Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 949
Har netopp flytta inn i ny hybel, og her skal det visst være et trådløst nettverk.
Jeg har navnet og wep nøkkel, men når jeg ser på pcn så finner jeg ikke noe nettverk med dette navnet..
Men om jeg derimot søker etter WLAN med mobilen min, da finner jeg det riktige nettverket. Hva er problemet ? Hvorfor finner jeg ikke nettet?

Edit: Har foressten Windows Vista, og nettverkskortet heter Broadcom 802.11g
Sist endret av Stone; 6. september 2008 kl. 14:43.
last ned netstumbler og se da, noen wlan kort liker IKKE kanal nr 12 og 13 og 14
det er pga at korte trur du er i usa , som kun kan bruke kanal 1 til 11 , det er en klasisk feil.
Sist endret av ranvik; 6. september 2008 kl. 14:46.
Lasta ned Netstumbler, men det funket ikke.. Der nede står det at "No wireless adapters found". Og på Devices på verktøylinja står det bak nettverkskortet mitt "(unknown device) Unsupported".

Betyr det at jeg må skaffe meg nytt nettverkskort ?
prøv: klikk endre avanserte innstillinger der du kan velge trådløse nettverk --> velg fanen trådløse nettverk --> klikk legg til. der legger du inn info også vips har du nett
Sitat av Stone
Lasta ned Netstumbler, men det funket ikke.. Der nede står det at "No wireless adapters found". Og på Devices på verktøylinja står det bak nettverkskortet mitt "(unknown device) Unsupported".

Betyr det at jeg må skaffe meg nytt nettverkskort ?
Vis hele sitatet...
har lukter som du bruker noen gammle wlan driver. hvem chipset bruker du på wlan korte ?
Vet ikke hva chipset er igrunn.
Men tenkte også at jeg kansje hadde gamle drivere, så jeg prøvde å oppdatere de. Først gjennom enhetsbehandleren, på 'oppdater drivere' knappen på nettverkskort.
Her går bare pcn i stå hvergang, så da prøvde jeg å søke etter nye drivere. Men jeg fant ikke noen nyere drivere enn de jeg har.
Versjonen jeg har nå er: 4.102.15.56