Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  60 6338
Da selger vi salpeter (KNO3) igjen. Velkommen tilbake.
http://www.pyroteknikk.be/
Se der ja! Vi trodde politi hadde tatt deg. Hvor mye koster det pr. kg?
Trådstarter
6 0
Blir 75 kr kiloen. For håpe det er en så noenlunde pris.
Good!
Men det står på siden at det går an å skaffe KNO3 fra www.kno3.com men den siden selger ikke kjemikalier lenger.
Trådstarter
6 0
jajaja.. :P vi oppdaterer etterhvert
Sitat av Arsenic Vis innlegg
Blir 75 kr kiloen. For håpe det er en så noenlunde pris.
Vis hele sitatet...
Wow! Det var ikke billig heller! Siden du antagentlig får det for under 10kr kiloen, kansje du ble litt grådig?
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Jeg får tak i billigere på "svartebørsen"
Men hvorfor ble det stille fra deg en lang periode da arsenic?
Very Important Pyrotechnician
PTechSFX's Avatar
Egentlig er prisen helt grei når det er så vanskelig å skaffe for noen. Blir samme pris som svenskakemi sett i forhold til renhetsgrad.
Dere kan kanskje bli hovedleverandør av pyro-KNO3 i norge?
Greit å ha en slik innenlands. Stå på er alt jeg har å si!
Hadde vert greit om dere kunne setti ned prisen Bittelitt Ska nok bestille noe iløpet av uka
Very Important Pyrotechnician
PTechSFX's Avatar
Dere burde skrive prisen uten at du må logge inn eller skrive navn, nummer osv. Og litt freshere bilder av varen hadde vært greit?
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Ærlig jeg synes folk som synes det er for høy pris, endten er jævlig prippne, eller fattige kids som ikke har vett og skaffe jobb
Og kanskje startet og selge flere kjemikalier? hehe, vet at det er litt mye og be om da men. Hvor skaffer du KNO3 en fra egentlig?

Lol, UP, jeg har både jobb og shcpenn, haha
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Hva klager du for da? Selvfølgelig blir det dyrt om du skal lage deg en 140 kilos røykbombe, men jeg regner med at det blir brukt til noe litt mere... Tja, kurant... KNSU raketter f.eks
Jeg syns bare det var drit dyrt, forhold til hva han betaler, for mest sansynlig så kjøper han inn sekker med krista-k, som er under 10kr/kg.

Vis jeg bestemte meg for å selge alt mitt KNO3 for han sine priser, så hadde jeg fått in ca. 5000kr, for noe jeg betalte under 600kr for. Å da virker det ganske overpriset.

Jeg har lest mange ganger på passfire forumet hvor folk selger til folk, med nesten ingen profitt til seg selv.
En gang leste jeg faktisk at en sente ut Al helt GRATIS me frakt, fordi han klarte å fikse frakt og Al helt gratis. Han tok ikke betalt for arbeidet han gjorde med pakking osv.

Jeg syns bare at 75kr/kg er å utnytte de som verkelig trenger KNO3.
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Arsenic prøver og tjene penger, mens andre folk er snille
haha, ja Arsenic er grådig, lol, men jeg skjønner jo at han vil tjene penger på det men det er jo bra at han selger til de som ikke har tillgang på KNO3 da
Skjønner han godt, jeg. Hadde ikke solgt KNO3 uten en god del profitt til folk jeg ikke kjenner jeg heller. I tillegg har jo folk som ikke har tilgang på KNO3 en mulighet til å skaffe det nå, så </whine>.
Very Important Pyrotechnician
PTechSFX's Avatar
Når han skal selge over tid med nettbutikk er det klart han må ta en del profitt for å få ting til å fungere! De som selger uten profitt, gjør det som regel over kort tid bare for å bli kvitt noe de ikke trenger og samtidig støtte pyrokolleger.

Jeg synes samtidig 50kr kiloen hadde vært en mer kurant pris. Når du tar over 700% av det den koster, er det vel drøyt. Ihvertfall kvantumsrabatter hvor du f.eks kan tilby å selge hele 25kg sekker til en grei pris. De kan sendes uten å deles opp så lenge du lar merkingen på sekken være original, gjødsel altså (hvis det er det du kjøper). Slipper du å dele opp i 1kg, mindre arbeid på deg, lavere pris til kundene
Trådstarter
6 0
Joda, vi holder på å oppdatere siden litt.. Den er litt utdatert. Alle forslag til noe som bør endres er flott. Prisen blir nok på 75 kr kiloen. Det har seg slik at det er ikke så billigt som 10 kr kiloen å få tak i heller da.. Har desverre vært borte en stund siden vi var tomme for salpeter.. Og vi hadde ingen måte å skaffe mer på. Men nå er lageret fullt, og vi er back in bussines :-P
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Synes 75kr for en kilo var litt voldsomt. Jeg hadde heller satt prisen ned på starten slik at folk kjøpte fra deg og begynte å kjøpe en del fra deg og når du har fått en del kunder så kunne du satt opp prisen litt. Men alt i alt er dette et supert tilbud for de som ikke har tilgang på KNO3!
Synest egentlig dette var en høvelig pris, siden mange ikke har tilgang til KNO3, men samtidig kunne arsenic gjort dette litt billigere og fått flere kunder og dermed øke prisen litt
Jeg må nok si meg enig med dem andre som sier prisen er litt stiv. Dette er et godt tilbud til dem som overhodet ikke har tilgang på kno3, men likevel tror jeg ikke at folk kjøper mye eller i store kvanta når prisen er så den er. Isåfall tror jeg kun en bestilling på den prisen der(75kr/gg) blir et engangstilfelle for de desperate. Om prisen var som før, på 50kr/kg tror jeg heller at flere hadde kjøpt mer kno3 ikke bare en gang, men gjentatte ganger.

Om jeg var deg arsenic, ville jeg startet på lavere kg/pris, slik som de fleste her inne sier, og heller økt kg-prisen senere om mange folk har interesse i å kjøpe kno3 av deg. Men igjen, det er helt opp til deg om hvor mye du skal ha for kiloet, og som man vet, prisen burde være hva markedet er villig til å betale.
Trådstarter
6 0
Kommer nok ikke til å begynne lavt og deretter øke prisen... Har hvertfall ikke hørt om bedrifter som gjør slikt. Men kanskje motsatt vei. Men hvis du ikke har råd til 75 kr for en hel kilo, så har du ikke skikkelig behov for det heller. Pyroteknikkere bruker ikke 10-20 kilo om gangen heller.. Personlig så holder 1 kilo til en uke med morro for meg. Så hadde vært fint om vi kunne slutte å diskutere pris. Har du andre måter å få tak i det billigere, så er jo det flott for deg
Arsenic: Tilbud og etterspørsel-prinsippet virker vel motsatt. :P Uansett, nok diskusjon om prisen.
Jeg har kjøpt salpeter av arsenic før, og den fungerte ypperlig.. Jeg vil gjerne kjøpe mer, og i forhold til apotekets 110 kr for 90 gram syntes jeg 75 for èn kilo er en fin pris...
Valgfri brukertittel
Nygaard's Avatar
Sitat av Bjølg Vis innlegg
Arsenic: Tilbud og etterspørsel-prinsippet virker vel motsatt. :P Uansett, nok diskusjon om prisen.
Vis hele sitatet...
Saken er vel at tilbudet er lite og etterspørselen er stor, hvilket vil si at Arsenic kan skru opp prisene. Jeg gjetter på at han godt kan skru den opp til 100kr/kg og fortsatt selge.

75 kroner er en helt okai pris. Er markedet villige til å betale 75 kr/kg er alt flott. Om noen synes prisene er for høye er det vel bare å starte en konkurrent?
Så lenge både kjøper og selger er fornøyd, så er det ingenting og klage på. Viss dere ikke vil betale 75kr/kg for KNO3, så frår dere kjøpe selv fra en annen plass. Værre er det ikke.

Synes dere heller skal belønne Arsenic for et godt initiativ. Nå kan jo alle skaffe KNO3 viss de bare vil.
Skulle du begynne å selge svovel også?
Very Important Pyrotechnician
Brainiac's Avatar
Eller konsentrert H[SIZE="1"]2[/SIZE]SO[SIZE="1"]4[/SIZE]?...

Sitat av B0mb3rm4n Vis innlegg
Jeg må nok si meg enig med dem andre som sier prisen er litt stiv. Dette er et godt tilbud til dem som overhodet ikke har tilgang på kno3, men likevel tror jeg ikke at folk kjøper mye eller i store kvanta når prisen er så den er. Isåfall tror jeg kun en bestilling på den prisen der(75kr/gg) blir et engangstilfelle for de desperate. Om prisen var som før, på 50kr/kg tror jeg heller at flere hadde kjøpt mer kno3 ikke bare en gang, men gjentatte ganger.
Vis hele sitatet...
Sier han som var så desperat at han kjøpte 1kg med boss for 500krhehe
Arsenic, Du snakket før i tiden om å bestille inn svovel og slikt. Jeg husker også en slik undersøkelse vi tok for å sjekke interessen på det, men vi fikk aldri vite resultatet. Blir det muligens framtidig svovel salg?

Sitat av Brainiac Vis innlegg
Eller konsentrert H[SIZE="1"]2[/SIZE]SO[SIZE="1"]4[/SIZE]?...

Sitat av B0mb3rm4n Vis innlegg
Jeg må nok si meg enig med dem andre som sier prisen er litt stiv. Dette er et godt tilbud til dem som overhodet ikke har tilgang på kno3, men likevel tror jeg ikke at folk kjøper mye eller i store kvanta når prisen er så den er. Isåfall tror jeg kun en bestilling på den prisen der(75kr/gg) blir et engangstilfelle for de desperate. Om prisen var som før, på 50kr/kg tror jeg heller at flere hadde kjøpt mer kno3 ikke bare en gang, men gjentatte ganger.
Vis hele sitatet...
Sier han som var så desperat at han kjøpte 1kg med boss for 500krhehe
Vis hele sitatet...
Det var 10 kg, og det var en sinsvak nedtur... La oss ikke nevne det igjen
hehe, nå skal jeg ikke skape konkuranse eller noe, men hvis det viser seg at min kno3, AN og S kilde ikke har tørket ut vil jeg vurdere å selge på større skala enn jeg gjør nå. Når det gjelder kno3 har jeg en fastpris på 50 kr kg + frakt evt noen prosent avslag ved større bestillinger. Svovel kommer til å koste rundt 150 kr kg + frakt, og AN blir vel rundt 50 kr kg + frakt. Kan holde dere oppdatert på saken, men syns de prisene var ok. 75 kr kg er rett og slett latterlig mye.
Very Important Pyrotechnician
Brainiac's Avatar
Jeg kjøpte faktisk 1kg(eller 900g) svovel av Sniffer for lenge siden. Veldig bra svovel, og du kan stole på han.
Men Sniffer, blir det betalt på postoppkrav?
Jeg kan også bekrefte at Sniffers kno3 er av ypperlig kvalitet. Jeg fikk bortimot 1kg av Sniffer gratis en gang, som trøst av å bli hoaxet for 10kg med kalksalpeter
Kan også bekrefte at Arsenics kno3 er av ypperlig kvalitet, for jeg bestilte av ham den gangen han solgte for lenge siden.
Sniffers svovel mener jeg har en renhetsgrad på 99,7%
OT: Ooo... Arsenic har fått priskonkurrent - I like
Hvis jeg får gjennomført noe slikt kommer kjøper til å sende meg fraktkostnader på forhånd via nettbank e.l, og så sender jeg på oppkrav etterpå. PS jeg vil legge til at jeg kommer til å ha en øvrig vektgrense på 10 kg. Og ingenting er bestemt enda, syns bare det er kjipt at den arme pyrotekniker skal slite så mye på grunn av at kjemikalier er dyre og til dels vanskelige og oppdrive. Når jeg allerede er igang å tenker stort kan jeg jo si at jeg har tilgang på NM, så hvem vet...

og B0mb3rm4n: svovelet mitt har en renhetsgrad på 99.8% =P
Very Important Pyrotechnician
PTechSFX's Avatar
Godt mulig du kan snike deg unna 1kg per pakke regelen til posten (enklere for deg). De sender 25kg gjødsel i 1 pakke lovlig, så det må være mulig hvis du skriver det som noe annet enn et kjemikalie.
Very Important Pyrotechnician
Brainiac's Avatar
Jeg kan si dere det at de smartpost-pakkene er veldig store faktisk. Så da tror jeg det lønner seg å kjøpe i større mengder enn du trenger akkurat nå.
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Jeg drømte en gang at jeg fikk 5 kilo aluminium i en smartpost pakke Hadde sikkert vært plass til en del mer, iogmed at det var avispapir i den.
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Nå finnes det jo 4 forskjellige størrelser på smartpost-pakkene...
http://www.posten.no/NR/rdonlyres/7DC0DB89-63D1-49A5-B64A-7CA441AC90CA/6012/sp_esker_stabel_137x149.jpg
finnest det noen øvre grense på hvor tung en smartpost pakke kan være?
Sitat av PAO87 Vis innlegg
finnest det noen øvre grense på hvor tung en smartpost pakke kan være?
Vis hele sitatet...
Smartpost har ingen vektgrense, men jeg ville likevel ikke stappet en eske full av bly da..
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Smartpakka jeg drømte om var den nestminste
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Sitat av PAO87 Vis innlegg
finnest det noen øvre grense på hvor tung en smartpost pakke kan være?
Vis hele sitatet...
Sitat av Posten.no
Vekt:
Det du får plass til i emballasjen kan du sende såfremt vekten totalt er under 35 kg. Dette er Postens generelle vektgrense for pakker.
Vis hele sitatet...
Altså max 35 kg per eske.
Det er en øvre vektgrense på 35kg. Som er generelt for alle pakker som skal senden via Posten.

EDIT: Uuuagh! Thoryllo kom før meg.
Sitat av Thoryllo Vis innlegg
Altså max 35 kg per eske.
Vis hele sitatet...
ok, i brosjyren står det ikke noe om det, men siden jeg uansett setter en grense på ca 10 kg, vil ikke det bli noe problem
Very Important Pyrotechnician
Brainiac's Avatar
Nå har jeg tatt mange bilder av svovelet og KNO3 til Sniffer
Sitat av Up Vis innlegg
Jeg drømte en gang at jeg fikk 5 kilo aluminium i en smartpost pakke Hadde sikkert vært plass til en del mer, iogmed at det var avispapir i den.
Vis hele sitatet...
Hvem var den pakken til/fra?
Very Important Pyrotechnician
PTechSFX's Avatar
Jo, grensen er på 35kg. Jeg har fått/sendt masse smartpost og det er en utrolig grei måte å sende på. Men når det gjelder KNO3 er det fortsatt maks 1kg per beholder og 30kg per kolli!

Oi! Glemte å se på side 2..

Skal også sies at pakken må merkes med LQ 12 og UN nummer (sender du som gjødsel slipper du alt dette, tror jeg). UN nummer for KNO3 er 1486.
Jeg fikk ihvertfall beskjed om dette.
Valgfri brukertittel
Nygaard's Avatar
Sitat av Brainiac Vis innlegg
Nå har jeg tatt mange bilder av svovelet og KNO3 til Sniffer

Hvem var den pakken til/fra?
Vis hele sitatet...
Tar jeg ikke helt feil var den fra meg Det er plass til omlag 10 kilo atomisert Al i den nestminste pakka ca. Men uten polstring med aviser. Polstring er koseligere. Så lekker det ikke, samtidig som aluminiumet har det varmt, trygt og koselig.
▼ ... noen uker senere ... ▼
*lista har blitt flyttet til egen tråd*
Very Important Pyrotechnician
Brainiac's Avatar
Fint at du selger kjemikalier til folk som kanskje stresser med å skaffe
Sulfatene på listen din kan ikke brukes til pyro mener jeg.
Ikke som fargesetter engang..? hehe det stemmer sikkert men jeg skrev bare ned de kjemikaliene som kanskje så intressante ut. Kan jo få tak i masse annet også, men jeg orker ikke å sitere hele produktkatalogen=P så det er godt mulig jeg har utelatt et par brukbare kjemikalier også. Oppdaterer vel etter hvert.