Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  64 6072
Ja, enig med deg InTrance. Dr-Gonzo .. hehe.. man er da ikke ruset når man kommer hjem selvfølgelig, og kan purken gjøre noe da ? ..

nei !
Gesundheit!
felix_poker's Avatar
Trådstarter
Dr.Gonzo: Hmmmm... Jeg er ikke helt sikker på det der selv. Det er jo veldig
rart hvis myndighetene i et land hvor hasj er lov, skulle gå rundt å sjekke
alle som røyka for å finne ut om de muligens kom fra et sted hvor det ikke
var lov. Det hadde blitt mye å gjøre for myndighetene i det landet!

Jeg har jo betalt min "straff" nå, og jeg ble aldri annmeldt for bruk, bare
smuglingsforsøk. Hadde de annmeldt meg for bruk hadde jeg bare nekta
uansett. De kunne jo ikke bevise det. Det var faktisk fristende å nekte
for hele saken egentlig. Jeg fikk jo ikke noe ordentlig avhør eller noe.
Jeg kunne bare sagt at jeg ikke ante hva de snakka om
"Jeg var ikke på Svinesund den dagen" "Jeg har aldri sett cannabis før"
Smugling er vel litt vel værre enn bruk?
Gesundheit!
felix_poker's Avatar
Trådstarter
InTrance: Såklart. Hvordan det?
Sitat av felix_poker
Det stod at jeg hadde hatt 9,9 g. marihuana, noe som ikke stemmer.
Dagen etter fikk jeg et brev til hvor det stod at jeg også var annmeldt for spritsmuggleing (!), men at denne saken var henlagt.

Han jeg ble tatt sammen med har ennå ikke hørt noer fra politiet, men han var over 18 og hadde prikk på rullebladet fra før. I tillegg hadde han med seg sprit, så han kan nok vente seg strengere straff enn meg.
Vis hele sitatet...
Jeg synes det kan virke som om politiet har gjort noe dumt her og gitt deg skylden for hele røra? Vennen din som smugla sprit hører ingenting, men du blir anmeldt for spritsmugling.
Sitat av felix_poker
InTrance: Såklart. Hvordan det?
Vis hele sitatet...
Glem det, jeg roter. Lenge siden jeg har lest posten og om hvordan det egentlig skjedde.
Vet ikke hva jeg tenkte.
Gesundheit!
felix_poker's Avatar
Trådstarter
Anxietas: Det skulle tatt seg ut! Neida, han fikk akkurat samme brev i posten
et par dager senere. Begge godtok forelegget. Har fortsatt kjipe mareritt om hele
greia, noen ganger får jeg ikke sove fordi jeg tenker på hva vi kunne gjort
annerledes og jeg blir helt skjelven i beina når jeg ser en uniform.
Jeg prøver å legge hele saken bak meg, men det var en kjip affære ass!
Sitat av mentalmelt
Hopper litt tilbake i diskusjonen.
Hvis du inrømmer å være beruset på en illegal substans blir du arrestert for dette. (Sansynligvis da, kommer jo ann på hvor kul snut du møter). Det er ikke snakk om et mord eller en jury-sak, de trenger ikke mer enn en tilståelse. Det er bevis nok! Straffen er liten, litt forskjellig fra stoff til stoff. Jeg var dum nok til å inrømme at jeg hadde røyka hasj en gang jeg møtte snuten på syre. Det var rett på glatta + et forenklet forelegg på ca 1500 kr.
Vis hele sitatet...
Har sitti i snutebilen og fortalt at jeg var übertura på sopp, spurte så snuten hva han kom til å gjøre med det. Fyren svarte at han ikke gadd å gjøre en dritt.
▼ ... flere år senere ... ▼
Heisann! Lurer på noen få ting her!
Senset i dag ble rommet mitt raidet av politiet, rommet mitt var låst og de sparket bare inn døren. ( de prøvde ikke å ringe meg for å få nøkkelen engang)
Det de fant det var KUN noe bruker utstyr, som 2 glass piper og kanskje noe akse osv.. ikke noe form av hasj.
Jeg som er på hytten og alt måtte jo ringe politiet å høre hva som skjedde. de sa jeg måtte ringe de på mandag og jeg var mistenkt for besittelse og bruk.
Hva vil skje no? Hva bør jeg forholde meg til? Noe jeg må si? og noe jeg IKKE må si?
Help me out! :/
Sist endret av mentalmelt; 4. oktober 2008 kl. 00:51. Grunn: fjernet duplikat av teksten
Si at du ikke bruker, men at piper o.l. lå igjen etter fest. Du var på bris når du forlot rommet sist. Da kan de ikke ta deg for bruk, om ikke urinprøver kommer inn i bildet, fordi du er "vanskelig." Har aldri fått for bruk, men et par ganger for oppbevaring. Nå vet jeg ikke hva du mener med akse ? sakser sikkert? Uansett er det greit å begrense paragrafene du kommer til å få forelegg for.

Ikke forklar deg i detalj, ikke lyg. Ta heller gjentatte "jeg husker/vet ikke". Ikke skriv under på avhøret før du er 210% fornøyd med det som står på arkene, om purken må skrive om 2 eller ti ganger, og du må fjase med de 3 timer lengre. Nb : Dette kan føre til irritasjon

Det som sannsynligvis vil skje er at de vil ha ut mest mulig opplysninger om deg/din vennekrets. Det ønsker du ikke. Forhold deg til det, selv om de blir lei seg. Kommentarer som " det kan jeg dessverre ikke forklare meg om grunnet hensyn til min og andres sikkerhet" har vært brukt i det ganske land.

Husk også : Du er Ikke pliktig å forklare deg for politiet, gå rett ut av avhør om de prøver presse deg eller lignende. Forøvrig kan du vente deg et forelegg på 2000-3500..
Lykke til, det går nok greit skal du se !
Har mine tvil om at snuten grisebanker folk helt uten grunn. Har selv busta en butikktyv som var dum nok til å måke til en svæææær snutemann da de kom.. Var jo jævla lurt. Seff fikk han juling. Fortjent! Når det gjelder greia til xander899 ville jeg mene det er rett og rimelig at du får erstatning for døra. Men med ransakelesesordre får du kanskje ikke det?
mente aske :P hehe
vi er 4 stykker som bor i den leiligheten. Alle røyker, kjøper osv.. Men det var kun meg som de hadde vært inne på rommet til osv..
Men når de begynner å spørre meg om vennekretsen osv. Kan jeg si at jeg ikke vil nevne noen navn når det gjelder det, for jeg kan få bank eller noe sånt?
jeg har røykt for under 14dager siden så om det blir noe pisse prøve elle rnoe sånt er jeg fucked.. Men da er d vel kun en bot jeg vil få?
Sitat av sandkasse
Har mine tvil om at snuten grisebanker folk helt uten grunn. Har selv busta en butikktyv som var dum nok til å måke til en svæææær snutemann da de kom.. Var jo jævla lurt. Seff fikk han juling. Fortjent! Når det gjelder greia til xander899 ville jeg mene det er rett og rimelig at du får erstatning for døra. Men med ransakelesesordre får du kanskje ikke det?
Vis hele sitatet...
Erstatning for busted dør ? Da måtte politiet hatt avtale med en dørfabrikant. Det ryker endel dører hvert år i norge vil jeg tro. Og jo - folk har fått grisejuling, helt unødvendig av snut i norge. Mange ganger, tro det eller ei.

Litt trist er det, men det er jo all slags folk i alle yrker. Og du tyster ikke på snekkerkollegaen din om han fusker litt med et kledningsbord, eller "låner" en sag fra det svære firmaet dere begge er ansatt i vel ?

xander899 : Det er ikke sikkert de spør om vennekretsen din i det hele tatt, men det er bedre og står vel mer respekt av å bare si det at du har ingenting mer å forklare, enn å bruke det andre eksempelet mitt om frykt for sikkerhet osv. Det gjelder helst mer alvorlige ting enn en bønne.
okay. Så i bunn og grunn er ikke det noe særlig alvorlig det jeg har blitt tatt for? siden det eneste de fant var brukerutstyr. Hjelper det å si at jeg har sluttet eller har bare prøvd ett par ganger?
Lite alvorlig, men om det er første gang du har kontakt med de kommer de kanskje til å prøve å blåse det opp, ut av perspektiv for å skremme deg. Om du skal si noe om ditt eget bruk så si : mulig jeg røykte på et nachspiel her om dagen ellerno ?
Eventuelt : "smakte for første gang igår/gjeldende dato" Det er mitt tips, har hørt om folk som har innrømt å ha røyka et år i strekk, hver dag feks. Da har de (visstnok) summert 1gx365= befatning med nesten et halvkilo hasj.-

Bare ikke lyg deg inn i et nett av løgner, da blir det vanskelig. Fillesak egentlig, men aldri gøy første gang i avhør..