Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  28 4421
Noen som selger svartkrutt ?


Ta kontakt
Lag heller selv, mye billigere, eller ta krutt fra fyrverkeri eller patroner.
Jeg har ivertfall ikke noe å selge...
Destroyy's Avatar
Trådstarter
Tar ikke sjansen på å lage selv (er ikke så desp)


Hm, fyrverkeri ja, det gikk med til siste bomba ^^
http://youtube.com/watch?v=_X7J9tNgq-Y



Men selger de fyrverkeri i sverige nå?
Ja i sverige på grensa selger de fremdeles fyrverkeri
For to uker siden kjøpte en jeg kjenner noen "King of thunder" der
Viss du ikke tar sjansen på å lage selv, syntes jeg det er rart at du tar sjans til å kjøpe. (og tviler egentlig på at noen virkelig vil selge deg)
Er nok mer risky for din del å skal kjøpe svartkrutt fra noen herfra. Både fordi du mest sannsynligvis ikke har lov å kjøpe det, pluss det faktum at du kan ende opp med et skikkelig crappy produkt. Å lage selv er faktisk en utrolig enkel prosess, så ved å lese litt er det ikke noe stress. Og billig.
Det er ikke en gang lov å sende svartkrutt i posten Å jeg gidder iallefall ikke å selge til deg.
Du får ikke sendt det gjennom posten, og ikke håp på noe bra krutt.

Jeg skal i alle fall ha mitt eget for meg selv
Destroyy's Avatar
Trådstarter
Jeg ville aldri kjøpt fra folk som ikke kan skrive uansett Big B.

Jeg kunne alltids lagd selv, men da blir det nok til at jeg kjøper fyrverkeri i Sverige
Very Important Pyrotechnician
PTechSFX's Avatar
Sitat av destroyy
Jeg ville aldri kjøpt fra folk som ikke kan skrive uansett Big B.

Jeg kunne alltids lagd selv, men da blir det nok til at jeg kjøper fyrverkeri i Sverige
Vis hele sitatet...
Big B hadde ingen skrivefeil i posten sin og du har ingen rett til å klandre andre for deres skrivekyndighet. Ihvertfall når det ikke er sleng, SMS osv.

Skal du kjøpe BP bør du prøve på en våpenbutikk. Vet ikke om det selges lengre, kanskje Nygaard vet.
Du får kjøpt fra andre, men da må du ha lisens.

Edit: Så nå at Big B hadde "å" feil rett etter smilyen, men la oss ikke gå off topic pga. det.
Reinert med beine !
griped's Avatar
Sitat av destroyy
Jeg ville aldri kjøpt fra folk som ikke kan skrive uansett Big B.

Jeg kunne alltids lagd selv, men da blir det nok til at jeg kjøper fyrverkeri i Sverige
Vis hele sitatet...
ja han brukte "å" i stedet for "og". Han må vel være så dum at han ikke klarer å åpne ei dør -.-
Tro meg, for nybegynnere er det mange ganger sikrere å lage svartkrutt selv en å demontere fyreverkeri.
Og å sende svartkrutt i posten burde du bare glemme...
Før kjøpte jeg svartkrutt på en våpenforhandler i nærheten.
XXl selger patronkrutt, noe som egner seg elendig til det meste innen pyro.
Sitat av griped
Sitat av destroyy
Jeg ville aldri kjøpt fra folk som ikke kan skrive uansett Big B.

Jeg kunne alltids lagd selv, men da blir det nok til at jeg kjøper fyrverkeri i Sverige
Vis hele sitatet...
ja han brukte "å" i stedet for "og". Han må vel være så dum at han ikke klarer å åpne ei dør -.-
Vis hele sitatet...
OT: Og/å-settingen i posten til Big B var helt korrekt der. Helt til jeg innså at den ikke var det.
Sitat av destroyy
Jeg ville aldri kjøpt fra folk som ikke kan skrive uansett Big B.

Jeg kunne alltids lagd selv, men da blir det nok til at jeg kjøper fyrverkeri i Sverige
Vis hele sitatet...
Big B kunne sagt begge deler uten at det hadde blitt feil.
Og du glemte punktum etter Sverige, kansje det betyr at du ikke er i stand til å oppbevare eller bruke krutt?
Men nok OT nå ja :wink:
Sitat av destroyy
Jeg ville aldri kjøpt fra folk som ikke kan skrive uansett Big B.

Jeg kunne alltids lagd selv, men da blir det nok til at jeg kjøper fyrverkeri i Sverige
Vis hele sitatet...

Den setningen kom ut litt feil :P .

Det jeg mente var at jeg ikke selger krutt til noen som jeg ikke kjenner til, som jeg vet har mye erfaring, og ikke skal bruke det til herverk.
For det kan brukes til misbruk, eller vis de skulle skade/drepe seg selv med det, så er det jeg som får skylden. Jeg ville iallfall fått dårlig samvittighet.

Jeg vet at min norsk-skriving ikke er helt plettfri ( :P ) men det er det siste jeg bryr meg om! Det er da betre at informasjonen jeg skriver er korrekt?

Jeg setter pris på at dere forsvarer meg, men så må vi se det på destroyy sin side også, han oppfattet setingnen min som om jeg ville selge til alle andre, men ikke han. Å da setter man seg i en "forsvarsstilling" hvor man seier ting som man normalt ikke ville sakt.

Dette var en stor misforståelse som vi ikke trenger å pirke på :P .

Unasett, destroyy, vis du finner noen i ditt område som vil selge til deg, så værsegod, jeg skal ikke stoppe deg. Men det er mye kulere å lage selv!
Sitat av Big B
Sitat av destroyy
Jeg ville aldri kjøpt fra folk som ikke kan skrive uansett Big B.

Jeg kunne alltids lagd selv, men da blir det nok til at jeg kjøper fyrverkeri i Sverige
Vis hele sitatet...

Den setningen kom ut litt feil :P .

Det jeg mente var at jeg ikke selger krutt til noen som jeg ikke kjenner til, som jeg vet har mye erfaring, og ikke skal bruke det til herverk.
For det kan brukes til misbruk, eller vis de skulle skade/drepe seg selv med det, så er det jeg som får skylden. Jeg ville iallfall fått dårlig samvittighet.

Jeg vet at min norsk-skriving ikke er helt plettfri ( :P ) men det er det siste jeg bryr meg om! Det er da betre at informasjonen jeg skriver er korrekt?

Jeg setter pris på at dere forsvarer meg, men så må vi se det på destroyy sin side også, han oppfattet setingnen min som om jeg ville selge til alle andre, men ikke han. Å da setter man seg i en "forsvarsstilling" hvor man seier ting som man normalt ikke ville sakt.

Dette var en stor misforståelse som vi ikke trenger å pirke på :P .

Unasett, destroyy, vis du finner noen i ditt område som vil selge til deg, så værsegod, jeg skal ikke stoppe deg. Men det er mye kulere å lage selv!
Vis hele sitatet...
Fornuftig måte å avslutte denne "situasjonen" på. :wink:
Destroyy's Avatar
Trådstarter
Hehe, ble litt små furten bare


Får vel prøve å lage selv vis dere virkelig mener det er bedre / tryggere.



*Pirke* angående skrivefeilen, hintet til siggen din ^^
Pyroteknikkmoderator
Bang's Avatar
Man får faktisk kjøpt svartkrutt, men man må ha kjøpetillatelse fra politiet, og for å få det, må man ha godkjent oppbevaringstillatelse fra brannvesenet.
I tillegg må man inneha et våpen som krever svartkrutt...
MAO ikke helt enkelt å få til.

Jeg lager krutt selv, i prima kvalitet 8)
Selv om det kunne friste med noen lettjente kroner, ville det aldri falle meg inn å selge til folk jeg ikke aner hvem er.
Å blottlegge sin identitet som illegal produsent av krutt for et par hundrelapper, kan fort koste dyrt...
Valgfri brukertittel
Nygaard's Avatar
Sitat av Bjølg
OT: Og/å-settingen i posten til Big B var helt korrekt der.
Vis hele sitatet...
Nope. Den var faktisk feil. Skulle vært og, ikke å.

Sitat av Bang
I tillegg må man inneha et våpen som krever svartkrutt...
MAO ikke helt enkelt å få til.
Vis hele sitatet...
Du trenger ikke å ha et våpen som trenger svartkrutt. Hvilket som helst våpen duger. Så lenge det kan nytte svartkrutt er det greit. Og jeg tror da ikke man trenger spesiell tillatelse fra politiet med mindre man skal oppbevare store mengder? Om jeg ikke husker feil burde oppbevaringstillatelse holde. Problemet i dag er strengt tatt ikke først og fremst tillatelser, men snarere å finne en forhandler. Per i dag er det vel ingen som importerer svartkrutt vil jeg huske.
Våpenhuset i stavanger selger nå svartkrutt.. Iallefall da jeg var der nede for en stund siden. En venn av meg har en "flaske" med 1 kilo svartkrutt på hytta, og han har bare våpenkort og oppbevaringstilatelse.
svartkrutt brukes så og si ikke i det heletatt lengere til svartkruttskyting. Pyrodex som er en erstatning er stort sett det eneste som er i salg..
Kanskje det de hadde var "rester". Det var nå iallefall helt vanlig svartkrutt som stod der da jeg var å så.
Sitat av ymrilix
svartkrutt brukes så og si ikke i det heletatt lengere til svartkruttskyting. Pyrodex som er en erstatning er stort sett det eneste som er i salg..
Vis hele sitatet...
Svartkrutt vil alltid brukes til SVARTKRUTTskyting. Men til kruttvåpen nå for tiden brukes røyksvakt krutt i mye, mye større grad enn svartkrutt.
Sitat av Bjølg
Sitat av ymrilix
svartkrutt brukes så og si ikke i det heletatt lengere til svartkruttskyting. Pyrodex som er en erstatning er stort sett det eneste som er i salg..
Vis hele sitatet...
Svartkrutt vil alltid brukes til SVARTKRUTTskyting. Men til kruttvåpen nå for tiden brukes røyksvakt krutt i mye, mye større grad enn svartkrutt.
Vis hele sitatet...
der tar du feil gitt, det er en erstatter for svartkrutt som heter pyrodex. Jeg snakker ikke om røyksvakt krutt i moderne våpen nå altså men "pyrodex skyting" som man kanskje bør begynne å kalle det.
Sitat av ymrilix
Sitat av Bjølg
Sitat av ymrilix
svartkrutt brukes så og si ikke i det heletatt lengere til svartkruttskyting. Pyrodex som er en erstatning er stort sett det eneste som er i salg..
Vis hele sitatet...
Svartkrutt vil alltid brukes til SVARTKRUTTskyting. Men til kruttvåpen nå for tiden brukes røyksvakt krutt i mye, mye større grad enn svartkrutt.
Vis hele sitatet...
der tar du feil gitt, det er en erstatter for svartkrutt som heter pyrodex. Jeg snakker ikke om røyksvakt krutt i moderne våpen nå altså men "pyrodex skyting" som man kanskje bør begynne å kalle det.
Vis hele sitatet...
Hva slags krutt er pyrodex da? Jeg kan liksom ikke se hvilken type våpenkrutt det skal være hvis det verken er NC-krutt eller svartkrutt.

edit: Sjekka nettopp opp det, og så det var BP med litt ekstra tilsetninger som grafitt, perklorat osv. Uansett, når det heter svartkruttskyting skyter de med svartkrutt, ellers er det ikke svartkruttskyting.
altså de skyter uansett med våpen som i utgangspunktet er laget for svartkrutt og det kalles svartkruttskyting uansett om du bruker pyrodex eller svartkrutt. svartkruttklubber bytter ikke navn bare fordi de har begynt å bruke pyrodex. men nokk om det
Valgfri brukertittel
Nygaard's Avatar
Jeg kan bekrefte at det brukes en del pyrodex. Men om jeg ikke husker feil er det ikke tillatt å bruke annet enn "ekte" krutt i konkurranser. ymrilix kan kanskje sette deg bedre inn i det enn meg, virker som han har oversikt.
Sitat av Nygaard
Jeg kan bekrefte at det brukes en del pyrodex. Men om jeg ikke husker feil er det ikke tillatt å bruke annet enn "ekte" krutt i konkurranser. ymrilix kan kanskje sette deg bedre inn i det enn meg, virker som han har oversikt.
Vis hele sitatet...
Altså, det er godt mulig at Pyrodex er en meget utbredt BP-erstatning. Det hele begynte fra min side som et flisespikkeri på at heter det "svartkruttskyting", så bør de etter all logikk bruke svartkrutt.
hehe all logikk tilsier jo selfølgelig det, og det har heller ingeting å si. Men ingen klubb skifter navn fra svartkruttskytterklubb til pyrodex-skytterklubb selv om det er det de bruker for å si det sånn.. og det stemmer nygaard at i konkurranser i regi av NSU (norsk svartkrutt union) så er det ikke lov å bruke pyrodex eller andre erstatninger, dette har vært mye diskutert pga. tilgjengeligheten av ekte svartkrutt. Nå ble det skikkelig offtopic her men topicen er så latterlig uansett at det gjør vel ikke så mye :P