Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 534
Hay ; )

jeg har prøvd med noe greier php her... å så finner jeg ikke ut av noe,
ja jeg er noob.

men jeg har en html side som ser sån hær ut

<form method="post" action="yeah.php">


<p><font size="+1" color="#000000"><b>Overskrift elns</b></font>


<br>
<font color="#ffcc00">
</font><br>
<br>

bruk
<input name="trn" value="" size="5" maxlength="3" class="text" type="text">
ting
<br>
<input name="keyboard" value="enter" type="hidden">
<input onclick="return count()" class="button" name="scout" value="ok" type="submit">
Vis hele sitatet...
det er bare det at action="yeah.php">
skal byttes ut med en link.. sån at det tallet jeg putter i boksen skal "skje" på internett siden.

det som da skjer når jeg putter inn tallet å trykker "ok"
går browser til URlen å det som skjer skal skje... (tallet blir putta i den egentlige boxen å en handling med tallet er utført)
men det jeg vil: er at når jeg trykker "ok" så driter browsern å gå til URln men det som skal skje skjer : )

skjønner?
rotete & dårlig forklaring, ja,, + jeg kan egentlig ikke php ( ikke le av meg )... men håper på hjelp ; )
Lær deg AJAX eller JQuery eller noe...
Eller mer korrekt: JavaScript.

Hvis du ikke skal gå til den siden, kan du bruke onlick="count();return false;" på knappen, eller ha den utenfor <form>
hmm, jeg hadde ikke lyst å lære et nytt/helt språk bare for å få til akkurat dette ; )
også skjønte jeg heller ikke det du mente The Freak med at å ha den uten for <form>?
å kun bytte knappen til den du linka funka heller ikke, ( den action URlen loades )

kan du poste koden sån som den egentlig burde vært da ?
Det funker helt fint her. Du må bare passe på at funksjonen count() eksisterer.
hmm... nei jeg får det seriøst ikke til jeg :'(

passe på at count() eksisterer?
da skulle jo den funka fra starten av ? : )
Som sagt, det du vil ha er JavaScript og AJAX.

AJAX er en teknikk som henter data fra en annen side og putter det direkte inn der du er uten oppdateringer. (Noenlunde dårlig forklart.)

AJAX er noe forjævlig stress å implementere med "pure" JavaScript, så mange bruker et rammeverk, som jQuery, til å forenkle det.

Her har du en tutorial: http://www.sitepoint.com/article/ajax-jquery/
hum hum,, begynte sån smått å lese litt,, jeg kan værken javascript eller AJAX da x )
får vel prøve, jeg roper ut om jeg sitter bom fast da : )