Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 565
God kveld alle sammen!
For å gå rett på sak så har jeg et problem med mitt Intel(R) PRO\wireless 3945ABG network connection. Det er et trådløst nettverkskort som sitter i den bærbare dell d830 min.
Den finner trådløse nettverk, men når den kommer til stadiet der den skal motta en ip så står den bare, og etterhvert gir den bare opp. Dette skjer på både naboens og vårt eget trådløse nettverk som fungerer for alle andre untatt meg.
Dette er noe som bare skjedde plutselig. Fikk en feilmelding på svchost som jeg selvfølgelig ikke husker da det skjedde.
Btw så har jeg windows xp sp3, og jeg har prøvd systemgjennoppretting uten hell.
Alt med nettverk og internett fungerer helt fint på kabel, men ikke på det trådløse.

Takker og bukker for alle som tar seg tid til å lese og svare
Sist endret av Supermannen; 14. september 2008 kl. 19:26.
Er det sikkerhetsaktiverte nettverk du prøver å koble til? Evt. vet du hvilken type sikkerhet eksempelvis wpa, wep? Prøvd å oppdatere driverne til kortet? Og et evt. til. Prøv å sett fast ip hvis du vet hvordan du gjør det.
Sist endret av flap; 14. september 2008 kl. 19:30.
har prøvd både å koble til et trådløst nett med wpa-psk og et som ikke er sikkerthetsaktivert. Fikk samme resultat på begge. Jeg har ikke prøvd å oppdatere driveren, fordi jeg forsatt har problemer med å finne den.
Driverne finner du sikkert her.
http://downloadcenter.intel.com/Prod...ProductID=2259

Du kan forøvrig prøve som jeg sa, og sette fast ip hvis du vet hvordan du gjør det?
Fant driveren nå Tusen takk! Jeg prøver å sette fast ip, og hvis det ikke funker så oppdaterer jeg driveren. Oppdaterer tråden etter dette er prøvd ut

Det funket fjell og sette fast ip adresse Tusen takk for hjelpen alle sammen!
Visst du har tele2 så kan du ikke sette statisk ip. Dette grunnet at modem/router er satt opp som bridge, dvs inneholder ikke NAT'ing. Derfor er også din lokale ip, din eksterne IP...

Tele2 gir altså ikke ut muligheten til å sette statisk ip til privatkunder.
Sitat av Mcmak
Visst du har tele2 så kan du ikke sette statisk ip. Dette grunnet at modem/router er satt opp som bridge, dvs inneholder ikke NAT'ing. Derfor er også din lokale ip, din eksterne IP...

Tele2 gir altså ikke ut muligheten til å sette statisk ip til privatkunder.
Vis hele sitatet...
Det er ikke slik hos mine svigerforeldre. Modemet der er satt opp med DHCP.