Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 4501
Heisann, dette er kanskje en litt uvanlig tråd, men alikevell...

En kompis av meg har vedda 500 kr på at han klarer å spise 10 dobble cheesburgere på under en time.

Det vi lurer på her er om noen av dere har en idè om hvordan han kan få til dette best mulig.


hehe.

takker for svar.
Sist endret av Thimalve; 26. januar 2009 kl. 11:17.
Valgfri brukertittel
Kekurikekaka's Avatar
Ikke spise på 3 dager i forveien?
Sikkert ubehagelig, men et menneske kan jo klare seg i 3 uker uten mat
Sist endret av Kekurikekaka; 26. januar 2009 kl. 11:19.
Uken før konkurransen spiser han så mye han greier hver eneste dag, slik at magesekken blir mer elastisk. Dette er i hvert fall taktikken verdens fremste konkurransespiser benytter, dog over et større tidsrom. Det kan også være greit å venne seg til smaken av de fettete små rakkerungene før man tyller i seg ti stykker.

Bør være et forholdsvis overkommelig veddemål, egentlig.
- Tygg mye
- Ikke drikk noe

Sitat av Kekurikekaka Vis innlegg
Ikke spise på 3 dager i forveien?
Sikkert ubehagelig, men et menneske kan jo klare seg i 3 uker uten mat
Vis hele sitatet...
Feil. Da er ikke magesekken utvidet.
Sist endret av Matthiesen; 26. januar 2009 kl. 11:20. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
30 2
takker for svar!
Her har kameraten din litt motivasjon til arbeidet han har foran seg:

http://www.youtube.com/watch?v=_NTStgcAf24
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Magesekken vår er ikke spesielt stor, mener å huske at den bare rommer rundt 1,5liter ti vanlig (varierer en del fra person til person selvfølgelig)
Sukker utvider magesekken, så muligens du kan spise / drikke noe sukkerholdig i forkant.

Husk å ta det med ro og ikke stess, ikke stapp hele i munnen full på en gang!
Lykke til!
Man vil føle seg langt mettere på et tidligere stadium om man spiser tregt.
Er det snakk om McDonal burgere eller noe litt mere heavy?

10 mc burgere klarer vel alle på 10 min.
Vil vel tro at den beste måten er, som Thoryllo sa, drikk noe med sukker først og spis sakte og tygg mye. Burde ikke være noe stress på 1 time..
Hvis det er lov til å spy så er det vel bare å dra på dass å spy etter hver 3. burger eller noe lignende=)
10 double cheese burgere burde gå lett på 1 time

tips: røyk en feit joint :P
Sist endret av hva; 26. januar 2009 kl. 11:43.
Sitat av andreas... Vis innlegg
Hvis det er lov til å spy så er det vel bare å dra på dass å spy etter hver 3. burger eller noe lignende=)
Vis hele sitatet...
Stimulerer man brekningsrefleksen slik vil han bare kaste opp hver gang han spiser en ny burger.
Trådstarter
30 2
hehe, det er snakk om mc donalds burgere ja.

vi prøvde i fjord med en annen han klarte såvidt 6 stykker. veit ikke jeg, men vi trodde faktiskt lett at han skulle klare det.

Jeg har aldri prøvd selv så jeg vet ikke.

men det blir iallefall morsomt:P

husk at det er dobble cheesburgere ikke enkle
Sist endret av Thimalve; 26. januar 2009 kl. 11:47.
Jeg var på Peppes Pizza med noen kamerater før jul. Der bestillte jeg en stor pizza. Jeg spisste opp hele selv. Det er utrolig hva og hvor mye du kan spise bare du er bestemt på at maten skal ned. Jeg må inrømme at jeg følte meg ikke følte meg så utrolig sulten etter at jeg var 50 - 75 % ferdig, men jeg greide og få ned resten også. Da drakk jeg i tillegg 1 Liter cola.

Mitt råd er å bare spise til han får alt ned. Drikk litt så han ikke blir tørr, men ikke så mye at man blir mett for fort. Bare press det ned. Så lenge det smaker godt skal det ikke være noe vanskelig. Jeg er ivertfall veldig sikker på at jeg hadde greid det.
Jeg spiste 6 bigmackmenyer (hamburgerne med pommes frites) når jeg var i ungarn, drakk 1.5 liter brus til dette også. Gikk bare fint. Da hadde magen gått på øl og pølsekur i 4 dager i forveien.
jamen yolo da.
luni's Avatar
http://www.camelidsupplies.com.au/images/microlax_enema.jpg

Microlax, baby.
Jeg ville sagt at du kan spise en halv burger, litt drikke, resten av burgeren, og så drikke. Ikke så mye drikke at du blir mett, men sånn at du akkurat får fuktet munnen litt

10 mc dobbel cheese er vel ikke så vanskelig uansett

Sitat av fabianca Vis innlegg
http://www.camelidsupplies.com.au/images/microlax_enema.jpg

Microlax, baby.
Vis hele sitatet...
Til etterpå mener du?
Sist endret av fulloggal; 26. januar 2009 kl. 14:11. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
10 dobbel cheese burgere er jo ingen stress.. På 1 hel time er det heler ingen stress.
Ikke spis på 5-6 timer så går det fort ned.
Sjekk Takeru Kobayashi sine metoder:

Takeru Kobayashi på wikipedia

Hans spise rekord liste er ganske imponerende