Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 2104
Tja, Mac'en spiller ikke ut lyden til musikken (men alt fortsetter å gå).

Det som skjedde var at jeg prøvde noen nye ørepropper (høretelefoner) og disse hadde jeg i da jeg åpnet iTunes. Så hørte jeg litt på en sang, men ønsket å sammenligne med hvordan Mac'en spilte sangen så jeg tok ut høretelefonene mens sangen fortsatte å spille. Den fortsatte men ingen lyd kom. Så har jeg merket at når jeg ikke har i høretelefonene så lyser det rødt ut av "kontakten" (man putter pluggen inn i), som om det er en slags laserleser eller noe (jeg vet ikke hvordan noe av den pluggen fungerer så).

Det virker som om Mac'en tror at det er noe inne i kontakten som stopper den i å lage lyd (for høytalerne tror jeg er helt i orden).

Når høretelefonene IKKE er koblet i, og jeg prøver å justere volum får jeg ikke det til. Men det rett nedenfor de strekene (som sier hvilket volum man har) så er det et sånn forbudt tegn (sånn som non-smoking skilt) i hvitt.

Kan ikke alle de tekniske ordene, men håper dere skjønner hva jeg mener og kan hjelpe meg!
1. Det røde lyset er en optisk link, siden du kan ta ut lyd via optisk på denne også.
2. Det "hvite skiltet" er "mute" mao blir lyden mutet når du tar ut pluggene, trykk på unmute.
Det skiltet jeg snakker om er under stripene.. og det eneste som skjer når jeg trykker på volumknappene eller muteknappen er at den viser lyd/ikke lyd mens de "hvite skiltet" under ikke forsvinner.

Her er et bilde av hvordan volum boksen ser ut..
http://img442.imageshack.us/img442/7676/rarttegnvq7.jpg
http://img442.imageshack.us/img442/rarttegnvq7.jpg/1/w498.png
Sist endret av spretten; 25. desember 2008 kl. 22:51. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Prøv å reboot. Om dette ikke løser seg ved en reboot har du fått problemer med jackpluggen din.
Valgfri brukertittel?
Eplefisk's Avatar
Det som har skjedd er at du ved et uhell har kommet bort i en liten bryter inne i headsetinngangen. Den skal egentlig kun bli aktivert når du putter i en optisk kabel, men du har klart det ved hjelp av mini-jacken.

Løsningen på dette er å ta headset-pluggen din fort inn og ut i litt forskjellige vinkler til det røde lyset forsvinner.
Sitat av Eplefisk Vis innlegg
Det som har skjedd er at du ved et uhell har kommet bort i en liten bryter inne i headsetinngangen. Den skal egentlig kun bli aktivert når du putter i en optisk kabel, men du har klart det ved hjelp av mini-jacken.

Løsningen på dette er å ta headset-pluggen din fort inn og ut i litt forskjellige vinkler til det røde lyset forsvinner.
Vis hele sitatet...
Det hørtes litt mer sannsynlig ut. Har nemlig reboota og skrudd av og på (med og uten høretelefonene plugget i).

Hmm.. men det ser ikke ut til å virke særlig bra (jeg vil jo ikke herpe helt). Er det mulig å så av bryteren med en optisk kabel.. isåfall hvor får man tak i sånt evt. hvor mye koster det?
ta den med til butikken på mandag. har ikke hørt på makan...
Det er planen..om jeg ikke fikk noen enkel løsning her.
Sansynlig vis ikke rett løsning, men om alt annet har feilet, trykk på F3
Hmm, det har jeg nok gjort utallige ganger og som du ser ovenfor, så dukker bare det bildet opp.
skjedd samme med meg før...
ta også sett inn headphonesene der du har headphones inngangen og jokk den litt frem og tilbake, tilsutt fungerer alt som det skal !

Wooow!!! Yeah... alt i orden!
Super hermanoo90... det var alt som skulle til.. litt "jokking" :S hehe Det var deilig å slippe den turen til en mac-butikk.
Valgfri brukertittel?
Eplefisk's Avatar
Det var jo det jeg saaaaa!

Alltid hør på eplefisken når det kommer til macproblemer.

Det er et kjent problem med headphone jacken som bortimot alle kommer borti før eller siden når man har en macbook eller iMac og bruker mye headset.
▼ ... over en uke senere ... ▼
syntes han klarte seg fint ved å høre på meg =P haha spør mister hermanoo du
Sitat av hermanoo90 Vis innlegg
syntes han klarte seg fint ved å høre på meg =P haha spør mister hermanoo du
Vis hele sitatet...
...bortsett fra at eplefisk sa det 4-5 dager før deg...
hehe , men det så han sikkert ikke =P