Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  28 3029
Jeg leste på dette forumet om Teknikkbutikken som har dirkeutstyr fra SouthOrd. Er det noen som har bestilt fra denne butikken?

De selger ting mye billigere enn andre norske steder... så jeg skal bestille fra de... men tenkte først høre om det er noen som har handlet med de?
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Nei, har ikke bestilt derfra, men tenker på å bestille meg denne:

http://www.teknikkbutikken.com/?p=produkt&produkt=8

Du bør ihvertfall bestille en slimline og ikke vanlig, har et vanlig dirkesett, og det er litt tjukt til de fleste europeiske låser.
Trådstarter
17 0
Takk for anbefalingen :-)

De virker sierøse, så jeg skal bestille den 22 deleren og en dirkekniv.

Si fra hvis du også bestiller :-)
Jeg har kjøpt 22-piece european southord sett fra lockpickshop.com - De merket det som gave, sendte fort, og dirkene var perfekte
Jeg har en 11 piece european southord sett fra lockpickshop.com. Funker så langt mine kunnskaper om dirking rekker(ikke mye lengre enn simple hengelåser). Var ikke noe problem å få dem til å justere litt på prisen så jeg slapp tollen.
I grunnen akkurat samme erfaring som q_Werty.

Forøvrig er ikke Southord en butikk, det er firmaet som lager dirkene.
Trådstarter
17 0
Det var ikke mye å spare på det...
i tillegg må jeg da vente, og det er alltid sjansen for at tollen ikke godtar pakker sendt som gave. Da krever de fortollingsgebyr og mva. så må man i etterkant bevise at pakken er en gave - og det er verre når den ikke er det.

Pakken jeg bestilte for to timer siden står det på posten sine sider at de allerede har mottatt.

Hadde valget vært å betale prisene til spyshop så hadde jeg bestilt fra USA, men ikke så lenge Teknikkbutikken.com har så bra priser!

Men takk for tips!
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av Dddd
Takk for anbefalingen :-)

De virker sierøse, så jeg skal bestille den 22 deleren og en dirkekniv.

Si fra hvis du også bestiller :-)
Vis hele sitatet...
Mulig jeg skal bestille den, men er ikke så lenge siden jeg kjøpte 10-deleren min, så jeg tror jeg holder meg til den med det første.
Trådstarter
17 0
Hehe... jeg er en av de som liker å ha mange å velge mellom. Har et annet sett jeg også - ikke fra SouthOrd - og fikk prøve et større sett fra SouthOrd for litt siden. Det er derfor jeg bestilte dette nå.

Etterhvert som utvalget av dirker var større klarte jeg å åpne flere låser, og litt raksere også :-)

Er det bare min mening eller er SouthOrd bedre enn andre merker? Virker som de er mer polerte, og glir raskere i låsen?

Håper jeg får settet mitt allerede i morgen!!!!!!!!!
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Mulig, har bare prøvd Southord, til nå bare fått opp én lås...

Må skaffe meg flere låser (og dirker...)
Trådstarter
17 0
Jeg fikk settet mitt i dag - dette er artig!
Kjøpte også den norske e-boken de selger - selv om den var dlitt yr så var det veldig kjekt å få informasjonen på norsk.

Klarte å løfte dirke en lås!
Dette er en lås jeg vanligvis bruker lang tid på å åpne med en rake fra det gamle settet mitt, nå med det nye settet klarte jeg faktisk å løfte dirke låsen!

*stolt*

Hehe... anbefaler dette settet til ALLE!
Sitat av Dddd
Jeg fikk settet mitt i dag - dette er artig!
Kjøpte også den norske e-boken de selger - selv om den var dlitt yr så var det veldig kjekt å få informasjonen på norsk.

Klarte å løfte dirke en lås!
Dette er en lås jeg vanligvis bruker lang tid på å åpne med en rake fra det gamle settet mitt, nå med det nye settet klarte jeg faktisk å løfte dirke låsen!

*stolt*

Hehe... anbefaler dette settet til ALLE!
Vis hele sitatet...
Fikk du det dagen etter at du bestilte det, betalte du med kort eller??
Trådstarter
17 0
Nei, oppkrav. Fikk SMS fra posten når pakken var her, så da bare gikk jeg ned på posten - og med nummeret i tekstmelding var alt jeg trengte for å hente pakken. Måtte betale for pakken da vel og merke ;-)

De som sendte pakka hadde sånn lapp som alle nettbutikker har med strekkode og lignende.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Link til ditt forrige/gamle dirkesett? Muligens interresert i å kjøpe...

Send/Post en bit av e-booken, send PM om du vil ha mailen min.
Trådstarter
17 0
Hyggelig at du vil kjøpe settet, men jeg tror jeg vil beholde det. Da har jeg et sett jeg ikke behøver å være så forsiktig med.

Eh, vet ikke om det er tillatt å kopiere fra boken? Det står at det ikke er tillatt, men det finnes vel noe som heter sitat rett? Det står om litt låsehistorie, og så en del om hvordan en lås fungerer - og hva som skal til for at den åpne. Så er det litt om forskjellige dirker, raker, løftedirker ol. Så er det hvordan man bruker info. om hvordan låsen fungerer for å kunne åpne den med dirker - og litt om hvordan man bruker raker og hvordan man bruker løftedirk.

Kan ikke kopiere boken, for det står hvem som har kjøpt den i den.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Skjønner at du ikke vil selge, si fra om du ombestemmer deg.

Hva med innholdsfortegnelsen? Hva for et sett er det gamle?

Har selv dette her.
Trådstarter
17 0
Vet ikke helt hva det gamle settet var, det kom fra en annen norsk nettbutikk - mye dårligere og ikke SouthOrd som Teknikkbutikken selger. SouthOrd dirkene er mye mye glattere, så de glir lettere i låsen, og gjør det lettere å åpne de.

Det verste er at lommedirken heller ikke er så ille. Den har ikke like mange dirker, og kan ikke sammenlignes med 22 deleren, men faktisk nesten litt bra.

Skal se hvis jeg legger ut litt fra boken, den ligger på en annen maskin.
Trådstarter
17 0
Tenkte å bruke denne tråden, så slipper jeg å starte en ny.

Er det noen her som har noen spesielle tips til dirking?
Med L rake og litt tid så får jeg opp mye! Noen ganger enkelt, andre ganger tar det litt tid - men nesten alt av hengelåser i alle fall lar seg åpne på kort tid.

Da bruker jeg bare raken hurtig, mens jeg varier trykket på spenninsnøkkelen.

Har ikke prøv så mye på større låser, for de sitter fast i dører ol. og gjør det litt vanskligere. Hengelåser kan jeg åpne mens jeg sitter i sofaen. Har snart kjøpt meg 10 hengelåser, så det er artig!

I tillegg har jeg løfte dirket et par hengelåser. Litt mer artig når jeg klarer det, selv om det er ikke like ofte da.

Er det noen her som har noen tips?
▼ ... noen uker senere ... ▼
nå har jeg bestilt:
*Grunnleggende låsemanipulasjon - eBok
*Jack dirkekniv
*Dirkesett 22 deler Slim Line

fra teknikkbutikken.com

så vi får se om jeg får opp noen låser hehe.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av super
nå har jeg bestilt:
*Grunnleggende låsemanipulasjon - eBok
*Jack dirkekniv
*Dirkesett 22 deler Slim Line

fra teknikkbutikken.com

så vi får se om jeg får opp noen låser hehe.
Vis hele sitatet...
Jack dirkekniv var det noen her inne som frarådet meg, men jeg har aldri testet det før (selv om jeg kan tenke meg at det er vanskeligere å bruke flere forskjellige komponenter av det på samme lås i motsetning til at du har alle dirker "fri")

Som sagt så ser 22 deler Slim Line ut som et veldig bra sett. (Finner du ut at du ikke vil bruke det lenger så send meg en PM, så er det mulig vi blir enige om en pris ).

Jeg har jo ikke fått sett på den eBoka, men Dddd sa den var bra, så jeg får stole delvis på det. (Send meg gjerne en smaksprøve med innholdsfortegnelse og de første sidene.)

Andre ting jeg kan anbefale er å eksperimentere med shims. På YouTube finnes det mange filmer om det (de er essensielt sett alle med samme fremgangsmåte) (Merk: De bruker brus/ølbokser her, men den til nå eneste shimmen jeg har laget (som den latsekken jeg er) laget jeg av metallet på en diskett. Den fungerte bare én gang i tillegg; de du kjøper i f.eks. 20-pakninger er bedre og holder lengre. Er også en del som anbefaler å holde den fast med tang når man fingrer med låsen for ikke å kutte fingrene av seg).

Happy picking
Jonta
Jack dirkekniv var det noen her inne som frarådet meg, men jeg har aldri testet det før
Vis hele sitatet...
hmm syntes det var noen som anbefalte den, ja ja vi får se når den kommer

Som sagt så ser 22 deler Slim Line ut som et veldig bra sett. (Finner du ut at du ikke vil bruke det lenger så send meg en PM, så er det mulig vi blir enige om en pris ).
Vis hele sitatet...
det var derfor jeg kjøpte den, og trur jeg skal beholde den en stund siden jeg har holdt på ca et år og dirke men da med dårlige hjemmelagde dirker som kun funket på de billigste hengelåsene hehe

Jeg har jo ikke fått sett på den eBoka, men Dddd sa den var bra, så jeg får stole delvis på det.
Vis hele sitatet...
jeg skal si ifra hva jeg syntes om den når jeg får den, regner med at den er på cd for jeg har ikke fått noe i mailen min.

Andre ting jeg kan anbefale er å eksperimentere med shims.
Vis hele sitatet...
jeg har planlagt og lage slike en stund nå men jeg viste ikke hva de het og da heller ikke hva jeg skulle søke etter, så takk nå vet jeg det
▼ ... over et år senere ... ▼
Teknikkbutikken er svindlere!

Jeg bestilte utstyr fra dem.
Det ble betalt via PayPal, pengene er registrert overført til kontoen til teknikkbutikken, men varene kom aldri.

Jeg har oversendt kopi av transaksjonen til teknikkbutikken, sendt epost og prøvd å ringe dem, men de svarer ikke.

Jeg har vært i kontakt med 3 andre som også har blitt lurt av teknikkbutikken, og vi forbereder oss nå på å gå videre med saken.

Jeg vil anbefale å holde seg langt unna disse bandittene.



Robo.
Jeg har aldri hatt problemer med teknikkbutikken ? De bruker kanskje litt lang tid på å sende varene sine (tok kanskje 1mnd før jeg fikk mitt dirkesett), men jeg fikk det til slutt.
Om du ikke viste det så har de faktisk fysiske butikker også, blandt annet i Karl Johan.

Men selfølgelig skal du gå skrittene du må for å få varene dine, jeg ville bare opplyse om at de egentlig driver en seriøs butikk.
I mitt tilfelle ble pengene overført til Teknikkbutikken i September 2007.
De har fått kopier av transaksjonen og kvittering, men ignorerer dette fullstendig.

En bekjent av meg foreslo at vi skulle avlegge Chris Kenneth Edward Fridén og Dan Michael Georg Fridén et lite balltre-besøk, men vi får kalle det plan B foreløpig!

I løpet av helga har jeg fått epost fra 1 person til som ikke har fått varene sine.

Teknikkbutikken er noen jævla svin som svindler nett-kunder!
Dette så artig ut! Jeg kikket på dette settet: http://www.lockpickshop.com/PXS-14.html

Fungerer det på låser her i landet? Tar dette veldig lang tid å lære? Hvor mye må en gi for et noe lunde ok sett?
Litt Off-Topic:
Såg nettopp en film som heter Takedown.
Handler om en hacker som heter Kevin Mitnick, og filmen er basert på en ekte historie.
Søkte litt rundt etter Kevin Mitnick og fann ut att han faktisk eksisterer.
Anyway, besøkte hjemmesiden hans http://www.kevinmitnick.com/ og fann ut at han gir ut gratis Business Card der du tar av deler som du kan lockpicke låser å sånt med :P

Link: http://www.flickr.com/photos/ranh/106709219/

Vet ikke om det er real-thing, men var en video som viste att det funker ^^,
IKKE KJØP:
jack dirkekniv
http://www.teknikkbutikken.com/index...dukt&produkt=3
har selv kjøpt 2stk av denne.
skruen blir slækk, så pickene er vanskelig å bruke, siden de bare slærker inni låsen, i tillegg er pickene alt alt alt for store, passer til huslåser, men nesten ikke til noen hengelåser
▼ ... over en måned senere ... ▼
AntonFifty: Jeg har visittkortet hans etter ett møte i oslo for 2 år siden. Morsomt, men litt mykt i metallet for å ha noen stor effekt. Du kan sikkert få det til å funke på noen rimelige låsmodeller, men ikke videre verktøyet jeg hadde satset på.

Og har du først visittkortet hans så tar man vare på det. Godt jeg fikk 2-3 stykker ;-)
▼ ... over en måned senere ... ▼
Ja....... Den høres grei ut
Dealextreme har begynt å selge dirker. http://www.dealextreme.com/products.dx/category.829

Kjøpte dirken jeg spurte om i noen poster over fra lockpickshop, og denne pistolen fra dx: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.16412 Ganske fornøyd egentlig. Den fungerer dog ikke på låsen jeg har øvd meg på nå lenger.(5 pins huslås) Jeg vet ikke om jeg har trykket for mye, eller om pistolen ikke leverer samme trykk som den gjorde før.. Den var ihvertfall knall så lenge den varte.