Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1546
Very Important Pyrotechnician
hanses's Avatar
Hei. Jeg prøvde å grinde litt Al igår, og fikk mer enn jeg trodde på så kort tid. Men hvordan form får AL'en når man grinder det på en P80 grinding maskin? Skulle gjerne også ha visst ca. hvor mange mesh AL partiklene får.
Very Important Pyrotechnician
PTechSFX's Avatar
Meshen varierer veldig. Formen er vanligvis flinger, altså ikke rund, men heller ikke flak. Møller du blir det mer flak. Her er noe info:

http://members.shaw.ca/justin.le/grinder/grinder.html
Very Important Pyrotechnician
hanses's Avatar
Trådstarter
Sitat av Pyro Anders Vis innlegg
Meshen varierer veldig. Formen er vanligvis flinger, altså ikke rund, men heller ikke flak. Møller du blir det mer flak. Her er noe info:

http://members.shaw.ca/justin.le/grinder/grinder.html
Vis hele sitatet...
regnet med det.
Men det burde vel gå an å bruke en sånn våtslipemaskin man sliper kniver på osv.?
Jeg lurer også på om det er mulig å grinde jern hvis man ikke lar det ligge i vannet for lenge? Ca. hvor lenge kan det ligge i såfall? Det tar jo litt tid før det tørker også.
Det er i alle fall ikke brukbart med slipestein, da du vil få masse sand i aluminiumet..
Very Important Pyrotechnician
hanses's Avatar
Trådstarter
Sitat av verto Vis innlegg
Det er i alle fall ikke brukbart med slipestein, da du vil få masse sand i aluminiumet..
Vis hele sitatet...
får man ikke det av sandpapir også? Dt var noe av det jeg lurte på. Om det sliter mye på slipesteinen?
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Sitat av hanse Vis innlegg
får man ikke det av sandpapir også? Dt var noe av det jeg lurte på. Om det sliter mye på slipesteinen?
Vis hele sitatet...
En slipestein slites fort..
Very Important Pyrotechnician
PTechSFX's Avatar
Sitat av hanse Vis innlegg
regnet med det.
Men det burde vel gå an å bruke en sånn våtslipemaskin man sliper kniver på osv.?
Jeg lurer også på om det er mulig å grinde jern hvis man ikke lar det ligge i vannet for lenge? Ca. hvor lenge kan det ligge i såfall? Det tar jo litt tid før det tørker også.
Vis hele sitatet...
Ikke ideelt, vanlig sandpapir er det beste. Den gangen jeg prøvde brukte jeg smergel duk P600, tar alt for lang tid, men resultatet ble veldig bra Flashet når jeg drysset det over en flamme. Vann vil nok tære raskt på jern, men det er mulig å bruke noe annet som f.esk lampeolje.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Very Important Pyrotechnician
hanses's Avatar
Trådstarter
ok. Hva slags sandpapir er det beste for dette formålet? Det må jo være mer holdbart med for eks. P120 våtslipepapir eller slipebånd til båndslipere?

Er også interesert i hvordan dere fester sandpapiret til pinnen som snurrer slik at det er lett å bytte slipepapir?

Er P40 greit for å få store Al partikler til fontener/waterfalls?
Very Important Pyrotechnician
PTechSFX's Avatar
Skulle tro våtslip (ihertfall smergelduk) er mer holdbart, men ifølge siden jeg linket til er forskjellen liten. P40 blir for grovt og vil slipes ned for raskt, P60 er det groveste du bør prøve. Skal du har grovere, må du bruke metallfil eller klippe/mølle aluminiumsfolie.