Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  28 2085
hva burde jeg kjøpe hva er best liksom av saints row 2 elller gta iv?
Finnes ikke fasitsvar på slike ting. Folk flest vil kansje si at GTA IV er best, men det betyr ikke at du vil synes det er "best". Prøv begge spillene og se hva DU liker best.
Kjøp først Saint Row 2, siden det ikke er like bra grafikk på det. Og da blir GTA IV mye artigere når du får det=) Men begge er veldig bra, så det er vanskelig avgjørelse
Saints row mener jeg da.

GTA har mistet sin "glød" i de siste spillene synes jeg. Utenatt jeg klarer å forklare noe mer om hvorfor jeg mener dette.

Saints row 2 er liksom fortsatt det samme gamle, bare med bedre grafikk og bedre gameplay muligheter.
Sitat av azoo
hva burde jeg kjøpe hva er best liksom av saints row 2 elller gta iv?
Vis hele sitatet...
GTA spillene stiller med den noe av den absolutt beste spillhumoren jeg kan tenke meg.
Dessuten har serien karakterer med sjarm, dybde og stor personlighet, den bruker kulturelle refferanser og (ofte amerikanske) sterotyper på en fantastisk mate. Og ikke minst, variende historier og flott gameplay.

Saints Row blir bare tørt, dybdeløst og wannabe i forhold etter min mening. Nå har jeg ikke spilt toern, men regner med, og hører, at man ikke har klart å forfalske GTA enda..

Tror en mer verdig utfordrer er det nye Mafia spillet.
Sist endret av Joachimsen; 22. oktober 2008 kl. 22:45.
Som elemental sier, det finnes ikke noe fasitsvar på dette.

Jeg selv ville valgt GTA, siden dette er en mye større tittel, og mye bedre grafikk.

Jeg syntes at SR ser ut som en skikkelig ripoff av gta..


Men som sagt, vi kan jo ikke si hva som er best, siden det er du som skal spille det.
Saints row 2 er in"saints" fett.

Etter min mening bedre enn GTA 4.
1. Du kan lage din egen kar fra scratch, og det er BEDRE karakterlagersystem enn i Oblivion.
2. Missionene er etter min mening fetere i Saints Row enn i GTA 4. Godt eksempel er bæsjeoppdraget. Fantastisk ekkelt.
3.Bedre slossystem/skytesystem.
4. Bedre story. (?) Dette kan diskuteres, men syns historien virker bra.
5. Bra grafikk, men er ikke riktig sikker på om det er bedre enn GTA.
6. Har hørt at multiplayer visstnok skal være bedre enn GTA sin multiplayer.

Og for all del, ikke kjøp GTA bare fordi det er et spill som alle spiller. Det er riktignok ikke uten grunn, men det er merkelig at Saints Row ikke har tatt igjen GTA enda etter min mening. Selvom det solgte bra unna på jobben iallfall.

Azoo, tenk over det før du kjøper GTAIV "as"
Sist endret av bendiks; 22. oktober 2008 kl. 23:00.
Trådstarter
jeg posta vist i feil forum...? men tror jeg skal kjøpe meg gta iv as...
Personlig liker jeg best historien i gta 4
Trådstarter
Sitat av Max-Mekka
Saints row 2 er in"saints" fett.

Etter min mening bedre enn GTA 4.
1. Du kan lage din egen kar fra scratch, og det er BEDRE karakterlagersystem enn i Oblivion.
2. Missionene er etter min mening fetere i Saints Row enn i GTA 4. Godt eksempel er bæsjeoppdraget. Fantastisk ekkelt.
3.Bedre slossystem/skytesystem.
4. Bedre story. (?) Dette kan diskuteres, men syns historien virker bra.
5. Bra grafikk, men er ikke riktig sikker på om det er bedre enn GTA.
6. Har hørt at multiplayer visstnok skal være bedre enn GTA sin multiplayer.

Og for all del, ikke kjøp GTA bare fordi det er et spill som alle spiller. Det er riktignok ikke uten grunn, men det er merkelig at Saints Row ikke har tatt igjen GTA enda etter min mening. Selvom det solgte bra unna på jobben iallfall.

Azoo, tenk over det før du kjøper GTAIV "as"
Vis hele sitatet...
jeg så ikke innlegge ditt før jeg fikk posta, men etter det du sa høres det ikke så verst ut men bæsjeoppdrag?? :S er alle missionene sånn som det eller? kansje jeg kjøper saint rows først som han ene sa å så kjøper jeg gta iv senere
Sitat av azoo
jeg så ikke innlegge ditt før jeg fikk posta, men etter det du sa høres det ikke så verst ut men bæsjeoppdrag?? :S er alle missionene sånn som det eller? kansje jeg kjøper saint rows først som han ene sa å så kjøper jeg gta iv senere
Vis hele sitatet...
Nja, det var bare et oppdrag og et godt eksempel Man skal kjøre rundt med en septiktank full av kloakk, å spyle ned hus. Fabelaktig mission.
Nå har jeg ikke spilt Saints Row, men jeg har spilt GTA4 så vil bare si litt om det.
Jeg syns GTA4 er alt for kort, alt for lite, og det har mye mindre artige småting som i det forrige. F.eks; i det forrige kunne du bli tykkere, du kunne trene slik at du fikk skikkelige muskler, du kunne bytte på håret, du kunne kjøpe mye mer klær, du kunne tatovere deg og du kunne kjøre fly og hoppe i fallskjerm. Alt dette gjør spillet bedre å spille syns jeg, da du kan velge mer selv.
Så jeg kan ikke gi deg noe svar, men kan ihvertfall si litt om tingene som gjør at GTA4 ikke er så bra som det kunne ha vært.
Trådstarter
kan man ikke kjøre fly i GTA IV engang? hva med i saints row 2 da? kan man foreksempel blir tykkere, trene, bytte frysye, skifte klær? tatovere?? og kjøre fly å hoppe i falskjerm?
Sitat av azoo
kan man ikke kjøre fly i GTA IV engang? hva med i saints row 2 da? kan man foreksempel blir tykkere, trene, bytte frysye, skifte klær? tatovere?? og kjøre fly å hoppe i falskjerm?
Vis hele sitatet...
Man kan ikke kjøre fly i GTA4 nei, men kan kjøre helikopter da. To eller tre typer er det vel. Saints Row 2 har jeg som sagt ikke spilt så det får noen andre svare på.
Etter å ha sett video fra Saints Row 2 her inne: http://www.eurogamer.net/tv_video.php?playlist_id=8385 så ser spillet temmelig skuffende ut. Grafikken er jo dritstygg...?

Men man kan kjøre både fly og helikopter i dette spillet (såg også man kunne kjøre vannscooter)

Personlig vil jeg uten tvil velge GTA IV etter å ha sett klippet i linken.
Jeg har ikke prøvd Saints Row 2, men ville valgt det. Jeg spilte GTA IV og gikk lei etter noen timer. Jeg har lånt det bort til en kamerat i en og en halv måned nå, og har ikke savna det ett sekund! ville kjøpt Saints Row 2 hvis jeg skulle velge mellom dem.
Jeg ville personlig ikke kjøpt noen av dem
Sitat av azoo
kan man ikke kjøre fly i GTA IV engang? hva med i saints row 2 da? kan man foreksempel blir tykkere, trene, bytte frysye, skifte klær? tatovere?? og kjøre fly å hoppe i falskjerm?
Vis hele sitatet...
Har ikke fått det anda, men utifra de videoene jeg har sett, kan du kjøre fly, helikopter, biler, båt, vannscooter, moped, scooter og motorsykkel og hoppe i fallskjerm . I eneren kan du vertfall bytte frisyre, få tatoveringer og diverse piercings. Saints row er mer enn parodi på "gangster" miljøet enn noe alvorlig og jeg merker i spillene at de vet dette selv. Hadde valgt GTA viss jeg ville hatt noe med bra og dyp historie, men saints row for å tulle med alt og alle å bare gjøre faenskap.
Du kan prøve Saints Row 1 først, og se om det er noe for deg: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=335074 Hvis du syntes de tidligere GTA spillene virker bedre, kjøper du GTA IV.
Saints Row er jo basically bare ripoff av GTA-serien. Jeg ville valgt GTA, kun av prinsipp.
Lite kontroversiell
ticks's Avatar
Sitat av Bjølg
Saints Row er jo basically bare ripoff av GTA-serien. Jeg ville valgt GTA, kun av prinsipp.
Vis hele sitatet...
Alle lineære FPS-spill er rip-off fra Wolfenstein 3D. Fatter poenget? Det kalles spillsjanger, selv om få produsenter har touchet denne delen av scenen så langt.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av azoo Vis innlegg
kan man ikke kjøre fly i GTA IV engang? hva med i saints row 2 da? kan man foreksempel blir tykkere, trene, bytte frysye, skifte klær? tatovere?? og kjøre fly å hoppe i falskjerm?
Vis hele sitatet...
Man kan gjøre alt det der på saints row 2, og mye mere.
Personlig syns jeg saints row 2 var mye bedre enn gta4. På gta4 syns jeg bare missionene var morsomt og ingenting anna, men saints row 2 gjør det morsomt igjen å sprenge tonnevis med bilder med bazooka
Gå for SR2, mye mer phun 4 bucks.
Kjøpte GTA på release for jeg var\er en stor fan av serien men må si at 4a skuffet meg. Grafikkmessig er GTA overlegent ovenfor SR2.
Men så kan det vel sies at jeg enda ikke har gidda å gjennomført GTA4, mens SR2 gikk på en uke.
Fireren av GTA skuffet meg, selvom som nevnt grafikken er på GTA mye bedre og fysikken er også hakket over SR2. Jeg har begge, og spiller mye heller SR2 enn GTA IV. Mye mer spilletid og spillopplevelse for pengene, mye mer å gjøre, og ikke minst mer humor og morsomheter på SR2.

Gå for SR2, soleklart!
Syns Saint row 2 er litt bedre en GTA IV . Hadde anbefalt den istedenfor.
19.........bokstaver
bavarai's Avatar
Er ferdig med Gta IV nå, begynte storyen på nytt idag.

Jeg skal imidlertid ha meg Saints Row 2 siden man har mer de tingene jeg liker, hadde det vært bakoverkompitabilitet på Ps3 hadde jeg kjøpt meg San Andreas også.

San Andreas har b.l.a politimotorsykkel.
Sitat av MartinB Vis innlegg
Nå har jeg ikke spilt Saints Row, men jeg har spilt GTA4 så vil bare si litt om det.
Jeg syns GTA4 er alt for kort, alt for lite, og det har mye mindre artige småting som i det forrige. F.eks; i det forrige kunne du bli tykkere, du kunne trene slik at du fikk skikkelige muskler, du kunne bytte på håret, du kunne kjøpe mye mer klær, du kunne tatovere deg og du kunne kjøre fly og hoppe i fallskjerm. Alt dette gjør spillet bedre å spille syns jeg, da du kan velge mer selv.
Så jeg kan ikke gi deg noe svar, men kan ihvertfall si litt om tingene som gjør at GTA4 ikke er så bra som det kunne ha vært.
Vis hele sitatet...

Trenger du disse tingene, er det bare å fortsette med gtasa..
Saints Row 2 gidde jeg 15minutter. Spillet var jo helt forferdelig. Ting føltes falskt og crappy fra begynelsen av. Menyen i spillet er kornete å jævlig, bil kjøringa var latterlig og jeg aner ikke hvordan de fikk det til, men spillet så 20 ganger dårligere ut grafikkmessig enn enern?

det virket rett og slett som en alpha versjon av ett crappy spill fra 2002.
jeg ahr spilt begge to å jeg ble veldig fort lei av GTA. bedre grafikk der da.
Men har kjøpt SR2 nå å syns det er mye fetere enn GTA
Saints row 2 er uten spørsmål mye bedre enn GTA4.