Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 659
nogen som kan hjelpe meg å fjerne følgende feilmelding; "the procedure entry point wscuptade could note be located in the dynamic library ws2_32.dl"

har virusskanna å alt faenskap eg kan finne på, men den jævla feilmeldinga nekte plent å forsvinne. Tastaturet klarer snart ikke mer, det er dødt før solnedgang. Hjelp meg å redd livet til tastaturet mitt.
Hvilket program gir feilmeldinga? Hva gjør du når du får meldinga?
Trådstarter
54 0
har ikke peil va program som gir feilmeldinga, den kom bare helt plutselig. Når jeg prøver å close den, spretter den opp på ny.. Etter denne prossesen hadde gjentatt seg litt over 50 gonger, måtte gi tapt å legge den helt nede ved adresselinja..

hvordan kan jeg finne ut hvilket program som gir feilmeldinga da ?
Hvorfor meg?
så mange spørsmål, så få svar..
Trådstarter
54 0
står oppe på an axwin frame windows fah1.exe entry point not found... arrrh
Hva var forrige program du innstalerte? Kanskje det er det som skaper problemet. Hvis du ikke finner en løsning, prøv å de-aktivere en og en av programmene i oppstarten helt til den forsvinner (seff ikke systray osv).
Trådstarter
54 0
har ikke instalert noe på lenge. det som er så merkelig.
Vel, prøv å fjerne alle unødvendige prosesser, se hvilken som fjerner feilmeldingen...
tror å reinstallere og være påpasselig med hva slags saker du legger inn vil være lurt. har fått x antall merklige errors på testbox'en der jeg har installert alt fra vanlig kazaa til musicmatch jukebox
Mange "troverdige" program man tror har rent mel i posen har ofte spyware, og de fører ofte til slike kræsj.

Men, min tolkning av feilmeldinga er som følger:
ws2_32.dll er winsock 2 opplegget. Du kjører nok Windows 95/98(NT bruker ikke winsock2?). "procedure entry point wscuptade" er da at et program leter etter funksjonen i wscuptade i winsock 2. Og du nevnte noe om AxWin lenger opp og AxWin er et program som passer pent til tiltale. Jeg gadd ikke sjekke noe særlig hva det var, men noe terminal-betal greier. Det bruker internett/nettverk iallefall.
hør på tipex. jeg er også lite fan av spyware.

skaff ad-aware eller noe, og ikke installer noe fra real, kazaa, ingenting internet explorer fra tid til annen ber deg å installere (bortsett fra flash [macromedia] og stash som kommer fra microsoft), ikke heller noe som er bloatware. mye bloatware er spyware.

- høres litt ekstrem ut, men men. orker ikke kommentarer på den posten, så spar meg
Meldingen kan også bety at "ws2_32.dll" er blitt overskrevet av en eldre versjon på et eller annet tidspunkt. Prøv å finne nyeste versjon av Winsock2 for ditt OS.
Prøv drwatson.exe ! skjekk hva feilmeldingen er.. Er sikkert det tipex sier, men bare for å være sikker! Kjører du win 9x ligger den rett i windows mappa, kjører du xp eller 2000 ligger den i system32 mappa (den ligger i windows mappa, du er vel ikke helt n00b)!