Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 953
Hei jeg har nå en HP compaq Presario, men jeg vil kunne spille nye spill som aoc,chrysis,far cry 2 osv osv.

Er det i det hele tatt vits å oppgradere den, eller burde jeg kanskje kjøpe en ny pc ?

Jeg ville satt stor pris på om noen (med kunnskap) kunne tatt en titt påspesifikasjonene
og fortalt meg hva jeg burde gjøre, og eventuelt kommet med forslag om hva jeg burde kjøpe av hardware

På forhånd takk!
Part time ninja
locked65's Avatar
Visst det hadde vært meg ville jeg kjøpt en ny Pc.

http://netshop.com/aspx/produkt/prdi...px?plid=106517 - dette er en bra pc.
Ok takk for raskt svar, har du noen forlsag til bærbar da ?
Maskina er såpass ny at den kan oppgraderes. Jeg ville ha starta med en ny dobbelkjerne-prosessor, f.eks Intel Core 2 Duo E6850, to slike RAM-brikker, og et grafikkort som du har råd til. Radeon HD 4850 gir mye for lite penger. Totalt kommer du på 2500. Jeg tror ikke du trenger ny strømforsyning, selv om det ikke står hvor stor du har nå.
Sitat av DonTomaso
Maskina er såpass ny at den kan oppgraderes. Jeg ville ha starta med en ny dobbelkjerne-prosessor, f.eks Intel Core 2 Duo E6850, to slike RAM-brikker, og et grafikkort som du har råd til. Radeon HD 4850 gir mye for lite penger. Totalt kommer du på 2500. Jeg tror ikke du trenger ny strømforsyning, selv om det ikke står hvor stor du har nå.
Vis hele sitatet...
Ok, hvor "god" blir den da da ? Kommer noen spill til å lagge osv, eller kommer den til å kjøre de fleste spill glatt tror du ?
Sitat av penetration
Ok, hvor "god" blir den da da ? Kommer noen spill til å lagge osv, eller kommer den til å kjøre de fleste spill glatt tror du ?
Vis hele sitatet...
Det kommer an på hvilken oppløsning du kommer til å kjøre spilla på, og dermed hvor stor skjerm du har. HD4870 er selvsagt bedre, i og med at det er dobbelt så dyrt. Mitt inntrykk er at omtrent alt lagger i Crysis, siden det krever mye, så jeg tror ikke du klarer å kjøre det på Very High. HD4850 drar AoC uten problemer. Når det gjelder Far Cry 2 er det ikke ute ennå, så ingen vet med sikkerhet hva som trengs.

Kjøper du HD4870 trenger du minst en 550-600W-strømforsyning, mens HD4850 klarer seg med 450W, kanskje 400 også.
Ok, hvordan sjekker jeg den strømforsyninga da? Går vel an å se fysisk ? ( Beklager hvis jeg stiller veldig dumme spørsmål ).
Sitat av penetration
Ok, hvordan sjekker jeg den strømforsyninga da? Går vel an å se fysisk ? ( Beklager hvis jeg stiller veldig dumme spørsmål ).
Vis hele sitatet...
Det står sikker på et klistremerke på siden av boksen. Slik ser de ut.
Der sto det veldig mye rart, men jeg regner med at "max 300w" er et dårlig tegn ?
Sitat av penetration
Der sto det veldig mye rart, men jeg regner med at "max 300w" er et dårlig tegn ?
Vis hele sitatet...
Du kan nok si det slik, ja. Siden du i praksis må bytte ut alt, med unntak av hovedkort og harddisk ,er det muligens likeså greit å kjøpe en ny PC.
Hehe ok, takk for hjelpen uansett da, kp fra meg.
Noen som vil anbefale meg en bærbar pc ?
Drit i bærbar pc, det er helt meningsløst hvis du vil ha "spill pc".
Kjøp deg heller en stasjonær, får mye mer for penga.
Du finner mange fine gaming pc'er som du kan konfigure etter dine behov på komplett.no
Widow: Kanskje han ønsker en pc som er mobil men også god på spill?
HP, Lenovo og Acer er bra, men så spørs det jo hvor mye penger du er villig til å legge i en ny bærbar..
Sitat av toby
Widow: Kanskje han ønsker en pc som er mobil men også god på spill?
HP, Lenovo og Acer er bra, men så spørs det jo hvor mye penger du er villig til å legge i en ny bærbar..
Vis hele sitatet...
Da er ikke HP, og spessielt ikke Lenovo og Acer bra. Lenovo er gode PCer med aldri ment til spill. Skal du ha en PC som faktisk er brukbar til spill må du legge i 9-11.000 å kjøpe en Dell XPS. Eneste greie valget fra min side imo.
Acer har jo gode spillpcer. iallefall det jeg har hørt og erfart selv. Lenovo er nok best til kontorbruk det har du rett i
Sitat av toby
Acer har jo gode spillpcer. iallefall det jeg har hørt og erfart selv. Lenovo er nok best til kontorbruk det har du rett i
Vis hele sitatet...
Du må gjerne linke meg en Acer man greit kan spille Crysis på
Jeg har en HP Pavilion DV9500 (Den med 4gb RAM). Den funker ganske fint til spill. Det meste går glatt. Har ikke testa Crysis, men en kompis har nyeste modellen av denne PCen, og han kjørte crysis greit på lav innstilling. Så kanskje det er noe for deg.
Sitat av Restyle
Du må gjerne linke meg en Acer man greit kan spille Crysis på
Vis hele sitatet...
http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdin...spx?plid=97443 Denne?
Jeg har selv Acer 5920G nå, og ut i fra det jeg bruker å spille på den, kjører den spill bra. Har da testet HL2, Spore, World of Warcraft og Max Payne 2. Kan teste litt tyngre spill og gi tilbakemelding på hvordan det gikk.

Specs:
- 3GB ram
- Intel core 2 duo prosessor 2.0ghz
- 320gb hdd
- ATI Mobility Raedon HD 3470 256mb skjermkort
- Blue Ray spiller

kjøpt på elprice til 6200,- (kostet vel egentlig 6995,- men fikk den for 6200 da de ikke hadde flere av dem til 5995)