg noen gang har spydd av hasj uten å blande med alkohol, men jeg har ofte kjent at jeg er farlig nært å spy hvis jeg ikke legger meg ned. Vet jo selfølgelig ikke om jeg hadde kommet til å spy, men det har vært akkurat som når jeg har spydd i andre sammenhenger.
jeg kan heller ikke huske å ha spydd av bare å røyke hasj , uten å ha drekki føre ..
Å spy etter mye røyking er ikke uvanlig, vet om mange som har gjort det.
Det er noen som for halliser også, jeg har ikke fått noen av de nevnte effektene personlig.
Hukommelsetap, tja hvorfor ikke? En god del som for det på alkohol, noe jeg heller aldri har fått.

Morsomt at noen her leker både pyskolog og doktor samtig
Jeg har hatt samme effekt, første og siste gang jeg prøvde. Ryktene sier jeg var grønn i trynet. spøy vist som faen.
Eneste jeg husker er de første minuttene etter jeg tok 1 pipe og joint, gud vet hvor mye det var men tydeligvis for mye for meg. Tok ca 8 timer til jeg var meg selv igjen, bare litt små groggy
Man husker alt av hasj, det er bare etter lengere tid hvor man begynner å glemme ting å få dårlig hukommelse.
Men når man begynner å ta piller osv, det er da man ikke husker noen ting fra dagen før! Men første gangen av hasj, har ingen ting med hukommelsen å gjøre!
En idiot, et tastatur og et medium som for det hele inn i evigheten.
Skummel kombinasjon.

G- Har du aldri sett en film mens du har vert stein og tenkt dagen etterpå, hva var det jeg egentlig så på igår?
Ikke? isåfall bytt dealer!
Sikker på at du ikke fikk i deg noe alkohol? Hasj+Alkohol er en elendig kombinasjon, i mitt tilfelle blir jeg hvertfall sinnsykt dårlig, sånn som du beskrivde det...
Jo, det har jeg! Men jeg kommer alltid på det når jeg tenker meg litt om! har vært i den bransjen etter par år, så veit godt hvordan detta funker!
Man kan kaste opp av vannpipe vet jeg. Jeg har gjort det selv, og en kamerat sa at det kan skje med noen. Men hukommelsestap? Man husker jo selvfølgelig ikke klart, men noe sier meg at det ikke var helt vanlige greier dere røyka. På 2,5g burde dere vel ha sovna ganske fort?
Sitat av Stratops Vis innlegg
. På 2,5g burde dere vel ha sovna ganske fort?
Vis hele sitatet...
for min egen del kan jeg si meg uenig med det der. personlig kjenner jeg ikke forskjell om jeg røyker 1 gram i en joint, eller 2 gram i en joint. litt forskjell er det selvsagt, men ikke noe nevneverdig.

ontopic igjen så kan det hende du starter å huske ting om noen få dager, eller om du prøver å konsentrere deg hardt så funker det nok. har vært sånn for meg også noen ganger, men så fort jeg setter meg ned og tenker over hva jeg dreiv med igår, så pleier jeg å huske det
hehe 2.5g første gang, ekstra store trekk . du fikk sikkert en heftig nedtur utover kvelden med kvalme/svimmelhet

aldri hørt om hodepine etter stort bruk, men vi er alle forskjellige
Sist endret av hva; 9. februar 2009 kl. 19:30.
Jeg tror vi glemmer noe her folkens: Han var førstegangsbruker.
Jeg håper du nøyt det, du kommer sannsynligvis aldri til å oppleve dette med hasj igjen.
Jeg hadde (nesten) samme opplevelsen min første gang
case closed
Sitat av Mrlarsen Vis innlegg
Jeg har hatt samme effekt, første og siste gang jeg prøvde. Ryktene sier jeg var grønn i trynet. spøy vist som faen.
Eneste jeg husker er de første minuttene etter jeg tok 1 pipe og joint, gud vet hvor mye det var men tydeligvis for mye for meg. Tok ca 8 timer til jeg var meg selv igjen, bare litt små groggy
Vis hele sitatet...
Hahah nå lo jeg godt inni meg. Kompis av meg ble også grønn i trynet før han spydde i en evighet. Var 1. gangen han røyket vannpipe(vann = vin). Han sa også at han ikke husket så veldig mye.

Har spydd selv også, så vet at det er fullt mulig å "bæde" uten å ha konsumert noe alkohol.
Er enig i at historien virker en smule overdrevent. Spesielt for en førstegangsbruker som ikke blandet med alkohol engang.

Men at man kan glemme store deler av kvelden etter å ha røyka er ikke akkurat nytt. Som Sabeehs sa, hvis noen nekter for det, bytt dealer eller få litt egne erfaringer på temaet. :P
haha husker første gang jeg røyka i så unødvendig store mengder. ble helt svimmel, så ingenting, siden det var mørt og ute i skogen, alt føltes helt som en drøm på en måte. det varte bare i 1 minutt elr no, men ganske fakka følese. tror nok det er det jeg kaller for thc-sjokk, ganske liknende nikotinsjokk.
Det er sikkert pga du røykte så mye og at tjallen var av bra kvalitet. Til han som sa at hasj kan ha samme virkning som heftig drita.... ehm hvem faen har du hørt det fra. Du har mindre kontroll når du er drita enn når du røyker.. mye mindre.
Hahahaha. Artig tråd.

Har opplevd å spy på hasj, men tror faktisk det var en del opium i den sortingen...
Haha, nei. Det var nok mest sannsynlig ikke noe opium i sortingen din! Hvorfor i huleste skulle det være en god ide og blande inn opium i klumpen? Ikke lønnsomt, og heller ikke ønskelig...

Har selv opplevd å spy av hasj/pot flere ganger, når jeg blir veldig veldig fjern. Er ikke helt uvanlig dette...
Sist endret av Eclipse; 12. februar 2009 kl. 14:06.
Jeg har en hendelse. For noen uker sider skulle jeg til en kompis å kjøpe 3 gram hasj. Vi ble enige om å røyke litt før jeg dro. Vi røyka fra bong, dette gikk helt greit. Men etter noen minutter kjentes det ut som alt av blod i kroppen gikk opp til hode, jeg ble tørr i halsen å drakk litt brus.. følte at jeg kunne peke på kroppen å fortelle hvordan fart og hvor brusen var da jeg svelgte. etterhvert så følte jeg at det brant inni kroppen min, jeg fikk panikk. Jeg begynte å skjelve og fikk rykninger i kroppen. Klokken ble halv 4 og jeg skulle gå til byen for å rekke 4 bussen hjem. Da jeg va kommet et stykke så bestemte jeg meg for å ringe en kompis å spørre om han kunne kjøre meg hjem. Jeg husker at jeg ringte han og at han skulle kjøre meg hjem. husker ingenting av hva jeg sa i tlf til han, husker ingenting av hjemturen og husker ingenting av når jeg kom hjem. kompisen min fortalte meg dette for noen dager siden, jeg hadde ringt han å sakt "Hei, jeg er stein, hent meg nedfor bakken hos deg å kjør meg kjem, går dette greit?". Åsså fortalte han meg at jeg var veldig fjern på hjemturen. Men dette husker ikke jeg
Kanskje du opplevde et psykologisk fenomen kalt interferens. Påvirkninger utenfra eller opplevelser kan interferere med hverandre (påvirke) på en forstyrrende måte. Det er blitt betraktet som hovedårsaken til glemsel.

Jeg har en teori på akkurat det der med hasj og glemsel i etterkant, og det er at i påvirket tilstand blir sanseinntrykkene våre så kraftig forsterket at vi ikke klarer å persipere alle inntrykkene og det forårsaker interferens. Interferens er problemer med gjenkalling av informasjon i hukommelsen. Dette er fordi det ligger annen informasjon som konkurrerer med det aktuelle minnesporet vårt, og stenger veien for effektiv gjenhenting. Det er stor forskjell på typer av informasjon og hva vi forsøker å huske, men regelen er at jo mer lik den konkurrerende informasjon er som vi forsøker å huske, jo vanskeligere blir det å huske det.

Teorien min er sånn at når du er stein oppleves sansene dine som intense; lukt, hørsel, smak og syn blir påvirket. Disse sanseinntrykkene bearbeides, så fornemmes eller oppfattes, så videre prosesser og til slutt lagres for ved senere tidspunkt å gjenkalles. Sanseinntrykket fra cannabis, som er hallusinogent, er i virkeligheten et sansebedrag så et sted i prosessen "mister" vi informasjon som oppleves i kortidsminnet men når den skal gjenkalles fra langtidsminnet er informasjonen blitt utilgjengelig på grunn av at annen informasjon blokkerer.

Jeg vet da søren om dette er riktig eller om det fins noe hold i teorien, men satt faktisk å grublet på hvorfor det er slik at ting jeg hadde glemt

faen datt ut av nett

...ting jeg hadde glemt kunne komme tilbake lenge etterpå, når jeg sist gang forsøkte å huske det var totalt borte..
Sist endret av paranoy; 19. februar 2009 kl. 21:11. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av Graapho Vis innlegg
Enig med de to første avsnittene. Jeg har ofte problemer med å huske ting etter en vill stonerkveld, men kommer på det etter et par sekunder med konsentrasjon.

Men det med spyingen må jeg si meg uenig i - nå vet jeg ikke om jeg noen gang har spydd av hasj uten å blande med alkohol, men jeg har ofte kjent at jeg er farlig nært å spy hvis jeg ikke legger meg ned. Vet jo selfølgelig ikke om jeg hadde kommet til å spy, men det har vært akkurat som når jeg har spydd i andre sammenhenger.
Vis hele sitatet...
Det er tobakken man spyr av. Hvis du røyker veldig store mengder tobakk og hasj og blir oppfordret til å ta 10-14 store dype trekk nærmest på rappen så kan du bli nikotin forgiftet(skal ikke så mye til alt etter hva man er vant til av tobakk). Dette sammen med lite luft og mye CO2 kan lett bli litt for mye for magen. Særlig om man har spist like før. Det er dette som skjer når du har drukket og tar deg ei pipe med tobakk og hasj også. Da er man enda mer utsatt pga alkoholen og dens virkninger og det skal lite til. Røyker du ren marijuana i en joint spyr du ikke. Marijuana og hasj er faktisk kvalmedempende og brukes til jo som det på kreftpasienter mot cellegift kvalmen.
Sist endret av GammaRay; 8. april 2009 kl. 23:15.
ouh! been there done that m8 :P
spydd som faen har jeg og! men har vell blitt fortalt at det var fordi jeg glemte å grille tobakken til blunten (A)

med mindre du gjorde noe veldig idiotisk av det du ikke kan huske, så er nok ikke det noe problem :P chill'n lit ekstra en evt. neste gang