Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1505
Kom til å klikke på reklamen oppfor her, og inne på weedshop.no, selger dem en sjorte som er laget av hamp.. Så jeg lurer på om dette er normalt? Var inne på wikipedia, og så at hamp brukes mye i produksjon av klær. Denne skjorta er 60% hamp, vil ikke hundene oppdage denne under frakt, og er det lovlig?
Dette er kanskje litt dumt spørsmål, men går det an å røyke den? :P eheh
Skjorta er ikke laget av pot, den er laget av industrihamp, et materiale som har enormt potensiale innenfor en hel haug med industrier. Industrihamp er cannabisplanter med et ubetydelig innhold cannabinoider.

Skal si meg enig i at det siste der var et litt dumt spørsmål ja..
Alt kan røykes, men har det noe effekt? Næh.
me>you's Avatar
Trådstarter
Takk for opplysning, mentalmelt.. viste egentlig det ikke gikk an, men måtte jo bare spørre..=P
Sånn på siden; hvor behagelige er egentlig slike plagg å ha på? Jeg ser for meg at de er litt stive og ubehagelige. Stemmer dette?
Kommer ann på hvor fint materialet er behandlet. Kan jo være alt fra grov skipstaukvalitet til fin bleiekvalitet. I dette tilfellet er jo 40% bomull i tillegg, så tror ikke det er noe spesielt ubehagelig.
Sist endret av mentalmelt; 8. januar 2009 kl. 21:03.
De er ikke ubehagelige.

Var litt seint ute der, glemte å refreshe page før jeg posta.
Sist endret av Aaatcho; 8. januar 2009 kl. 21:17.
Jeg har noen Aloha Hemp-klær lagd av hemp. De kjennes bare litt mer solide eller tykkere ut enn normale 100% bomull-plagg, og jeg synes hvertfall de er litt lunere og varmere å ha på. De er ikke ubehagelige i det hele tatt!

I følge Aloha Hemp-siden:
Aloha Hemp makes all the products from hemp witch is the strongest natural fibre in the world. It has several advantages besides from the strength. Due to it resistanse to harmful bugs and deceases, it does not need fertilizing.

It can grow pretty much anywhere and is good for the soil. It grows fast and therefore gives much compared to other plants growing in the same space. Aloha Hemp is all for enjoying activities in in our amazing environment, such as chasing a better wave or riding fresh powder down a mountain. The nature is our global playground and obviously it is impotant to take care of it as best as we can. We hope you will help us!
Hemp Facts So why did hemp disappear? In the 30`s growing hemp became forbidden by law in the US. A coalission of industry interests that felt treatened of the possibility of industrial use of hemp, strongly influencend the decision. They scared people with the story of growing drug abuse, and this unfortunately overshadowed the positive sides of hemp. The fact is that industrial hemp contains very little THC. That meas that you would have to smoke huge (and not possible) quantities in order to get a high.
Vis hele sitatet...
▼ ... mange måneder senere ... ▼
lukter det noe spesielt av dette i forhold til andre klær`?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
blåhval: Nei, på samme måte som at det ikke lukter fjøs av ullplagg lukter det heller ingenting spesiellt av hampklær.
ArbeidsledigProletar
Virkelig mengder av uvitendhet ute å går her, ikke vondt ment... Men alle spørsmålene i denne tråden har veldig SELVSAGTE svar, mne det beviser jo hvor dumt forbudet er, folk tror jo cannabis-, hempklær er laget av buds og dermed er mulig å ruse seg på?

Fibrene i cannabisplanter har ingen rusende egenskaper og kan utkonkurere MANGE andre produkter som f.eks. papir av tre, derfor er det ulovlig. Det er jo enda latterligere enn at rusmiddelet er ulovlig (selv om dette også er latterlig).