Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 1685
Jeg kommer til å bli rimelig forbanna visst Huiep Hep slipper unna med tilltale for mord bare fordi han "var" påvirket av kokain og alkohol...

Les denne artikkelen


Hva mener dere??
Master debater
Dekilaz's Avatar
Det å være ruset er ingen formildnende omstendighet.
Sist endret av Dekilaz; 13. januar 2003 kl. 14:59.
Patient zero
iblis's Avatar
men det er en god grunn til å "late" som om man ikke husker noe.. slik at han slipper å forklare seg!
Master debater
Dekilaz's Avatar
Vitneutsagn og beviser taler vel nesten nok for seg i denne saken, har jeg inntrykk av...
Patient zero
iblis's Avatar
ja.. fyren kommer jo til å bli dømt..

men straffen kommer kanskje til å bli mindre siden han mener at han ikke var klar i hode når det skjedde..

det hadde vært verre hvis han hadde sakt han var helt klar, og at han gikk ditt bevist for å drepe!
Når noe er ulovlig burde man ta konsekvensene av å bruke det. Å være beruset av kokain er egentlig ingen unnskyldning, siden det er en av grunnene til at det er forbudt...
så heter han jo Tran også da.. det er fæle greier det!
Patient zero
iblis's Avatar
Opprinnelig postet av IvIoyner
Når noe er ulovlig burde man ta konsekvensene av å bruke det. Å være beruset av kokain er egentlig ingen unnskyldning, siden det er en av grunnene til at det er forbudt...
Vis hele sitatet...
sier ikke at det er en unnskyldning, men det hele går ut på hvordan folk (dommer, jury) oppfatter deg..
Poenget er at overlagt drap gir en mye strengere straff enn "uaktsomt". Så lenge man skyter i blinde, spesielt i påvirket tilstand, kan man ikke bli dømt for overlagt drap. Meningen var ikke å drepe, men det bare ble slik og han må selv ta konsekvensene, men på et lavere plan.
Patient zero
iblis's Avatar
Ripz: nettopp!
Master debater
Dekilaz's Avatar
Han blir vel dømt for forsettlig drapsforsøk.
tran har innrømt at han planla å drepe syv personer, men innrømmer ikke at ha husker noe. en mann i vadsø ble dømt til 6 års fengsel for 2 drapsforsøk, så dette burde bli rundt 20 år + ca 3500 i bot for bruk av narkotiske midler... hehe
Med "snillismen" som preger det norske rettsapparatet blir han nok frikjent.
Frikjent blir han nok ikke (litt logikk: da sier domstolene at det er greit å drepe folk så lenge du er rusa nok, og det kommer de ikke til å si), men man plusser ikke sammen dommer på samme måte som i statene heller... er for idiotisk med folk som dømmes til 1256 år i fengsel...
atomet: men, igjen, så er USA bedre enn alternativet, det er 50-10000 ganger mer idiotisk at man en dag kan lese et stort oppslag om en voldtektsmann som fikk 3 år i fengsel (god oppførsel -> bare to år), på samme side med en liten notis som forteller om en økonomisk vinningsforbytelse (underslag eller no) som ga 7 år i fengsel... *w*t*f*

Med svin som Staff og mullah krekars forsvarer til å ta vare på deg dersom du gjør noe galt, så går det nok bra med Tran. Men, han traff jo en neger, da!? han burdte jo få ihvertfall 21 år da.

hvis du er tilbøyelig til, i ruset tilstand eller ikke, å pga en mindre irritasjon over "tapt ære", gå opp i leiligheten, hente gunnere, gå ned til utestedet igjen, og fra åpen gate tømme magasinene inn gjennom dører, vegger og mennesker, så mener jeg *faktisk* at han burde sitte inne til han skal på gamlehjem. det er drøyt at han skal få kunne spare gatene igjen any time soon.

det er en svikt i oppdragelsen hans uansett, taper man ansikt, er det jo Harakiri som gjelder. Jævla feiging.
King of Spooning
Acidous's Avatar
En god forklaring i retten:

"Det var ikke med vilje! Jeg hadde bare tilfeldigvis lommene fulle av automatvåpen og kniver of slikt. Også hadde jeg jo røykt hasj og brukt heroin og kokain hele dagen da, så det var liksom ikke min feil da! Alt er liksom langer'n sin feil, ikke sant. Det var han som solgte til meg, det er han dere må ta!"
man er som regel klar nok i toppen av kokain til og forstå hva man gjør.. men man gjør mer saker da man har mer selvtillit..

Og by the way.. han vet VELDIG godt hva han gjør.. det er jeg 100% sikker på..
Sist endret av Dan; 16. januar 2003 kl. 19:59.
Huff Han skulle fått samme straffa som voldtekts fyren nedi, Ugga bugga land.. Det er på dagens Vg iallefall til dere som ikke har lest det... hehehe.
Ikke politi straffa, men den lille ugjærningen som mobben dro på seg. mente jeg.
Kunne godt ha hatt noen hakk strengere straffer, det er helt sant. Spesielt vold & seksualforbrytelser.
Charlie (Vietnamkis) i vår klasse er også borte i slikt.
Hans forklaring var : Jeg hadde drukket og var derfor helt koko i hodet mitt.
Alle asiater lyver.