Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 841
Hei

Jeg har tenkt å begynne på noroff og trenger et 3D programm som er gratis som jeg kan trene litt på. Jeg har Mac så programet må være for MAC. Er det noen som har et forslag til et slikt program som er enkelt, norskt og gratis?
Sjekk ut Blender.

Usikker på om du får det på norsk, men er iallefall gratis og finnes til Windows, Linux og Mac
Sist endret av tzel; 19. november 2008 kl. 17:04.
Usikker på om det er for mac men google sketchup syns jeg funker bra...
De bruker 3ds max på noroff. Gå inn på autodesk sin hjemmeside å laste ned en 30 dagers verson. Vil ikke anbefal sketchup da man ikke har muligheten til polymodelling så vidt jeg vet. Eller kan du teste ut blender som tzel sa...
Kjør på med 3dsmax med en gang du. Sketchup er som paint sammenliknet med photoshop. Første inntrykket av blender er også av en slik grad at jeg tror det er smart å hoppe over... 3dsmax er ganske avansert, og i starten kommer det til å være vanskelig, men når du kommer litt inn i det og har lært litt er det er veldig bra program
Trådstarter
37 0
Sitat av tobbelulle Vis innlegg
Kjør på med 3dsmax med en gang du. Sketchup er som paint sammenliknet med photoshop. Første inntrykket av blender er også av en slik grad at jeg tror det er smart å hoppe over... 3dsmax er ganske avansert, og i starten kommer det til å være vanskelig, men når du kommer litt inn i det og har lært litt er det er veldig bra program
Vis hele sitatet...
er det gratis program?
Sitat av maso Vis innlegg
er det gratis program?
Vis hele sitatet...
Hvis ikke jeg husker feil, må du nok ut med noen tusenlapper for en lovlig versjon.

Men du kan jo alltids prøve Anim8or. Det er helt gratis og nokså grunnleggende vill jeg tro. Har prøvd det selv, og det er ikke så avansert, men det gir et inntrykk innen 3D-modulering. Første gangen jeg prøvde det, greide jeg å lage en ikke så verst hånd. Du kan jo prøve det. Du trenger ikke installere det, bare laste ned og åpne.