Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 653
Jeg er opptatt av en rask maskin helst bygget av metall og ikke av polykarbonatplast eller andre plastsorter.

Er opptatt av dette pga levetid til laptopen.
Hvilke laptop alternativer finnes hvor maskinen er av metall?

Viktig at maskinen har god design slik at feks ikke usb portene står for tett, ingen tulleløsninger når man lukker/åpner den osv
Trenger å tåle endel.

noen tips?
Vet ikke av noen laptop som er laget kun av metall, men min Dell XPS har ihvertfall litt børstet aluminium rundt om kring.
Vet av erfaring at ThinkPad tåler en god del og er generelt en god maskin, men koster en del ekstra også.
Takk for tipset. Ingen laptoper av metal, det må vel komme.
vell.... thinkpad har et rollcage der alle deler er festet i en magnesiums ramme, selv om ytterste laget er plast, dette gjelder bl.a T og X serien, men ikke SL.

De nye Apple maskinene er jo maskinert i et stykke magnesium og.

Mine erfaringer så er det slik at bedriftsmaskinene er bygd for å tåle mye mere enn de andre, dette gjelder Thinkpad T/X, HP elitebook, samt Dell Latitude.
Kjøp Lenovo Thinkpad, mer solide og geniale maskiner finner du ikke
Lenovo har faktisk releasa en modell for USAforsvaret, støtsikker, vannavstøtende ++

Google litt, så finner man den nok
Du har jo toughbook, den tåler utendørsbruk osv.
Vel, hvis du ikke er spesielt negativt innstilt til Apple, finner du de nye laptopene her.
Som nevnt tidligere består de kun av to biter metall som er skåret ut (skjerm og bunn), og utifra egne sanseinntrykk virker de veldig solide.
Takk for tipset veslefreak.
Hvorfor skulle jeg være negativt innstilt til de?
Viktigste er jo at maskina kjører XP, og det gjør den jo.

Lenovo maskinene fristet ikke, men varer de lengere altså?

Toughbook maskinene var bra fete da, men litt i meste laget.

Den eneste maskina for XP som er av metall er altså fra Apple. Haha, artig. Dette kommer sikkert til å pisse endel hardcore PC disipler bra off. Jeg har ingen slike begrensninger. Liker både pc og mac jeg. Men jeg betaler gladlig noen tusen ekstra for design.