Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1482
Jo jeg har laget en bombe av rundt 25 pakker med fyrstikker(ettersom jeg ikke har prøvd svartkrutt og alt det der, er ny her).
Bomba var laget av en aluminium skistav som var kutta og banka ned på begge sider. Fyrstikk kruttet var helt finmalt og jeg brukte Blackmatch lunte oppskriften som lunte. Jeg satt lenge og strevde med denne bomba, men midt i røret slukket lunta på en eller annen måte. Jeg har prøvd flere små også, men det samme skjer hver bidige gang. Hva gjør jeg feil?
Det er selvfølgelig lunta det er noe galt med! Prøv andre blandingsforhold med Blackmatch deigen . Du må ikke forvente et veldig bra smel med fyrstikker men hvis nøden er stor nok så funker det sikkert greit
Trådstarter
5 0
Greit. Har laget en annen blanding nå venter på at den skal tørke så skal jeg teste igjen. Har jo fortsatt kruttet inni staven.Men har det noe å si om lunta får press på seg?
uansett om det ikke smeller så mye, må man jo starte et sted?
Very Important Pyrotechnician
Brainiac's Avatar
prøv stjerneskudd da
Sitat av smartass Vis innlegg
Du må ikke forvente et veldig bra smel med fyrstikker men hvis nøden er stor nok så funker det sikkert greit
Vis hele sitatet...
Dette funker som bare f*, og smellet er større enn man tror. Hjemmelagde lunter er ikke så bra som regel, men skjekk neste gang om den er knekt, da vil den slutte å brenne. Jeg anbefaler deg å lage en elektrisk tenner -> se oppskrifter. lykke til
Ps: ikke gå bort til pipe-bomben når den ikke smeller, det kan hende lunta bare ligger å gløder og kan derfra ta seg opp igjenn vent 30 min for å være på den sikkre siden. Lykke til!
Lagde du den ut i fra oppskriften soom står på WIP? I så fall, jeg fikk det ikke bra. Bruk heller denne oppskriften, den synes jeg er mye bedre!
Trådstarter
5 0
Takker for alle svar skal prøve igjen