Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1592
i går smalt jeg av en flash bombe med 400gram flash i et stålrør som var sinnsykt tykt, åja, det smalt helt sinnsykt høyt, en kammerat av meg som var 3 kilometer unna hørte den:S en annen som bor 1km unna sa det rista i huset, kraftig var det, vi som sto og så på skjente et sinnsykt trykk i magan.

men har et par spm, for det første kom det nesten ikke en dritt med gnister, flammer eller farger, hva kan dette komme av? det kom bare et skjapt lysglimt etterfulgt av et synnsykt smell. var en kammerat av meg som sa at det kunne ha implodert?

og dere som sa i en annen post at flash smeller like høyt uansett om det er i et papp rør eller metallrør, FEIL, i fjord tok vi en bombe med 800gram flash, det er dobbelt som mye som den vi tok i går, og det smalt mye lavere, men kom mere gnister og stjærner(hadde kruttet i en termos)

den vi tok i går smalt sinnsykt mye høyere, den med 800gram kunne ikke måle seg med denna, og nå brukte vi et tyykt stålrør, tetta i begge ender, smalt sinnsykt mye høyere, men kom mindre flammer osv
Hadde dere bare ren flash? Viss dere hadde det, så kommer det bare et kjappt lysglimt.

I den termosen var det jo fyrverkerikrutt, så klart kommer det mer gnister da!

Gi oss en film da.
Og dere sto å så på den? :shock:

Flashkrutt brenner jo ved skarpe lysglimt, så du kan nok ikke vente noe "fyrverkeri" ut av det.
Kan tenke meg at den smalt, men dersom du hadde brukt et tykt papprør, ville du ikke merke så veldig mye. Faren blir også mye mindre med papp.
var helt likt krutt i begge bombene, nøyaktig likt, bare ikke samme mengde, kan se om jeg får skaffa film en kamerat filma med mobil så lyden og bilde er på topp, men man får sett det isåfall
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Sitat av gokart
men har et par spm, for det første kom det nesten ikke en dritt med gnister, flammer eller farger, hva kan dette komme av? det kom bare et skjapt lysglimt etterfulgt av et synnsykt smell. var en kammerat av meg som sa at det kunne ha implodert?
Vis hele sitatet...
Fordi det var bra mixa KClO4 _flash_ kansje? Og kammeraten din har ca like mye peil som deg!!! Implodert wtf?!
Sitat av gokart
og dere som sa i en annen post at flash smeller like høyt uansett om det er i et papp rør eller metallrør, FEIL, i fjord tok vi en bombe med 800gram flash, det er dobbelt som mye som den vi tok i går, og det smalt mye lavere, men kom mere gnister og stjærner(hadde kruttet i en termos)
Vis hele sitatet...
Den dere tok i fjord var enten med dårlig Al dermed dårlig flash eller noe andre reduserende effekter. Alt vi kan si da er at du er elendig og lage flash :wink: Skikkelig flash derimot, smeller bra uansett!
Og dessuten så vil ett skikkelig papprør smelle mye bedre enn en termos!!!
Og kansje kruttet ditt ifjord var mye dårligere enn kruttet ditt i år? Kansje det. Og att det kruttet ditt ifjord lagde masse gnister og flammer sier jo litt om hvor elendig flash det var :lol:
Sitat av verto
Og dere sto å så på den? :shock:

Flashkrutt brenner jo ved skarpe lysglimt, så du kan nok ikke vente noe "fyrverkeri" ut av det.
Kan tenke meg at den smalt, men dersom du hadde brukt et tykt papprør, ville du ikke merke så veldig mye. Faren blir også mye mindre med papp.
Vis hele sitatet...
tok den på et åpent hjorde, sto sinnsykt langt ifra, jeg isåfall, jeg sto i en bakke så jeg ikke så på bomba eller noe, men de andre tullingene sto 10 meter fra eller no :S men de sto bak en "skog" da

der må jeg si du dreit deg ut, begge gangene var det kjøpt krutt, festival 25skudds batterier med 200gram krutt er de vi har brukt begge gangene og demontert og tatt ut kruttet. mye billigere enn å lage det selv[/code]
Very Important Pyrotechnician
PTechSFX's Avatar
TULLING! Ikke rart det smeller høyere når du bruker fyrverkerikrutt-blanding og ikke ren flash. BP smeller mye høyere i et sterkere rør, men det er mindre forskjell med ren german dark aluminium flash. Eller tok du ut flashen fra batteriet? Da hadde du ihvertfall ikke fått 400g.
Sitat av AndersG
TULLING! Ikke rart det smeller høyere når du bruker fyrverkerikrutt-blanding og ikke ren flash. BP smeller mye høyere i et sterkere rør, men det er mindre forskjell med ren german dark aluminium flash. Eller tok du ut flashen fra batteriet? Da hadde du ihvertfall ikke fått 400g.
Vis hele sitatet...
tok ut kruttet fra 2 batterier, 200gram krutt i hver, så da blir det 400gram, akkurat nokk til å fylle røret, har bilde av den, kan legge den inn her

bilde av bomba http://i143.photobucket.com/albums/r125/myrdan/DSC00352.jpg
Å ja, det var ikke hjemmelaget nei...
Vil da ikke si det er billigere å kjøpe batterier en å lage selv, i alle fall ikke om du har god tilgang på Al pulver.
og dere som sa i en annen post at flash smeller like høyt uansett om det er i et papp rør eller metallrør, FEIL, i fjord tok vi en bombe med 800gram flash, det er dobbelt som mye som den vi tok i går, og det smalt mye lavere, men kom mere gnister og stjærner(hadde kruttet i en termos)
Vis hele sitatet...
Du kan ikke sammenligne det. Vi mente ekte, god flash. Ikke krutt fra fyrverkeri!
Very Important Pyrotechnician
PTechSFX's Avatar
JA! Fyrverkeri inneholder ikke ren flash, men en blanding av alt som kan være svært risikabelt å blande sammen.
Sitat av AndersG
JA! Fyrverkeri inneholder ikke ren flash, men en blanding av alt som kan være svært risikabelt å blande sammen.
Vis hele sitatet...
det er jo blandet sammen fra før da, eneste vi gjør er å legge til mer, vi blander ikke forskjellige krutttyper, er jo likt krutt i de skudda
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Hvordan fikk dere 400 gram da?! 200 grammene regnes med liftcharge! Du sier jeg dreit meg ut? lol!
Sitat av Fulmen
Gikk ned til 6g for de store (16x20mm hylse), for de små (12x16mm) holder det med 3g. 8g blir egentlig litt ubehagelig på under 10-15meter :-)
Vis hele sitatet...
Sånn er det med ekte flash mister gocart! Du bør ikke snakke uten peiling!
blanda alt da, lift chargen og alt, blanda bp med flashen, da blir det 200gram på hvert batteri og vi hadde 2 da blir det 400
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Da var det værtfall ikke ekte flash!
Hadebra gocart!
Fy faen for noe idioti.

Stengt for rikets sikkerhet.